plan_rozwoju.doc

(42 KB) Pobierz
Sfera rozwoju zawodowego
mgr inż. Juliusz Maszloch

nauczyciel Zespołu Szkół Ogólnokształcących

im. Mikołaja Kopernika w Żywcu

juliusz@yahoo.com

juliusz@lo-zywiec.net

www.juliusz.lo-zywiec.net

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

na okres stażu

2000/2001

 

 

Sfera rozwoju zawodowego

Lp

Zadania
Formy realizacji

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

Organizacyjna

1

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia, Karta Nauczyciela)

Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego

2

Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym, nauczycielami innych szkół

Rozmowa, konsultacje, poczta elektroniczna
e-mail

 

3

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji wynikających z nich zadań

Współpraca z rodzicami, współpraca z samorządem szkoły, udział w zebraniach zespołu ds. przygotowania Planu Rozwoju Szkoły

 

4

Udział w organizowaniu sprawnego funkcjonowania szkoły

Organizowanie obiegu informacji w szkole, dokumentacji biurowej, dbanie o wizerunek szkoły – strona WWW liceum

 

5

Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami

Współpraca z Zespołem ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy UM w Żywcu,

związkiem zawodowym, Międzyszkolnym Ośrodkiem Kultury i Sportu

 

6

Dbanie o rozwój bazy dydaktycznej szkoły

Dostęp do sieci Internet dla wszystkich uczniów i nauczycieli LO – wdrożenie rozbudowy sieci lokalnej i dostępu do sieci Internet ze wszystkich stacji roboczych liceum

 

7

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju

Gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, programów, scenariuszy, programów, zdjęć, dokumentacji, płyt CD-ROM, dyskietek, publikacji

 

 

8

Przygotowanie projektu sprawozdania

Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju

 

Osobista

1

Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego funkcjonowania w szkole

Zbieranie informacji metodami wykorzystywanymi w czasie lekcji oraz poprzez rozmowę z wychowawcą i rodzicami

Notatki w dziennikach lekcyjnych

2

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz szkolnym i zewnątrz szkolnym doskonaleniu

Udział w pracy komisji przedmiotów matematyczno-fizyczno-informatycznych, uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach

zaświadczenia ukończenia kursów

3

Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji

Kurs kwalifikacyjny na egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej

 

zaświadczenia ukończenia kursów

4

Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań

Praca w Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej

 

Pełnienie funkcji Przewodniczącego Koła NSZZ „Solidarność” przy ZSO w Żywcu

 

Praca w Zespole ds. Planu Rozwoju Szkoły

 

5

Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań

lektura czasopism fachowych – PC World Komputer, Enter, Magazyn WWW, magazyn .Net, Linux, Biuletyn Informacyjny VULCAN;

lektura najnowszych opracowań, publikacji, książek i podręczników informatycznych;

udział w konferencjach metodycznych;

udział w internetowych grupach dyskusyjnych;

podtrzymywanie kontaktów i wymiana doświadczeń z nauczycielami przedmiotu z innych szkół w Polsce;

udział w Targach Informatycznych – Katowice, Warszawa;

 

rejestr czasopism, książek, stron WWW, poczty e-mail

6

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja

Przygotowanie publikacji w sieci Internet, czasopismach specjalistycznych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli poświęconych nowoczesnym technologiom informacyjnym, w szczególności dla nauczycieli przedmiotów matematyka i fizyka

Opublikowane materiały własne, scenariusze zajęć, plany i programy szkoleń

 

 

 

 

 

Dydaktyczna

1

Wdrożenie nowych metod pracy na lekcjach informatyki

Wykorzystywanie informacji z sieci Internet w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych;

opracowywanie nowych konspektów lekcji, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych poszerzających zakres programu nauczania;

podnoszenie komfortu pracy ucznia i nauczyciela poprzez rozbudowę bazy dydaktycznej;

sprawowanie opiekuństwa nad pomieszczeniem dydaktycznym (pracownia komputerowa);

prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych (książka, periodyk, strona WWW) z zakresu dydaktyki (metodyki) wiedzy merytorycznej (związanej z nauczanym przedmiotem);

 

opracowanie projektu modernizacji pomieszczenia dydaktycznego (sala 28);

wdrożenie nowych metod oceniania pracy ucznia;

praca z uczniem zdolnym i z uczniem sprawiającym kłopoty dydaktyczne.

 

2

Opracowanie i wdrożenie programu zajęć koła informatycznego

Wdrożenie programu we własnej szkole

 

3

Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej

Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach informatyki, Internetu, encyklopedii multimedialnych

 

4

Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin