Daiwa - katalog 2011.pdf

(18916 KB) Pobierz
419710271 UNPDF
Rollen Reels Moulinets Molens Kołowrotki Carretes
KOŁOWROTKI DAIWA
1
419710271.056.png
Rollen Reels
NEW
Kołowrotki z przednim hamulcem
NOWY CERTATE
Specjalnie dla jego zwiększenia zaprojektowaliśmy zupełnie nowy „Air Rotor“. Po pierwsze lepiej rozłożyliśmy ogromne siły przechodzące z żyłki przez rolkę
prowadzącą na rotor, przez co zmniejszyliśmy nacisk na poszczególne jego elementy. Ten nowy rotor jest o 15% lżejszy od zwykłych modeli, co redukuje
wibracje, a niżej położony środek ciężkości zwiększa dodatkowo płynność obrotów.
Rotor
Obudowa
Rotor
Obudowa
Woda
Woda
MAG SEAL
Normalna konstrukcja
rotora
Rotor
Pole mag-
netyczne
Smar
Magnes
Rewolucyjna żywotność
W Japonii nowy CERTATE jest na rynku zaledwie od marca, a już zdążył
wykazać się na wędziskach japońskich specjalistów.
Pionierską innowacją w konstrukcji nowego CERTATE jest opatentowany
system MAG SEALED. Przy zastosowaniu nanotechnologii oś zostaje
uszczelniona za pomocą magnetycznego smaru -dzięki temu do wnętrza
korpusu nie przedostaje się woda, ani kryształki soli, co jest gwarancją
idealnie płynnej pracy przez bardzo długi czas. Przekładnia frezowana
CNC cechują wyjątkową mocą.
Nowy CERTATE to najnowsza japońska technologia w najdoskonalszej
formie.
Zawsze, gdy DAIWA wypuszcza na rynek nowy model kołowrotka, wędkarze podziwiają jego niewielką wagę i perfekcję działania mechanizmu. Pierwsze
CERTATE z rewolucyjną koncepcją REAL FOUR zaprezentowaliśmy w 2004 roku. Ta seria stała się okrętem lagowym oraz wzorem dla kolejnych serii
kołowrotków bazujących na koncepcji REAL FOUR.
Do teraz.
Niniejszym przedstawiamy nową serię CERTATE. Kryje ona w sobie wiele rewolucyjnych rozwiązań -wszystkie bazujące na sensacyjnym magnetycznym
oleju, stworzonym przez NASA, aby ułatwić transportowanie paliwa do promów kosmicznych. Takiego oleju do produkcji kołowrotków nie da się tak po
prostu kupić w supermarkecie -wytwarza się go w trakcie trudnego i skomplikowanego procesu. Dodawany do niego tlenek żelaza, który jest odpowiedzialny
za działanie magnetyczne ma średnicę ø 1/100.000mm i jest tak mały, że powierzchnia jednej drobinki to ok. 1/10ta wielkości wirusa grypy.
Molekuły w takim nowym metolo-oleju są w stanie się zmieniać. Poddane działaniu pola magnetycznego zmieniają się tworząc płynne uszczelnienie. Ten
magnetyczny olej jest tak mocny, że umieszczony w pojemniku z magnetycznymi ścianami nie wypłynąłby z niego nawet po usunięciu dna pojemnika.
Takie uszczelnienie bazujące na koncepcji płynnego magnetycznego oleju niemal nie wytwarza tarcia, perfekcyjnie izoluje zapobiegając nawet przedostaniu
się najdrobniejszych drobinek kurzu.
Dużym wyzwaniem było stworzenie kołowrotka dopasowanego i optymalnie wykorzystującego koncepcję magnetycznego oleju, perfekcyjnie
przystosowanego do wbudowania płynnej membrany zapobiegającej dostawaniu się wody do wnętrza kołowrotka. Nowy CERTATE dowodzi możliwości
inżynierów z teamu konstrukcyjnego DAIWA -stworzyli kołowrotek najwyższej próby. Design nowego CERTATE bazuje na pomyśle utrzymania wody z dala
od jego wnętrza. Przede wszystkim zachwyceni będą miłośnicy połowu morskiego, gdyż dla nich oznacza to większą żywotność, brak rdzewienia i wyższą
funkcjonalność. Kiedy słona woda dostaje się do kołowrotka i tam wysycha, krystalizuje się korodując mechanizm i łożyska. Prostym rozwiązaniem mogłoby
być zastosowanie gumowych uszczelek, jednakże wytwarzałyby tak duże tarcie, iż zupełnie nie spełniły by roli izolacji osi i rotora. Jedynie zastosowanie
magnetycznego oleju daje odpowiedni efekt. .Lata badań i rozwoju projektu były potrzebne, by w końcu powstało to niezwykłe rozwiązanie.
Tą płynną izolację nazywamy MAG SEAL. Przy czym nie wpuszczanie wody do ramy nośnej kołowrotka nie jest jej jedyną zaletą. Wydatnie polepsza
również płynność pracy mechanizmu i „czułość“ kołowrotka. Dzięki temu mamy jeszcze lepsze wyczucie przynęty, z większą łatwością rozpoznamy każde
nawet najdelikatniejsze branie.
Ten nowy efekt nazywamy CZUŁOŚCIĄ KOŁOWROTKA.
Koncepcja REAL FOUR
9 łożysk kulkowych (w tym 4 „CRBB“)
Konstrukcja WASHABLE
Aluminiowy korpus, wodoszczelny
MAG SEALED
Przekładnia Digigear-II frezowana CNC
Kuta na zimno aluminiowa szpula ABS-II
Blokada obrotów wstecznych Ininite
Kabłąk Tough AirBail (Patent-Nr. EP1038437B1)
Twist Buster 2 rolka prowadząca (Patent-Nr. EP0876760B1)
Sprężyna kabłąka o wydłużonej żywotności
Gyro Spin
Silent Oscillation
Made in Japan
nr. art.
model łożysko przeł. m/ømm przeł. wg. *zł
10407-101
1003
9 4.8:1 100/0.16 59cm
195g *2156.00
10407-201
2000
9 4.8:1 130/0.25 63cm 230g *2116.00
10407-251
2500
9 4.8:1 160/0.28 71cm
245g *2156.00
10407-256 2506 9 4.8:1 140/0.18 71cm
230g *2276.00
10407-301
3000
9 4.8:1 190/0.30 81cm 280g *2156.00
Rotor
Kołowrotek metalowy
*Cena sugerowana
2
3
419710271.057.png 419710271.058.png 419710271.001.png 419710271.002.png 419710271.003.png 419710271.004.png 419710271.005.png 419710271.006.png 419710271.007.png 419710271.008.png 419710271.009.png 419710271.010.png 419710271.011.png 419710271.012.png 419710271.013.png 419710271.014.png
Rollen Reels
Kołowrotki z przednim hamulcem
EXIST HYPER BRANZINO
CUSTOM 2508R
Kołowrotki z przednim hamulcem
EXIST HC BRANZINO 2508R marki DAIWA to kolejny pokaz najwyższych
lotów „sztuki“ projektowania kołowrotków. Połączenie użycia magnezu do
konstrukcji obudowy z wysokiej jakości, laserowo frezowanymi częściami
metalowymi zapewnia perfekcyjną jedność mechanizmu i korpusu
dającą niepowtarzalną lekkość i harmonię pracy kołowrotka. Mechanizm
wykonany jest ze specjalnego stopu metalu, który znajdziemy również w
kołowrotkach z serii SALTIGA, gwarantującego najwyższą odporność na
obciążenia. Ultra lekka aluminiowa szpula pokryta japońskim włóknem
węglowym Woven wytwarzana jest w trakcie specjalnego procesu
dodatkowo redukującego jej wagę. Specjalna konstrukcja szpuli idealnie
nadaje się zarówno do połowu cienkimi żyłkami nylonowymi, jak i
ekstremalnie cienkimi plecionkami. Perfekcyjny kołowrotek do lekkiego
połowu sandaczy, okoni, pstrągów i kleni małymi przynętami sztucznymi.
EXIST HYPER CUSTOM 2508
Exist Hyper Custom 2508 R urzeka swym technicznym designem.
Wyposażenie niemal identyczne, jak w EXIST Hyper Custom Branzino.
Koncepcja REAL FOUR
11 łożysk kulkowych „CRBB“
Konstrukcja WASHABLE
Blokada obrotów wstecznych Ininite
Air Metal obudowa z magnezu
Nawój Cross Wrap - krzyżowe nawijanie żyłki
Gyro Spin
Korbka aluminiowa wykonana maszynowo
Koncepcja REAL FOUR
Twist Buster 2 rolka prowadząca (Patent-Nr. EP0876760B1)
11 łożysk kulkowych „CRBB“
Szpula do dalekich rzutów z ABS (super lekka szpula AIR)
Konstrukcja WASHABLE
Frezowany mechanizm Hyper DigiGear
Korbka aluminiowa wykonana maszynowo
Cichy posów szpuli
Twist Buster 2 rolka prowadząca (Patent-Nr. EP0876760B1)
Kabłąk Airbail, powłoka tytanowa (Patent-Nr. EP1038437B1)
Szpula do dalekich rzutów z ABS
Sprężyna kabłąka o wydłużonej żywotności
Frezowany mechanizm Hyper DigiGear
Torba do transportu
Cichy posów szpuli
Made in Japan
Kabłąk Airbail, powłoka tytanowa (Patent-Nr. EP1038437B1)
Każdy kołowrotek opatrzony jest numerem seryjnym
Torba do transportu
Każdy kołowrotek opatrzony jest numerem seryjnym
Made in Japan
Kołowrotek metalowy
nr. art. model łożysko przeł. m/ømm przeł. wg. *zł
10121-250 2508R 11 4,8:1 150/0,24
71cm
230g *3196.00
Kołowrotek metalowy
nr. art. model łożysko przeł. m/ømm przeł. wg. *zł
10120-259 2508 11 4.8:1 150/0,24
71cm
245g *3076.00
*Cena sugerowana
*Cena sugerowana
technologia kołowrotków DaIwa
technologia kołowrotków DaIwa
Kabłąk aIRBaIl
Kabłąk “Air Bail” jest w środku pusty i dzięki temu ekstremalnie lekki oraz wyjątkowo wytrzymały i nieodkształcalny. Specjalny, pogrubiający się kształt
ramienia mocującego rolkę zapobiega denerwującemu plątaniu się żyłki wokół ramienia kabłąka, które w przeszłości tak mocno nękało głównie
spinningistów.
cicha przekładnia „Silent”
Dzięki specjalnemu ułożeniu i poprowadzeniu zębatek przekładni udało
się wyraźnie wyciszyć mechanizm, który pracuje płynniej od pozostałych
systemów o podobnej budowie.
DIGIGEAR
Frezowany, komputerowo zaprojektowany mechanizm na największe przeciążenia.
Umieszczony w naszej aluminiowej obudowie Hardbody Z bezpośrednio przenosi energię
obrotową korbki na rotor. Pracuje spokojnie, miękko, gładko i z najwyższą efektywnością,
dzięki czemu wędkarz może skoncentrować się wyłącznie na łowieniu.
To ujęcie pokazuje zachowanie
się żyłki po zamknięciu kabłąka.
Wyraźnie widać duży łuk.
Gdy zaczyna się zwijanie punkt, w
którym żyłka styka się z kabłąkiem
przesuwa się do rolki.
Żyłka dzięki specjalnej konstrukcji
kabłąka AIRBAIL przesuwa się
bezpośrednio do rolki prowadzącej.
Tutaj jeszcze raz w powiększeniu.
4
5
419710271.015.png 419710271.016.png 419710271.017.png 419710271.018.png 419710271.019.png 419710271.020.png 419710271.021.png 419710271.022.png 419710271.023.png 419710271.024.png 419710271.025.png 419710271.026.png 419710271.027.png 419710271.028.png 419710271.029.png 419710271.030.png 419710271.031.png 419710271.032.png 419710271.033.png 419710271.034.png 419710271.035.png 419710271.036.png
Rollen Reels
Kołowrotki z przednim hamulcem
Kołowrotki z przednim hamulcem
MORETHAN BRANZINO 3000
Tym kołowrotkiem ze swojego japońskiego programu DAIWA udowadnia,
że możliwe jest skonstruowanie więcej, niż tylko jednego kołowrotka.
Kto raz weźmie MORETHAN do ręki, nie będzie już chciał go odłożyć.
Designersko oraz pod względem funkcjonalności zastosowanych
podzespołów zalicza się do najlepszych przedstawicieli świata sprzętu
wędkarskiego. Mechanizm stanowi nowoczesny HYPER DIGIGEAR, który
do tej pory stosowany był jedynie w modelach serii SALTIGA. Wykonany z
materiałów pod względem trwałości znacznie przewyższających zwyczajne
aluminiowe elementy zapewnia nawet przy nieregularnej konserwacji
dożywotnie działanie. Szpula MORETHAN wycięta jest z bloku aluminium
i powleczona włóknem węglowym „Woven” stosowanym głównie przy
produkcji samochodów oraz wędek. MORETHAN to kołowrotek budzący
zachwyt i spełniający najskrytsze wędkarskie marzenia.
INFINITY Q ZAION
Po niezwykłym sukcesie INFINITY-Q w poprzednich latach, teraz w równym
stopniu zachwyca jego następca - model INFINITY Q ZAION. Łożysko w
rolce prowadzącej zastąpione zostało przedstawicielem nowej generacji -
szmery powstające po połowie w słonej wodzie należą już do przeszłości.
Maszynowo CNC frezowany mechanizm zapewnia najwyższą odporność
na obciążenia i niezwykle miękką, płynną pracę. Idealny kołowrotek do
połowu szczupaków oraz troci.
Koncepcja REAL FOUR
9 łożysk kulkowych (w tym 4 „CRBB“)
Koncepcja REAL FOUR
Konstrukcja WASHABLE
11 łożysk kulkowych „CRBB“
Frezowana przekładnia Digigear-II
Konstrukcja WASHABLE
Rotor Zaion
Blokada obrotów wstecznych Ininite
System AIR ROTATION
Twist Buster 2
Kuta aluminiowa szpula do dalekich rzutów z krawędzią powlekaną TiN
Korpus i Air Metal Rotor HardBody-Z
Uszczelniony system hamulcowy
Nawój Cross Wrap - krzyżowe nawijanie żyłki
Blokada obrotów wstecznych Ininite
Korbka aluminiowa wykonana maszynowo
Korbka aluminiowa, eloksalowana
Twist Buster 2 rolka prowadząca, z tytanową powłoką
Kabłąk Airbail (Patent-Nr. EP1038437B1)
(Patent-Nr. EP0876760B1)
Kuta aluminiowa szpula do super dalekich dystansów
Twist Buster 2 rolka prowadząca (Patent-Nr. EP0876760B1)
Sprężyna kabłąka o wydłużonej żywotności
z krawędzią TiN
Mechanizm Hyper DigiGear
Nawój Cross Wrap - krzyżowe nawijanie żyłki
Gyro Spin
System AIR ROTATION
Made in Japan
Cichy posów szpuli
Kabłąk Airbail, powłoka tytanowa (Patent-Nr. EP1038437B1)
Sprężyna kabłąka o wydłużonej żywotności
Gyro Spin
Wodoodporny hamulec
Kołowrotek metalowy
Made in Japan
nr. art.
model łożysko przeł. m/ømm przeł. wg. *zł
Kołowrotek metalowy
10409-302
3000
9 4.8:1 270/0.25 81cm 280g *2166.10
*Cena sugerowana
Rotor
technologia kołowrotków DaIwa
nr. art.
model łożysko przeł. m/ømm przeł. wg. *zł
10120-300
3000
11 4.8:1 185/0.30 81cm 280g *2476.00
ZAION
ZAION to nowy materiał irmy DAIWA używany do budowy
ram nośnych oraz rotorów. Kto weźmie do ręki kołowrotek
wykonany z tego materiału, natychmiast rozpozna jedną z
jego niezwykłych zalet: niewielki ciężar. ZAION to wyjątkowy
materiał „High Density” na bazie włókien węglowych,
stworzony z myślą o największych obciążeniach. Jego
kolejnymi zaletami są duża żywotność oraz niewielki
ciężar. ZAION umożliwia wytworzenie z niezwykłą
precyzją obudów i rotorów, które długotrwale chronić będą
mechanizm kołowrotka. Wytrzymałością ZAION odpowiada
sile stopów magnezu i jest dwa razy mocniejszy od Nylon /
ABS, od którego jest także 20% lżejszy. Jest o 50% lżejszy,
niż aluminium.
*Cena sugerowana
Pod obciążeniem 10kg
Nylon/ABS
Magnez
Zaion
6
7
419710271.037.png 419710271.038.png 419710271.039.png 419710271.040.png 419710271.041.png 419710271.042.png 419710271.043.png 419710271.044.png 419710271.045.png 419710271.046.png 419710271.047.png 419710271.048.png 419710271.049.png 419710271.050.png 419710271.052.png 419710271.053.png 419710271.054.png 419710271.055.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin