Miesięczne plany pracy dla grupy 5l.doc

(776 KB) Pobierz

Miesięczne plany pracy dla grupy 5-latków.

Opracowała

mgr Elżbieta Kucera

nauczycielka Przedszkola nr 4 w Zawierciu (woj. Śląskie)
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc wrzesień.

Tematyka:

Ø      Jestem przedszkolakiem.

Ø      Moja rodzina i ja.

Ø      Jak podróżujemy?

Ø      Zbliża się jesień.

 

 

Data

 

Wychowanie zdrowotne.

 

Wychowanie społeczno-moralne.

 

Wychowanie umysłowe.

 

Wychowanie estetyczne.

 

muzyka                      plastyka -

technika.

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

1. 09.  piątek

Zwracanie uwagi dz. na uważne poruszanie się w sali, na schodach i po całym przedszkolu.

Tworzenie atmosfery sprzyjającej pozostawaniu dz. samodzielnie w przedszkolu, łagodzącej skutki stresu spowodowanego rozłąką z rodzicami.

Od dziś jestem przedszkolakiem” – powitanie dz. w przedszkolu. Zapoznanie ze znaczkami indywidualnymi i półkami w szatni i klasie. Inicjowanie zabaw i zachęcanie do samodzielnego ich wybierania.  Wyrabianie ufności dz. do nauczycielki i pań pomagających. Zwracanie uwagi na konieczność zaopiekowania się dziećmi nowoprzybyłymi w nawiązaniu do wiersza I. Salach „Nowy kolega”.

 

 

Zabawy ruchowo-naśladowcze i pląsy tworzące atmosferę radości i chęci do wspólnej zabawy.

4. 09.

poniedziałek

 

Nawiązywanie kontaktu z dziećmi wrażliwymi i nieśmiałymi, trudniej znoszącymi rozłąkę z domem.

 

„Kolorową piłkę mam”  - zabawy muzyczno-ruchowe. Rozpoznawanie znaczków indywidualnych.

 

Układanie z  kolorowych  klocków (dużych i małych) budowli, pojazdów, figur.

5. 09.

wtorek

Zabawa ruch.

„Czy umiesz, tak jak ja?” ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

Przypomnienie dzieciom zasad i zwyczajów zgodnego współdziałania i kulturalnego zwracania się do siebie. Opiekowanie się dziećmi nowoprzybyłymi, integracja z grupą

„Moje wspomnienia z wakacji” – prowadzenie rozmów z dziećmi na temat piękna  naszego kraju w oparciu o ilustracje i widokówki.  Zachęcanie do samodzielnych wypowiedzi dz., dzielenie się wrażeniami i odczuciami.

 

 

„Zgadnij kim jestem?” -– zagadki pantomimiczne i słowne.

6. 09. środa

Zabawy samorzutne w budynku i na dworze wymagające różnorodnych  form  ruchu.

 

Rozmowy indywidualne i w małych grupkach dz. w czasie zabaw dowolnych.

„Urządzamy naszą salę” – wspólne zagospodarowywanie kącików  zabaw i zainteresowań. Segregowanie pomocy wg ich przeznaczenia, nabywanie przekonania o konieczności poszanowania wspólnej własności.

 

„Mój kącik zabawek” – rysowanie kredkami

„Latająca serwetka” – ćw. oddechowe. Rozwijanie pojemności płuc, nabywanie nawyku nabierania powietrza nosem i wypuszczania ustami.

7. 09. czwartek

Zabawa orientacyjno porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”

Szczególne zwracanie uwagi na bezpieczeństwo w czasie zabaw.

Nabywanie nawyku odnoszenia zabawek na swoje miejsce.

„Jestem miły i chcę cię poznać” – ułatwianie dz. poznania i zapamiętania imion nowych kolegów i koleżanek. Zachęcanie do głośnego i wyraźnego wymawiania imienia własnego i  kolegi w toku zabawy z piłką.

 

 

„Jaki to dźwięk?” – ćwiczenia słuchowe; rozpoznawanie dźwięków z otoczenia. Wzmacnianie poczucia wartości dz. przez uświadomienie mu, jak dużo wie.

8. 09. piątek

Zabawy kołowe i z elementem naśladowczym.

Nabywanie  umiejętności współżycia w grupie i właściwego stosunku do dorosłych.

 

 

„Mój świat” – dowolne rysowanie kredkami ołówkowymi.  Zapoznanie  ze sposobem trzymania kredki i techniką rysowania (kruchość kredek, dobieranie kolorów,  nacisk  na kartkę itp.) Porządkowanie stołu po rysowaniu.

Doskonalenie pracy mięśni dłoni w  toku lepienia z  plasteliny na temat dowolny.

11. 09.

poniedziałek

Zestaw ćw. gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

Zachęcanie dz. do spełniania stałych obowiązków w domu i w przedszkolu dotyczących dbałości  o własne ubranie oraz otrzymywanie porządku wokół siebie.

„Rodzinna fotografia” – opowiadanie dz. na temat własnej rodziny na podstawie przyniesionych zdjęć; określanie stopnia pokrewieństwa. Wdrażanie do pewnej dyscypliny wypowiedzi, nie przeszkadzanie sobie nawzajem. Budowanie poprawnych, spójnych logicznie wypowiedzi wielozdaniowych.

 

 

Budowanie z  klocków plastykowych i drewnianych. Zapoznanie ze sposobem konstruowania w zależności od rodzajów klocków. Odkładanie zabawek na miejsce.

12. 09. wtorek

Zabawa ruch. z elementem podskoku  „Lalki i pajace.”

 

„Moja mama pracuje w domu” – odgadywanie i samodzielne tworzenie zagadek pantomimicznych. Rozwijanie wyobraźni i celowości ruchu.

 

„Moja rodzina” – malowanie farbami. Zapoznanie z techniką. Doskonalenie precyzyjnych ruchów ręki.

„Czarodziejski worek” – zab. dyd. Rozpoznawanie znanych przedmiotów dotykiem.

13. 09. środa

Zestaw ćw. gimn. wg. K. Wlaźnik.

Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny.

„Tak wygląda dzień w moim domu” – układnie obrazków historyjki obr. wg kolejności działań w ciągu dnia.

 

 

Dowolny rysunek dziecka – obserwacja dz. pod kątem sprawności  motorycznej. Nauka trzymania kredki.

14. 09. czwartek

 

Zasady zgodnej zabawy, wdrażanie do dzielenia się zabawkami. Sprzątanie zabawek na swoje miejsce.

 

„To jestem ja” – poznawanie przez dotyk i nazywanie części ciała z wykorzystaniem piosenki „Hoki-poki”. Wystukiwanie rytmu piosenki na bębenku.

Lepienie z plasteliny trójmiarowych p[postaci ludzkich.

„Jak zachowuję się w domu”  rozmowa kierowana wdrażająca dz. do szanowania rodziców i okazywania im tego.

15. 09. piątek

Zabawa ruch. w formie opow. ruch. „Moje zabawki”

Szanowanie wytworów pracy kolegów i własnej, zbieranie prac do teczek.

„Tu laleczki, a tam miśki” – rozmowa połączona z działaniem. Segregowanie zgromadzonych zabawek i wyszukiwanie im miejsca. Próby określania ilości zabawek „na oko” , mało, dużo. Nabywanie swobody w wypowiadaniu myśli oraz  umiejętności zadawania pytań.

 

 

Zabawy dowolne dz. – obserwacja zachowań społecznych.

18. 09. poniedziałek

Zestaw ćw. gimnastycznych  „Spotkanie przyjaciół”  met. R. Labana.

Bliższe zaznajomienie się z pracą wykonywaną przez różnych ludzi – kolejarz.

„Jedziemy pociągiem. Na dworcu” – zapoznanie z  pracą kolejarza, wyglądem dworca i jego funkcjonowaniem. Wymienianie czynność, które trzeba wykonać przed podróżą i zasady bezpi...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin