test matematyczny.doc

(1128 KB) Pobierz
SPRAWDZIAN 1

Załącznik nr 6

SPRAWDZIAN  1.

 

1.     Położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów lub układu odniesienia.

Polecenie: Weź do ręki woreczek i kładź go tak, jak ci powiem. Połóż woreczek na stole, pod stołem, z lewej strony stołu, z prawej strony stołu, z tyłu za krzesłem, pod krzesłem, między krzesłem a stolikiem, połóż woreczek obok wazonu.

                                                                                                                     0-8 pkt.

2.     Określenie kierunku.

Polecenie: Spróbuj  czy potrafisz iść pod moje dyktando: 2 kroki do przodu,

3 kroki w prawo, 1 krok do tyłu, 5 kroków w lewo.

                                                                                                                   0-4 pkt.

3.     Określanie wielkości przedmiotów.

a)     długości przedmiotów:

(dziecko otrzymuje 3 paski zielone o dł. 10, 8, 6 cm oraz 3 paski czerwone

o dł. 5, 4, 3 cm )

-         pokaż paski długie, pokaż paski krótkie.

-         uporządkuj paski zielone według długości. Określ długość każdego z nich (długi, dłuższy, najdłuższy ).

-         uporządkuj paski czerwone według długości. Określ długość każdego

z nich ( krótki, krótszy, najkrótszy ).                              

                                                                                                               0-6 pkt.

b)    grubości przedmiotów:

ułóż leżące książki od najcieńszej do najgrubszej.                    

                                                                                                                     0-1 pkt.                                 

     c)szerokości przedmiotów:

    (dziecko otrzymuje 4 paski w różnych kolorach o szerokości 3, 5, 5, 8  cm ).

-         pokaż pasek wąski, pokaż pasek szeroki.

-         uporządkuj  paski według szerokości. Określ szerokość  każdego z nich (wąski, szerszy, najszerszy ).

-         poszukaj pasek tej samej szerokości co pasek czerwony.                       

                                                                                                               0-5 pkt.

d) wysokości przedmiotów:                 

  spośród obrazków wybierz te, na których są domy. Wskaż dom wysoki, wyższy i najwyższy.                                                 

                                                                                                                   0-3 pkt.

4.     Mierzenie za pomocą dowolnie obranej miary.

a) zmierz listewką (sznurkiem, wstążką) długość blatu stolika, szerokość blatu i wysokość stolika.                                  

                                                                                                                 0-3 pkt.

b) sprawdź ile kubków wody zmieści się w butelce (1 l)- przelewając do miski. Powiedz co jest pojemniejsze: butelka ( 1 l ) czy miska (1,5 l ).

                                                                                                                 0-2 pkt.

c)     określenie ciężaru:

-    na stole leży klocek plastikowy i magnes. Weź do ręki te przedmioty i powiedz, który z nich jest lekki a który ciężki.

                                                                                                           0-2 pkt.

5.     Posługiwanie się nazwami dni tygodnia, pór roku.

a)     jaka pora roku jest teraz, jaka była przedtem, a jaka będzie potem?

                                                                                                          0-3 pkt.

b)    wymień kolejne dni tygodnia.

                                                                                                          0-7 pkt.

c)     jeżeli dzisiaj jest poniedziałek, to jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie                                                                                                                                     jutro?                                                                                           0-2 pkt.                 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

 

SPRAWDZIAN  2

 

1.     Pojęcia geometryczne:

a)     spośród klocków leżących na stole wybierz klocki: trójkąt,                                          prostokąt, koło, kwadrat.                                                               0-1 pkt. 

b)    z koszyka stojącego przed Tobą wyjmij ten przedmiot, który ma kształt kuli.                                                                                               0-1 pkt.

c)     na geoplanie jest zaznaczony kwadrat, pomyśl i zmień go tak aby powstał prostokąt.                                                                                      0-1 pkt.

 

2.     Pojęcie zbioru.

 

a) ułóż misie i lalki tak, aby misie znajdowały się wewnątrz obręczy, a lalki na zewnątrz obręczy.                                                                         0-2 pkt. 

b) spośród klocków leżących przed Tobą wybierz klocki trójkątne czerwone duże, otocz je pętlą.                                                                           0-1 pkt.

c)przeczenie „nie” – do jednej pętli włóż klocki okrągłe, a do drugiej nie trójkątne.                                                                                            0-2 pkt.

d) popatrz na klocki leżące na stole i otocz pętlą klocki czerwone, a drugą pętlą wszystkie klocki okrągłe.                                                          0-2 pkt.

 

3.     Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na dwie cechy.

- z guzików wybierz te, które są duże z czterema dziurkami i ułóż je na podkładce, a na drugiej te guziki, które są małe i czerwone. Opowiedz jakie guziki masz na podstawkach ?

                                                                                                                 0-3 pkt.

 

4.     Podzbiór zbioru.

- z guzików wybierz te, które są duże i otocz je pętlą, drugą pętlą otocz te guziki, które są duże i mają dwie dziurki. Opowiedz jakie guziki masz w pętlach.

                                                                                                             0-3 pkt.

                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRAWDZIAN  3

 

 

Pojęcia liczbowe i znajomość cyfr i  znaków.

 

Zapamiętywanie

Wiadomości

Matematycznych.        

 

1.     Odczytaj cyfry.

            1   4   0   6   8   2   3   7   9   5   10

                                                                        0-11 pkt.

 

2.     Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej.

                                                                                                                 0-1 pkt.

 

3. Odczytaj znaki:  +   -   =   <   >                                                               0-5 pkt.

4.     Odczytaj zapis:

             a)  1 + 2 = 3                                                                                    0-1 pkt.

        b)  3 – 2 = 1                                                                                    0-1 pkt.

       c) 8 = 8                                                                                          0-1 pkt.

        d)  6 > 2                                                                                          0-1 pkt.

      e)  3 < 8                                                                                           0-1 pkt.

Rozumienie

Wiadomości

Matematycznych

1.    











Do przedstawionych obrazków ułóż odpowiedni zapis.





                                                               

                                                                  0-2 pkt.

 

2.Pokoloruj pola z liczbami  mówiące ile jest śnieżynek.

 

     









a)   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10



 

 













  b)   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

  





    c)  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10                                0-3 pkt.              



2.    Na pasku narysuj tyle kresek ile wskazuje liczba.

 

 

7                                                                                                                                                                             0-1 pkt.

3.    









Dorysuj lub skreśl rysunki przedmiotów aby ich liczba zgadzała się z liczbą w okienku.







                       \ 5                                                   \ 3                            0-2 pkt.

4.     Uzupełnij znaki między liczbami.

 

4                        4

5                        2

3        6                                                      0-3 pkt.

 

 

 

























6.  a) Policz śnieżynki i policz guziki, wybierz liczbę odpowiadającą liczbie śnieżynek i guzików. Podstaw liczby pod obrazki i ułóż zapis.



                            0-4 pkt.









      b) Ile jest bananów, a ile jest jabłek. Podstaw liczby pod owoce i ułóż zapis.













                           

 

                                                                                        0-4 pkt.









     c) Policz myszki i koty. Podstaw liczby  pod obrazki i ułóż zapis.


...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin