[] Przestrzeganie przepisów lotniczych - Andrzej Rypulak - Poradnik dla ucznia.pdf

(744 KB) Pobierz
Technik_mechanik_lotniczy_314[05].O1.04_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Andrzej Rypulak
Przestrzeganie przepisów lotniczych
314[05].O1.04
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
396881878.001.png 396881878.002.png 396881878.003.png
Recenzenci:
mgr inż. Zbigniew Polak
mgr Romuald Smyrak
Opracowanie redakcyjne:
dr inż. Andrzej Rypulak
Konsultacja:
mgr inż. Ryszard Dolata
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 314[05].O1.04.
„Przestrzeganie przepisów lotniczych”, zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu technik mechanik lotniczy.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Rozwój prawa lotniczego, krajowe i międzynarodowe organizacje i władze
lotnicze
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
16
4.1.3. Ćwiczenia
16
4.1.4. Sprawdzian postępów
17
4.2. Przepisy dotyczące zapewnienia ciągłej zdatności do lotu statków
powietrznych oraz części i wyposażenia, a także w sprawie zezwoleń
udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanych w takie zadania
18
4.2.2. Pytania sprawdzające
18
4.2.3. Ćwiczenia
27
4.2.4. Sprawdzian postępów
28
4.3. Certyfikacja przewoźników lotniczych według JAR-OPS i znakowanie
statków powietrznych
29
4.3.2. Pytania sprawdzające
29
4.3.3. Ćwiczenia
31
4.3.4. Sprawdzian postępów
32
4.4. Certyfikacja statków powietrznych
33
4.4.1. Materiał nauczania
33
4.4.2. Pytania sprawdzające
41
4.4.3. Ćwiczenia
41
4.4.4. Sprawdzian postępów
42
4.5 Struktura i realizacja przepisów Part M
43
4.5.1. Materiał nauczania
43
4.5.2. Pytania sprawdzające
56
4.5.3. Ćwiczenia
57
4.5.4. Sprawdzian postępów
58
4.6. Dokumentacja pokładowa i obsługowa
59
4.6.1. Materiał nauczania
59
4.6.2. Pytania sprawdzające
63
4.6.3. Ćwiczenia
63
4.6.4. Sprawdzian postępów
63
4.7. Działalność lotniczych przedsiębiorstw produkcyjnych
64
4.7.1. Materiał nauczania
64
4.7.2. Pytania sprawdzające
67
4.7.3. Ćwiczenia
67
4.7.4. Sprawdzian postępów
67
5. Sprawdzian osiągnięć
68
6. Literatura
73
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.2.1. Materiał nauczania
27
4.3.1. Materiał nauczania
31
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy i rozwijaniu umiejętności
w zakresie przestrzegania przepisów lotniczych.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane,
abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika,
cele kształcenia – wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
materiał nauczania – wiadomości teoretyczne niezbędne do osiągnięcia założonych celów
kształcenia i opanowania umiejętności zawartych w jednostce modułowej,
zestaw pytań, abyś mógł sprawdzić, czy już opanowałeś określone treści,
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian postępów,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań. Zaliczenie testu potwierdzi
opanowanie programu jednostki modułowej,
literaturę uzupełniającą.
314[05].O1
Środowisko pracy
314[05].O1.01
Przestrzeganie przepisów
bezpieczeństwa i higieny
pracy, ochrony
przeciwpożarowej i ochrony
środowiska
314[05].O1.02
Określanie
warunków
funkcjonowania
człowieka w
środowisku pracy
314[05].O1.03
Posługiwanie się
językiem
angielskim
zawodowym
314[05].O1.04
Przestrzeganie
przepisów
lotniczych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
396881878.004.png
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej, powinieneś umieć:
- obsługiwać komputer na poziomie podstawowym,
- korzystać z różnych źródeł informacji,
- uczestniczyć w dyskusji,
- prezentować efekty swojej pracy,
- współpracować w grupie,
- wyciągać i uzasadniać wnioski z wykonanych ćwiczeń.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin