[] Charakteryzowanie konstrukcji i instalacji płatowców - Zbigniew M. Romicki - Poradnik dla ucznia.pdf

(1326 KB) Pobierz
Technik_mechanik_lotniczy_314[05].Z2.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Zbigniew M. Romicki
Charakteryzowanie konstrukcji i instalacji płatowców
314[05].Z2.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
318805287.002.png 318805287.003.png 318805287.004.png
Recenzenci:
mgr inż. Mirosław Bienias
mgr inż. Witold Sarnowski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Zbigniew M. Romicki
Konsultacja:
mgr inż. Ryszard Dolata
dr inż. Andrzej Rypulak
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 314[05].Z2.01,
„Charakteryzowanie konstrukcji i instalacji płatowców”, zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu technik mechanik lotniczy.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Wybrane, podstawowe zależności z mechaniki technicznej i wytrzymałości
materiałów
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
21
4.1.3. Ćwiczenia
21
4.1.4. Sprawdzian postępów
22
4.2. Podstawowe zespoły płatowca
23
4.2.1. Materiał nauczania
23
4.2.2. Pytania sprawdzające
39
4.2.4. Sprawdzian postępów
40
4.3. Instalacje statku powietrznego
41
4.3.1. Materiał nauczania
41
4.3.2. Pytania sprawdzające
50
4.3.3. Ćwiczenia
50
4.3.4. Sprawdzian postępów
52
4.4. Obsługa statku powietrznego
53
4.4.1. Materiał nauczania
53
4.4.2. Pytania sprawdzające
54
4.4.3. Ćwiczenia
54
4.4.4. Sprawdzian postępów
54
5. Sprawdzian osiągnięć
55
6. Literatura
60
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.2.3. Ćwiczenia
39
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu podstawowych wiadomości potrzebnych do
wykonywania wielu prac przy statku latającym, a w szczególności przy płatowcu i jego
instalacjach.
W poradniku zamieszczono:
- wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,
- cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
- materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania
treści jednostki modułowej,
- zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś materiał nauczania,
- ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
- sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań i pytań. Pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas zajęć i opanowałeś wiedzę i umiejętności
z zakresu tej jednostki modułowej,
- literaturę uzupełniającą.
314[05].Z2
Budowa i eksploatacja statków powietrznych
314[05].Z2.01
Charakteryzowanie konstrukcji
i instalacji płatowców
314[05].Z2.02
Stosowanie podstawowych technik
wytwarzania
314[05].Z2.03
Obsługa techniczna
wyposażenia
elektrycznego
314[05].Z2.04
Obsługa techniczna
wyposażenia
awionicznego
314[05].Z2.05
Obsługa techniczna
silników lotniczych
314[05].Z2.06
Diagnozowanie
i naprawa statków
powietrznych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
318805287.005.png 318805287.001.png
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej, powinieneś umieć:
- korzystać z podstawowych równań z algebry i trygonometrii,
- wyjaśniać podstawowe pojęcia z zakresu mechaniki teoretycznej – ze statyki, kinematyki
i dynamiki,
- wyjaśniać podstawowe zjawiska cieplne – w szczególności związane z rozszerzalnością
materiałów,
- wyjaśniać podstawowe zjawiska elektryczne – związane z elektrostatyką i przepływem
prądu,
- korzystać z komputera oraz z programów Word i Excel,
- posługiwać się podstawowymi wielkościami fizycznymi jak siła, praca, moc, energia,
- posługiwać się układem jednostek SI.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin