C__DOCUME~1_AN_USTAWI~1_Temp_nps7E.pdf
(
116 KB
)
Pobierz
Dziecko trudne
Dzieckotrudne
PiotrModrzyk
19stycznia2003roku
PiotrModrzyk
UniwersytetWrocławski
InstytutInformatyki
Przesmyckiego20
51–151Wrocław
http://www.student.ii.uni.wroc.pl/aNeutrino/
Niniejszeopracowaniemo»eby¢drukowane,powielaneorazrozpowszechnianewwer-
sjielektronicznejipapierowej,wcz¦±cib¡d¹wcało±ci—bezkonieczno±ciuzyskania
zgodyautora—podwarunkiemnieosi¡ganiabezpo±rednichkorzy±cifinansowych
zjegorozpowszechnianiaizzachowaniemprawautorskich.Wszczególno±cido-
datkoweegzemplarzemog¡by¢sprzedawaneprzezosobytrzeciejedyniepocenie
uzyskaniakopii(druku,wydruku,kserografowaniaitp.)
SkładwL
A
T
E
X2
"
:autor
Korekta:autor
Spistre±ci
1.Wst¦p
3
2.Cotunapisałem
4
3.Odzieckutrudnym...
5
4.Krótkiewprowadzenieteoretyczne...
8
5.Szkoła
10
6.Studiaidorosłe»ycie
13
7.alułomnego
14
Rozdział1
Wst¦p
Okazujesi¦,»eznacznacz¦±¢populacjijestdotkni¦taproblememdzieckatrudnego.
Społecze«stwo,któremog¦sondowa¢w»yciucodziennym,wykazujeistn¡poliinter-
pretacj¦epitetu
trudny
wkontek±cie
dziecko
.
Znajdziemywi¦ctudziecizrodzinpatologicznych(alkoholizm,rozwody,sieroty,
itp.),wprzypadkuktórychtrzebauwzgl¦dni¢dodatkoweczynnikiowychpatologii
mog¡cewpływa¢naproblemytychdziecizwi¡zaneznauk¡.Ludziecz¦stoklasyfikuj¡
te»dotejgrupydzieciniepełnosprawne(trisomiachromosomu21-zespółDowna,
pora»eniemózgowe,niedowładlubbrakko«czyn).Kolejn¡mnogo±ci¡przypisywan¡
dotejgrupys¡tzw.±mierdz¡celeniemy±l¡ceozielonychmigdałach,dokuczaj¡ce
swoimrówie±nikomswoj¡nadpobudliwo±ci¡lubwr¦czprzeciwnieswoj¡społeczn¡
bierno±ci¡-dziecizzaburzeniamikoncentracjiuwagi.
Rozdział2
Cotunapisałem
Wtejpracypodziel¦si¦moimiodczuciamiodno±nieułomno±cizwanej
zaburzenia-
mikoncentracjiuwagi
.Zdecydowałemsi¦nazaw¦»enieproblemudzieckatrudnego
dotejpodgrupyponiewa»uwa»am,»eułomno±¢tegorodzajuniejestwrzeczy-
wisto±cipolskiejszkołydobrzerozumiana,odbieranaileczonalubpoprostujest
bagatelizowana.Opowiemotymjakproblemtenwygl¡dawszkolnejrzeczywisto-
±ci,naprzykładziewłasnychdo±wiadcze«orazskonfrontuj¦t¦przestrze«zmodelem
szkołyprzedstawionejwksi¡»ceGordonaSerfontein„Mojenadpobudliwedziecko”
(wydawnictwoPruszy«skiiS-ka1999rok).
Wartomo»erównie»wspomnie¢wtymmiejscuoodcinkuprogramuPaniredak-
torDrzazgipodtytułem„Rozmowywtoku”po±wi¦conymwła±niedzieciomzt¡
ułomno±ci¡.Towydarzeniejakimbyłtenprogramzdajesi¦by¢jeszczejednymdo-
wodemnatojakbardzowiarygodnajestksi¡»kaGordonaSerfonteinoraztrafna
wocenieianalizieproblemu.Przykładydzieciimatekwyst¦puj¡cychwtympro-
gramies¡idealnymodwzorowaniemsytuacjiopisanychnastronachwspomnianej
ksi¡»ki.
Zaledwiedotykamtegoproblemupisz¡ctuosprawachwmoimmniemaniuistot-
nychitrzymaj¡csi¦jednocze±niepewnegoschematuna»uconegoprzezmojego¢wi-
czeniowca.Nieukrywamjednak,i»jesttotematniebanalny,delikatnyiwarto
po±wi¦ci¢muwi¦ksz¡uwag¦.
Plik z chomika:
jardor
Inne pliki z tego folderu:
Uczen%20z%20zespolem%20nadpobudliwosci%20psychoruchowej.pdf
(211 KB)
problemy adaptacyjne dziweci z ADHD(1).PDF
(91 KB)
wieleimion jednej dolegliwo,,,,,,,ści - adhd.pdf
(172 KB)
problemy adaptacyjne dziweci z ADHD.PDF
(91 KB)
pozytywne_motywowanie_jako_metoda_pracy.pdf
(246 KB)
Inne foldery tego chomika:
0
1
1(1)
10
11
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin