diagram-ishikawy-pareto-lorenza-fmes.doc

(99 KB) Pobierz
Problem, który przedstawię za pomocą pięciu metod dotyczyć będzie parametrów eksploatacji wpływających ujemnie na opony

Problem, który przedstawię za pomocą pięciu metod dotyczyć będzie parametrów eksploatacji wpływających ujemnie na opony.

 

              Oto metody, które posłużą mi do przedstawienia danego zagadnienia:

 

1.      Diagram przyczynowo-skutkowy ISHIKAWY

 

2.      Diagram PARETO-LORENZA

 

3.      Analiza FMEA

 

4.      Diagram pokrewieństwa

 

5.      Diagram relacji

1

 


Diagram przyczynowo-skutkowy ISHIKAWY

 

                   Przeciążenia 30%                                     Ciśnienie 20%                       Obręcze 10%                                          

 







jazda na zakrętach z        nieprawidłowe                                                       niedobór

dużą prędkością 7%      ułożenie ładunku                                                    ciśnienia w

                                        przewożonego 11%                       nadmiar           oponie 10%                                            wąskie







                                                                                           ciśnienia w                                                                       obręcze 5%



                                                                                             oponie 10%





                                                                                                                                                     niskie kołnierze



         jazda po dużych                     zamontowanie na                                                                 boczne obręczy 5%              



         nierównościach i                  koła bliźniacze opon



           krawężnikach  8%           o nierównej średnicy 4%

                                                                                                                                                                                                       nieodpowiednia

                                                                                                                                                                                                             eksploatacja











                                                                                                                                                                                                                       opon             





                                                                                                                                                                                                    







                                          

                                niska                                                           nieodpowiedni                                     najazd na krawężnik

                               wilgotność                                                  dobór                                                    pod małym kątem

                              powietrza 3%                                             materiałów 5%                                      i zbyt dużą

                                                        wysoka                                                                                           prędkością 6%



                                                    temperatura                                                   nieprawidłowy                                            wjechanie w zbyt

                          rodzaj                powietrza 4%                                               układ włókien                                              dużą dziurę na

                    nawierzchni 8%                                                                          opasania 5%                                                jezdni 9%

                                                                                                                                                                                  

 

 

                            Otoczenie 15%                                    Produkcja 10%                      Uszkodzenia mechaniczne 15%

 


              Jak widzimy na diagramie ISHIKAWY zostały przedstawione przyczyny, które powodują złe eksploatowanie opon.

Poszczególne przyczyny dają w sumie 100%

 

  1. Przeciążenie 30%

Ø      nieprawidłowe ułożenie ładunku przewożonego 11%  

Ø      jazda po dużych nierównościach i krawężnikach  8%          

Ø      jazda na zakrętach z dużą prędkością 7%     

Ø      zamontowanie na koła bliźniacze opon o nierównej średnicy 4%                                                                                                                                                  

  1. Ciśnienie 20%

Ø      nadmiar ciśnienia w oponie 10%

Ø      niedobór ciśnienia w oponie 10% 

  1. Obręcze 10%

Ø      niskie kołnierze boczne obręczy 5%

Ø      wąskie obręcze 5%

  1. Otoczenie 15%

Ø      rodzaj nawierzchni 8% 

Ø      wysoka temperatura powietrza 4%

Ø      niska wilgotność powietrza 3%     

  1. Produkcja 10%

Ø      nieodpowiedni dobór materiałów 5%

Ø      nieprawidłowy układ włókien opasania 5%

  1. Uszkodzenia mechaniczne 15%

Ø      wjechanie w zbyt dużą dziurę na jezdni 9%

Ø      najazd na krawężnik pod małym kątem i zbyt dużą prędkością 6%

 

 

Analiza PORETO-LORENZA

 

 

              Rodzaj przyczyn z procentowym odzwierciedleniem liczby częstotliwości ich występowania przedstawia się następująco:

 

P1 - nieprawidłowe ułożenie ładunku przewożonego 11%  

P2 - jazda po dużych nierównościach i krawężnikach  8%          

P3 - jazda na zakrętach z dużą prędkością 7%     

P4 - zamontowanie na koła bliźniacze opon o nierównej średnicy 4%

P5 - nadmiar ciśnienia w oponie 10%

P6 - niedobór ciśnienia w oponie 10%

P7 - niskie kołnierze boczne obręczy 5%

P8 - wąskie obręcze 5%

P9 - rodzaj nawierzchni 8% 

P10 - wysoka temperatura powietrza 4%

P11 - niska wilgotność powietrza 3%     

P12 - nieodpowiedni dobór materiałów 5%

P13 - nieprawidłowy układ włókien opasania 5%

P14 - wjechanie w zbyt dużą dziurę na jezdni 9%

P15 - najazd na krawężnik pod małym kątem i zbyt dużą prędkością 6%

 

 

              Porządkowe przedstawienie przyczyn od najczęściej występujących:

 

P1 - nieprawidłowe ułożenie ładunku przewożonego 11%

P5 - nadmiar ciśnienia w oponie 10%

P6 - niedobór ciśnienia w oponie 10%

P14 - wjechanie w zbyt dużą dziurę na jezdni 9%

P2 - jazda po dużych nierównościach i krawężnikach  8%          

P9 - rodzaj nawierzchni 8% 

P3 - jazda na zakrętach z dużą prędkością 7%     

P15 - najazd na krawężnik pod małym kątem i zbyt dużą prędkością 6%

P7 - niskie kołnierze boczne obręczy 5%

P8 - wąskie obręcze 5%

P12 - nieodpowiedni dobór materiałów 5%

P13 - nieprawidłowy układ włókien opasania 5%

P4 - zamontowanie na koła bliźniacze opon o nierównej średnicy 4%

P10 - wysoka temperatura powietrza 4%

P11 - niska wilgotność powietrza 3%

 

 

Symbol

przyczyny

Nazwa

przyczyny

Procentowy udział

przyczyny

Skumulowany udział przyczyny

P1

nieprawidłowe ułożenie ładunku przewożonego

11%

11%

P5

nadmiar ciśnienia w oponie

10%

21%

P6

niedobór ciśnienia w oponie

10%

31%

P14

wjechanie w zbyt dużą dziurę na jezdni

9%

40%

P2

jazda po dużych nierównościach i krawężnikach 

8%

48%

P9

rodzaj nawierzchni

8%

56%

P3

jazda na zakrętach z dużą prędkością

7%

63%

P15

najazd na krawężnik pod małym kątem i zbyt dużą prędkością

6%

69%

P7

niskie kołnierze boczne obręczy

5%

74%

P8

wąskie obręcze

5%

79%

P12

nieodpowiedni dobór materiałów

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin