Badania_marketingowe - K.pdf
(
3882 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Kaczmarczyk_Badania_marketingowe
Stanisław
'.
Ɠ
:!i
:
/.-:i-;
:
\
Metody
i
techniki
Stanisław
Kaczmarczyk
Badania
marketingowe
Metody i
techniki
Wydanie III zmienione
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Warszawa 2003
Spis tre
Ļ
ci
Wstħp ...........................................................................
9
Rozdział 1. Badania marketingowe a podejmowanie decyzji. .
11
1.1.
Rozwój praktyki i teorii bada
ı
............................................................
11
1.2.
Rola bada
ı
w zarz
Ģ
dzaniu ..................................................................
17
1.2.1.
Faza identyfikacji problemów decyzyjnych lub okoliczno
Ļ
ci
sprzyjaj
Ģ
cych............................................................................
20
1.2.2.
Faza ustalania problemów do rozwi
Ģ
zania ..............................
21
1.2.3.
Faza rozwi
Ģ
zywania problemu.................................................
22
1.2.4.
Faza kontroli ......................................................................
23
1.3. Marketingowe systemy informacyjne .............................................
23
Rozdział 2. Projektowanie badania marketingowego ..........
31
2.1. Etapy i rodzaje bada
ı
..........................................................................
31
2.1.1.
Etapy badania ...........................................................................
31
2.1.2.
Rodzaje bada
ı
..........................................................................
37
2.2. Bł
ħ
dy popełniane w trakcie bada
ı
.......................................................
40
2.2.1.
Rodzaje bł
ħ
dów ........................................................................
43
2.2.2.
Przykłady bł
ħ
dów .....................................................................
45
2.2.3.
Sposoby redukcji bł
ħ
dów..........................................................
47
2.3.
Metody projektowania badania ............................................................
48
2.4.
Projekt doboru próby ...........................................................................
57
2.4.1.
Proces doboru próby.................................................................
57
2.4.2.
Elementy teorii próby losowej..................................................
64
2.4.3.
Ustalenie liczebno
Ļ
ci próby ......................................................
69
Rozdział 3. Budowa instrumentu pomiarowego.......................
74
3.1. Pomiar jako element badania ..............................................................
74
3.1.1.
Uogólnione poj
ħ
cie pomiaru ....................................................
75
3.1.2.
Przedmiot pomiaru ...................................................................
78
3.1.3.
Instrument pomiarowy i proces pomiaru ..................................
81
3.2. Poziomy i wiarygodno
Ļę
pomiaru .......................................................
84
3.2.2.
Wiarygodno
Ļę
pomiaru.............................................................
92
3.3. Metody budowy kwestionariusza ........................................................
96
3.3.1.
Istota kwestionariusza ..............................................................
97
3.3.2.
Rodzaje pyta
ı
i zasady ich budowy .........................................
100
3.3.3.
Skalowanie odpowiedzi ............................................................
108
3.3.4.
Kwestionariusz próbny .............................................................
111
3.4. Skale do pomiaru postaw.....................................................................
115
3.4.1.
Kategoria postaw......................................................................
115
3.4.2.
Zasady skalowania ...................................................................
116
3.4.3.
Jednowymiarowe skale do pomiaru postaw .............................
120
3.4.4.
Wielowymiarowe skale do pomiaru postaw .............................
130
Rozdział 4. Metody zbierania danych ze Ņródeł pierwotnych
i wtórnych ....................................................................................... 136
4.1. Klasyfikacja
Ņ
ródeł informacji ............................................................
136
4.1.1.
ń
ródła pierwotne......................................................................
138
4.1.2.
ń
ródła wtórne ..........................................................................
139
4.2.
Internet jako nowa droga dost
ħ
pu do
Ņ
ródeł informacji ......................
157
4.3.
Pomiary pierwotne i wtórne................................................................
163
4.3.1.
Przedmiot i istota pomiarów .................................................... 163
4.3.2.
Wiarygodno
Ļę
pomiaru wtórnego ...................................... 164
4.4. Metody po
Ļ
rednich pomiarów sonda
Ň
owych ................................ 170
4.4.1.
Charakterystyka pomiarów sonda
Ň
owych ................................ 170
4.4.2.
Bł
ħ
dy pomiarów sonda
Ň
owych ................................................ 172
4.4.3.
Opis ankietowych metod pomiaru............................................ 173
4.4.4.
Inne formy pomiarów po
Ļ
rednich ..................................... 184
4.4.5.
Kryteria wyboru sonda
Ň
owych form pomiaru.......................... 189
4.4.6.
Bł
Ģ
d braku odpowiedzi ............................................................ 193
4.4.7.
Panel ........................................................................................ 199
4.5. Metody bezpo
Ļ
rednich pomiarów sonda
Ň
owych ................................. 202
4.5.1.
Rodzaje wywiadów i ich wybór .............................................. 203
4.5.2.
Wywiady grupowe ............................................................. 205
4.5.3.
Metody projekcyjne ................................................................. 209
4.5.4.
Pomiary fizjologiczne .............................................................. 219
3.2.1.
Poziomy pomiaru .....................................................................
83
4.5.5.
Metody obserwacji................................................................... 225
4.5.6.
Rejestracje................................................................................ 229
4.5.7.
Degustacje i ocena próbek ....................................................... 234
4.6. Pomiary w formie eksperymentu....................................................... 235
4.6.1.
Potencjalne bł
ħ
dy pomiaru w formie eksperymentu................ 235
4.6.2.
Projektowanie eksperymentu.................................................... 238
4.6.3.
Eksperyment naturalny i sztuczny............................................ 246
4.6.4.
Metody symulacyjne................................................................ 250
Rozdział 5. Metody redukcji i analizy danych ............................ 252
5.1. Metody redukcji danych ..................................................................... 252
5.1.1.
Kontrola pomiaru..................................................................... 253
5.1.2.
Redakcja danych ................................................................. 254
5.1.3.
Klasyfikacja i zliczanie danych................................................ 257
5.1.4.
Tabulacja danych ..................................................................... 261
5.2. Zastosowanie komputerów w badaniach............................................. 263
5.2.1.
Kodowanie i wprowadzanie danych ......................................... 263
5.2.2.
Rozwój metod transmisji danych.............................................. 274
5.2.3.
Komputerowa redakcja i tabulacja danych .............................. 281
5.2.4.
Sumaryczne mierniki statystyczne............................................ 283
5.3. Wybrane metody analizy danych ......................................................... 285
5.3.1.
Metody estymacji parametrów populacji .................................. 286
5.3.2.
Metody testowania hipotez ....................................................... 288
5.3.3.
Wybrane wielowymiarowe metody analizy .............................. 294
5.4. Metody prognozowania........................................................................ 302
5.4.1.
Metody jako
Ļ
ciowe................................................................... 304
5.4.2.
Metody ekstrapolacyjne ............................................................ 306
5.4.3.
Metody przyczynowo-skutkowe ........................................... 311
Rozdział 6. Metody prezentacj i i oceny wynik ów badania
marketingowego ............................................................................ 315
6.1. Metody prezentacji wyników badania ................................................. 315
6.1.1.
Znaczenie prezentacji w procesie badania marketingowego . . 316
6.1.2.
Prezentacja pisemna ........................................................... 318
6.1.3.
Prezentacja ustna ...................................................................... 329
6.2. Metody kontroli badania i oceny jego wyników ................................. 330
6.2.1.
Kontrola badania ...................................................................... 331
6.2.2.
Ocena wyników badania .......................................................... 331
6.2.3.
Zastosowanie wyników badania .......................................... 333
6.3. Etyczne aspekty bada
ı
......................................................................... 334
Plik z chomika:
ania04408
Inne pliki z tego folderu:
Badania_marketingowe - K.pdf
(3882 KB)
Metody projekcyjne.jpg
(207 KB)
skale ocen.docx
(11 KB)
kwestionariusz.docx
(38 KB)
kwestionariusz.pptx
(163 KB)
Inne foldery tego chomika:
ekonomia (mikro, makro)
matematyka
nauka o organizacji
statystyka opisowa
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin