Centra diagnostyczne.pdf

(996 KB) Pobierz
Microsoft PowerPoint - 08-Centra diagnostyczne
CENTRA BADAŃ EMISYJNYCH
POJAZDÓW EKSPLOATOWANYCH
W POLSCE
Organizacja danych diagnostycznych
w systemach OBD II/EOBD
Informacja diagnostyczna
Status systemu OBD
Podstawowe informacje o systemie
Informacje o wykrytych usterkach
Bieżące parametry eksploatacyjne
i informacje systemowe.
Monitory zainstalowane
Informacja, jakie monitory diagnostyczne zostały
zainstalowane w systemie OBD danego pojazdu
Monitory wykonane
Informacja, które z zainstalowanych w systemie
monitorów zostały zrealizowane
Stan kontrolki MIL
Kody usterek DTC
Informacje o usterkach emisyjnych
wykrytych przez system OBD
Kody oczekujące
Informacja o pierwszym wykryciu symptomów
określonej danym kodem usterki emisyjnej
Kody potwierdzone
Informacja o pewnym stwierdzeniu usterki
emisyjnej opisanej danym kodem
Ilość kodów usterek
Ramka zamrożona
Informacja o najistotniejszych parametrach
eksploatacyjnych w chwili wykrycia usterki
1
398945673.018.png 398945673.019.png 398945673.020.png 398945673.021.png 398945673.001.png 398945673.002.png 398945673.003.png 398945673.004.png
MONITORY BEZWARUNKOWE (CIĄGŁE)
Wypadania zapłonów
Kody błędów
Systemu zasilania paliwem
Bieżąca analiza
w czasie jazdy
Kody gotowości
Elementów systemowych
Parametry i wyniki testów
MONITORY WARUNKOWE (NIECIĄGŁE)
Systemu odprowadzania par
paliwa
Warunki pracy
silnika niezbędne
do zrealizowania monitora
(np. prędkość obrotowa,
obciążenie, temperatura
cieczy chłodzącej)
Reaktora katalitycznego
Pozytywne
wyniki
innych
monitorów
Kody błędów
Czujnika stężenia tlenu
Kody gotowości
Parametry i wyniki
testów
Systemu recyrkulacji spalin
Klasyfikacja monitorów diagnostycznych
ż ż nice
Parameters
OBD II
EOBD
Data wprowadzenia
1996
2001
OBD – limit emisji
1,5 x CO
1,5 x HC
1,5 x NO x
1,4 x CO
2,0 x HC
4,0 x NO x
Cykl homologacyjny
FTP75
NEDC
Strategia decyzyjna
SPS
SOS
Monitor wypadania zapłonów
pełen zakres do 4500 min -1
Monitor EVAP
Kontrola
ciśnieniowa
Kontrola
elektryczna
Trwałość
150 000 mil
15 lat
100 000 km
5 lat
2
nice
398945673.005.png 398945673.006.png 398945673.007.png
Monitory obecnie stosowane
Monitory
OBD II
EOBD
Wypadania zapłonów
Zasilania paliwem
Elementów systemowych
Reaktora katalitycznego
Grzanego reaktora
EVAP
EGR
Powietrza dodatkowego
Klimatyzacji
Czujnika stężenia tlenu
Grzałki czujnika stężenia tlenu
PCV
Nowe monitory
Monitory
OBD II
EOBD
Termostatu
Zimnego rozruchu
VVTi
Redukcji ozonu
Filtra cząstek stałych
3
398945673.008.png 398945673.009.png 398945673.010.png
Implementacja systemu OBD 2000-2004
Re cyrk ulacji spalin
Grzanego czujnika stężenia tlenu
Czujników stężenia tlenu
Klim atyzacji
Przewietrzania skrzyni korbowej
Odprow adzania par paliw a
Grzanego reaktora katalitycznego
Re ak tora katalityczne go
Elementów systemowych
Systemu paliwowego
Spalania
0 0000000000
Ud z iał monitorów [%]
Udział monitorów w badanych pojazdach
Udzia ł ł monitor
monitoró w w wybranych modelach
w w wybranych modelach
100
80
[%]
60
40
AGILA
20
AST RA-G
0
CORSA-C
4
Udzia
398945673.011.png 398945673.012.png 398945673.013.png 398945673.014.png
Badania na hamowni podwoziowej
3,5
3,0
NEDC
NEDC - uszkodzony czujnik tlenu
2,5
2,0
1,5
w zrost em isji 33 razy !
1,0
w zrost em isji 6 razy !
0,5
w zrost em isji 34 razy !
0,0
CO
NOx
HC
Badania emisji w teście NEDC (UDC + EUDC)
EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU OBD
Realizacja procedur diagnostycznych systemu OBD
EFEKTYWNOŚĆ EKSPLOATACYJNA
Realizacja procedur diagnostycznych
w typowych warunkach użytkowania pojazdów
5
398945673.015.png 398945673.016.png 398945673.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin