nauczyciel Zespołu Szkół Ogólnokształcących
im. Mikołaja Kopernika w Żywcu
juliusz@yahoo.com
juliusz@lo-zywiec.net
www.juliusz.lo-zywiec.net
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
na okres stażu
2000/2001
Sfera rozwoju zawodowego
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia, Karta Nauczyciela)
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego
2
Nawiązanie współpracy z doradcą metodycznym, nauczycielami innych szkół
Rozmowa, konsultacje, poczta elektroniczna e-mail
3
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji wynikających z nich zadań
Współpraca z rodzicami, współpraca z samorządem szkoły, udział w zebraniach zespołu ds. przygotowania Planu Rozwoju Szkoły
4
Udział w organizowaniu sprawnego funkcjonowania szkoły
Organizowanie obiegu informacji w szkole, dokumentacji biurowej, dbanie o wizerunek szkoły – strona WWW liceum
5
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami
Współpraca z Zespołem ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy UM w Żywcu,
związkiem zawodowym, Międzyszkolnym Ośrodkiem Kultury i Sportu
6
Dbanie o rozwój bazy dydaktycznej szkoły
Dostęp do sieci Internet dla wszystkich uczniów i nauczycieli LO – wdrożenie rozbudowy sieci lokalnej i dostępu do sieci Internet ze wszystkich stacji roboczych liceum
7
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
Gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, programów, scenariuszy, programów, zdjęć, dokumentacji, płyt CD-ROM, dyskietek, publikacji
8
Przygotowanie projektu sprawozdania
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju
Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego funkcjonowania w szkole
Zbieranie informacji metodami wykorzystywanymi w czasie lekcji oraz poprzez rozmowę z wychowawcą i rodzicami
Notatki w dziennikach lekcyjnych
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz szkolnym i zewnątrz szkolnym doskonaleniu
Udział w pracy komisji przedmiotów matematyczno-fizyczno-informatycznych, uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach
zaświadczenia ukończenia kursów
Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji
Kurs kwalifikacyjny na egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań
Praca w Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej
Pełnienie funkcji Przewodniczącego Koła NSZZ „Solidarność” przy ZSO w Żywcu
Praca w Zespole ds. Planu Rozwoju Szkoły
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań
lektura czasopism fachowych – PC World Komputer, Enter, Magazyn WWW, magazyn .Net, Linux, Biuletyn Informacyjny VULCAN;
lektura najnowszych opracowań, publikacji, książek i podręczników informatycznych;
udział w konferencjach metodycznych;
udział w internetowych grupach dyskusyjnych;
podtrzymywanie kontaktów i wymiana doświadczeń z nauczycielami przedmiotu z innych szkół w Polsce;
udział w Targach Informatycznych – Katowice, Warszawa;
rejestr czasopism, książek, stron WWW, poczty e-mail
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja
Przygotowanie publikacji w sieci Internet, czasopismach specjalistycznych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli poświęconych nowoczesnym technologiom informacyjnym, w szczególności dla nauczycieli przedmiotów matematyka i fizyka
Opublikowane materiały własne, scenariusze zajęć, plany i programy szkoleń
Wdrożenie nowych metod pracy na lekcjach informatyki
Wykorzystywanie informacji z sieci Internet w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych;
opracowywanie nowych konspektów lekcji, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych poszerzających zakres programu nauczania;
podnoszenie komfortu pracy ucznia i nauczyciela poprzez rozbudowę bazy dydaktycznej;
sprawowanie opiekuństwa nad pomieszczeniem dydaktycznym (pracownia komputerowa);
prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych (książka, periodyk, strona WWW) z zakresu dydaktyki (metodyki) wiedzy merytorycznej (związanej z nauczanym przedmiotem);
opracowanie projektu modernizacji pomieszczenia dydaktycznego (sala 28);
wdrożenie nowych metod oceniania pracy ucznia;
praca z uczniem zdolnym i z uczniem sprawiającym kłopoty dydaktyczne.
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć koła informatycznego
Wdrożenie programu we własnej szkole
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych na lekcjach informatyki, Internetu, encyklopedii multimedialnych
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły
katja11