Plan na X 2009.doc

(114 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO –

OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ                                          W GRUPIE I DZIECI 3 – LETNICH

NA MIESIĄC – PAŹDZIERNIK 2009  

 

 

TEMATYKA :

 

I  TYDZIEŃ              - Przyszła do nas jesień.

II  TYDZIEŃ              - W co się bawić? – zgodna zabawa.

III              TYDZIEŃ              - Idziemy z wizytą na pocztę.

IV              TYDZIEŃ              - Jesień w lesie i w pogodzie.

 

 

 

 

                                                                     Opracowała:

                                                  Anna Szeremeta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Przyszła do nas jesień!

 

PONIEDZIAŁEK

 

§        Zabawy swobodne dzieci wg ich pomysłów – budowanie, rysowanie, układanie, zabawy w kącikach tematycznych, gry stolikowe, itp. PP: VI/5

§        Zestaw zabaw ruchowych nr V „Jesienne spacerki” (wł.) uczestniczy w zajęciach ruchowych PP: V/4

§        „Kto cię woła?” zabawa słuchowa, rozpoznawanie głosu kolegów z grupy.  „Podajmy sobie ręce” zabawa integracyjna - rozpoznaje kolegów i koleżanki po głosie.

§        Słuchanie opowiadania J. Tajc „Jarzębinka” w oparciu o historyjkę obrazkową. PP: XIV/5

§        Zabawy w ogrodzie lub w sali w zależności od pogody.

§        Utrwalenie etapów mycia rąk i korzystania z urządzeń sanitarnych. Myje ręce przestrzegając kolejnych etapów, samodzielnie korzysta z toalety. PP: II/1; II/3

§        „Ola i liście” – zabawa rytmiczna  w formie opowieści ruchowej – osłuchanie z nową piosenką.

§        Wprowadzenie zabawy ruchowej z elementem skoku pt. „Zbieranie liści” – wyrabianie skoczności i zwinności.

 

 

WTOREK

 

§        Zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne z wykorzystaniem plastikowych klocków. PP: X/1

§        Zabawy w kole przy wspólnym śpiewie piosenek „Kółko graniaste”, „Karuzela”, „Misie dwa”. PP: V/4

§        Rozmowa z dziećmi przy tablicy tematycznej na temat „Gdzie jest jesień?”. PP: III/1

§        Zabawy ortofoniczne, oddechowe i gramatyczne z dziećmi. Ćwiczenie mięśni warg, rozwijanie pojemności płuc.

§        Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwowanie zmian w otoczeniu, poznawanie i dostrzeganie wizualnych zmian: szare niebo, duże chmury...

§        Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków kulturalnych podczas posiłków. Zwracanie uwagi na prawidłowe posługiwanie się sztućcami, sprzątanie po sobie. PP: II/2

§        „Koszyk Pani Jesieni” – wyklejanka z gotowych elementów (kolorowy papier). PP: IX/2

§        Zabawa dydaktyczna ćwicząca spostrzegawczość „Co schowano”.

 

 

ŚRODA

 

§        Zabawa dydaktyczna „Poznaj po głosie” - rozpoznawanie głosów kolegów przy zmieniającej się tonacji (szeptem – głośno). PP: III/2

§        Odgłosy jesieni” – posługiwanie się pomocami akustycznymi (suche liście, woda, kasztany itp.)

§        Rozmowa połączona z obserwacją zainspirowana opowiadaniem „Kasztanowy ludek” A.Chodorowskiej. PP: XIV/5

§        „Kasztanowe ludziki” – kolorowanie przygotowanych szablonów ludzików. PP: IX/2

§        Zabawa matematyczna: „Liczymy kasztany i żołędzie” – określanie na oko wielkości zbiorów używając określeń: mniej, więcej, tyle samo.

§        Tworzenie kompozycji z kasztanów i żołędzi na dywanie.

§        „Nasz Kącik Przyrody” – prace społeczno-użyteczne z materiałem przyrodniczym.

§        Zabawa rytmiczno - ruchowa na tle piosenki „Kasztanki”.

§        Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo.

CZWARTEK

 

§        Segregowanie okazów przyrodniczych w odpowiednich koszykach.

§        „Jesienne nastroje” – zabawa przy muzyce z zastosowaniem dowolnego ruchu. PP: VIII/2

§        Zabawa orientacyjno – porządkowa „Taniec liści”. PP: I/2

§        Zabawa dydaktyczna: „ Pokaż taki sam listek”.

§        „Jesienne krajobrazy” – spacer w pobliżu przedszkola - obserwowanie zmian w przyrodzie. PP: XI/1

§         Ćwiczenia artykulacyjne na sylabach szur, szur w oparciu o wiersz  „Liście” M. Gerson – Dąbrowskiej. PP: III/1

§        Swobodne zabawy w sali. PP: VI/5

§        Kolorowanie kredkami kasztanka, dorysowywanie gałązki i listeczków.

§        „Określenie przestrzeni” – wprowadzenie kierunków od osi własnego ciała – spoglądanie, rzucanie woreczkiem, wskazanie i nazywanie kierunków: na, pod, obok, za mną, przede mną itp. w konkretnych sytuacjach.

 

PIĄTEK

 

§        Zabawa dydaktyczna „Dobieramy liście” – rozpoznawanie kształtu trzech liści z różnych drzew (jarzębina, dąb, kasztan).

§        Opowieść ruchowa „Jesienny spacer po parku”.

§        Zabawa muzyczno – ruchowa „Pokaz Jasiu …” – śpiew połączony z pokazywaniem części ciała człowieka. PP: VIII/1

§        „Jarzębina” naklejanie z kolorowego papieru listeczków i korali jarzębiny. PP: X/1

§        Czynności samoobsługowe w szatni – dziecko samodzielnie zakłada obuwie i wierzchnie nakrycie. PP: II/4

§        Spacer po ogrodzie przedszkolnym – obserwowanie drzew rosnących na przedszkolnym terenie; zbieranie kasztanów i liści do kącika przyrody. PP: V/3

§        Zabawa ruchowa  „Jeżyk wśród liści” połączona z reakcją na sygnał dźwiękowy.

§        Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. PP: I/1

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – W co się bawić? –zgodna zabawa.

 

PONIEDZIAŁEK

 

§        Gry i układanki stolikowe rozwijające spostrzegawczość i zręczność palców. PP: VI/5

§        Zestaw zabaw ruchowych nr V „Jesienne spacerki” (wł.) (powt.) – uczestniczy w zajęciach ruchowych. PP: V/4

§        Słuchanie opowiadania pt. „W sklepie z zabawkami” Cz.Janczarskiego - zapoznanie                      z miejscem w którym można kupić zabawkę. PP: XIV/5

§        Zagadki słuchowe „Jaka to zabawka?” - rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zabawki, naśladowanie ich na zgłoskach „pi”, „tut”, „put”.

§        „Lalka, klocki” - zamalowywanie farbami akwarelowymi zabawek do wyboru.

§        Zabawy konstrukcyjne  z wykorzystaniem gąbkowych klocków. PP: X/1

§        Zabawa tematyczna pt. „W kąciku lalek” lub „W kąciku samochodów”- dostarczanie i uściślanie wiadomości dzieci.

§        Zabawy w piaskownicy. PP: I/2

 

 

 

WTOREK

 

§        Swobodne gry i zabawy w kącikach zainteresowań podczas rozmów indywidualnych na temat podejmowanych ról. PP: VI/5

§        Zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne z wykorzystaniem plastikowych klocków. PP: X/1

§        Rozmowa przy tablicy ściennej na temat  „W co się bawić?” - poznanie z różnymi zabawami dzieci m in. w oparciu o opowiadanie Cz.Janczarskiego „Puff, puff, puff!. PP: III/1 i XIV/5

§        Rysowanie kredkami świecowymi zainspirowane oglądaniem różnorodnych samochodów i lalek.

§        Słuchanie piosenki „Różowy miś”. PP: VIII/4

§        Zabawa rytmiczno - ruchowa na tle piosenki „Stary niedźwiedź”.

§        Opowieść ruchowa „Moje zabawki”.

§        Rysowanie kolorową kredą na asfalcie przedszkolnym na temat dowolny. PP: IX/2

 

ŚRODA

 

§        Manipulowanie różnymi przedmiotami – zabawkami na dywanie, przy stolikach, rozwijanie zręczności, koordynacji ruchów oraz wyrabianie sprawności palców. PP: X/1

§        Zabawa dydaktyczna „Sufit – podłoga” z wykorzystaniem woreczków.

§        Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Chodzimy po szlaczku”” oraz przeskoku „Kolorowe szarfy”.

§        Zabawy rytmiczne przy muzyce: skoki pajaca, chód na piętach; reagowanie na przerwę w muzyce i podskoki w parach; słuchanie piosenki „Dom dla lalek”. PP: VIII/2

§        Zabawa integracyjna „Dłonie” – w kręgu przekazywanie sobie dotyku dłoni.

§        „Kto naprawi szkodę?” - ukazanie skutków niewłaściwej zabawy w oparciu o opowiadanie I.Salach. PP: IV/3

§ ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin