Lubimy owoce i warzywa.doc

(85 KB) Pobierz
„Książka moim przyjacielem”

Lubimy owoce i warzywa

 

 

Obszar edukacyjny

                           

 

Sytuacje edukacyjne

 

Cele operacyjne

 

Formy pracy

 

POZNAWANIE I ROZUMIENIE SIEBIE I ŚWIATA

 

Bogacenie słownictwa dzieci w kontaktach z przyrodą”, str. 15/3.

 

 

 

 

„Przyzwyczajanie do swobodnego wyrażania swoich spostrzeżeń, myśli, przeżyć”, str. 15/4.1).

 

„Ćw. oddechowe zwiększające pojemność płuc polegające na wydychaniu powietrza nosem i jego powolnym wydychaniu”, str. 15/4.3).

 

„Ćw. artykulacyjne wzmacniające mięśnie narządów mowy”, str. 16/ 4.3).

 

 

„Oglądanie kolorowych obrazków i nazywanie rysunków przedstawiających znane dzieciom przedmioty”, str. 16/5.

 

„Rozumienie i posługiwanie się słowami określającymi położenie przedmiotów i przestrzeni”, str. 16/6.1).

 

„Rozróżnianie i nazywanie spożywanych owoców i warzyw, określanie ich smaku, zapachu, koloru prostych gładkości skóry”, str. 17/8.

 

 

 

 

 

 

Zwracanie uwagi na konieczność spożywania owoców i warzyw”,                           str. 18/11.

 

 

 

 

NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRZRZ DZIAŁANIE

 

„Zapewnienie dzieciom możliwości samodzielnego wyboru roli w zabawie oraz zabawek i materiałów umożliwiających odtwarzanie treści najbliższego środowiska społecznego wyrażania siebie”, str. 19/1.

 

Słuchanie i oglądanie opowiadań n-lki …inscenizowanych za pomocą…lalek”, str. 19/1.

 

 

Dowolna ruchowa interpretacja słuchanej muzyki”, str. 19/2.1).

 

„Słuchanie krótkich ilustrowanych piosenek, śpiewanych przez n-la”, str. 20/3.

 

 

 

 

„Malowanie farbami plakatowymi”,str. 21/4.

 

 

 

 

 

 

„Swobodne wyrażanie swoich spostrzeżeń i przeżyć w formach płaskich”, str. 21/4.

 

 

 

„Odżywianie”, str. 21/5.1).

 

 

„Korzystanie ze świeżego powietrza i słońca”, str. 21/5.2).

 

 

 

 

„Ochrona narządów zmysłowych i układu nerwowego”, str. 22/5.4).

 

 

„Przestrzeganie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo”, str. 22/6.

 

„Dbanie o czystość osobistą”, str. 22/ 5.3).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ODNAJDYWANIE SWOJEGO MIEJSCA W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ, WSPÓLNOCIE

 

Uczenie samoobsługi…”, str. 23/1.1).

 

 

 

 

 

 

„Udział w dekorowaniu własnej sali”, str. 23/1.1).

 

 

 

 

BUDOWANIE SYSTEMU WARTOŚCI

 

„Wykorzystanie naturalnych sytuacji wychowawczych nacechowanych życzliwością, dobrocią, przejawami koleżeństwa”, str. 24/1.

 

„Wyrażanie …dezaprobaty w sytuacjach niszczenia przyrody”, str. 25/4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v      Rozmowy nt. zgromadzonych okazów w kąciku przyrody z wykorzystaniem pacynki.

 

 

 

 

v      Układanie darów z sadu i ogrodu połączone ze swobodnymi wypowiedziami dzieci.

 

 

v      Ćw. oddechowe „Bibułka”.

 

 

 

 

v      Zab. ortofoniczna „Wiatr” .

 

 

 

v      Rozmowa nt. ilustracji „W sadzie”.

 

 

 

v      Zab. dydakt. „Poszukaj jabłuszka”.

 

 

 

v      Zab. dydaktyczna „Jaki to owoc?”

 

 

 

 

 

v      Rozwiązywanie zagadek o warzywach i owocach.

 

 

 

v      Słuchanie opowiadania I. Salach pt. „Co lubi jeść Zosia?”.

 

 

 

 

 

 

 

 

v      Nauka zab. tematycznej „Na straganie”.

 

 

 

 

 

v      Teatrzyk kukiełkowy pt. „Warzywa na straganie” wg opowiadania n-lki..

 

 

 

v      Zabawa taneczna z okazji Dnia Chłopca.

 

 

v      Słuchanie piosenki pt. „Jabłuszko”.

 

 

 

 

 

v      Malowanie warzyw.

 

 

 

 

 

 

v      Naklejanie owoców.

 

 

 

 

v      Przyzwyczajanie dzieci do umiejętnego i kulturalnego jedzenia.

 

v      Codzienne zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

 

v      Wdrażanie dzieci do zgodnej i przyjemnej zabawy       w ogródku przedszkolnym..

 

 

v      Przyzwyczajanie dzieci do nie oddalania się od n-lki.

 

 

v      Dalsza nauka zabiegów higieniczno-sanitarnych                   w łazience.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v      Dalsze wdrażanie do samoobsługi w szatni.

 

 

 

 

 

 

v      Pomoc w przygotowaniu gazetki nt. owoców i warzyw.

 

 

 

 

 

 

v      Wykonanie przez dziewczynek upominków dla chłopców z okazji ich święta.

 

 

 

v      Rozmowa nt. szanowania zieleni.

 

 

 

 

 

 

 

DZIECKO POTRAFI:

 

]          nazwać większość owoców i warzyw,

]          brać udział w rozmowie określającej barwę i kształt owoców i warzyw,

]          oczekiwać na swoją kolej podczas wypowiadania się,

 

 

]          zadbać o estetyczny wygląd kącika,

]          swobodnie wyrażać myśli,

 

 

]          zdmuchiwać bibułkę z dłoni nie nadymając policzków,

 

 

 

]          dążyć do poprawnego wymawiania zgłosek „szu-szu” i wyrazu „pac”,

]          przestrzegać zwartych umów,

 

]          podać nazwę miejsca na ilustracji,

]          opowiedzieć co się dzieje na ilustracji,

 

 

]          określić położenie jabłka: „na, pod, za obok”,

 

 

 

]          dokładnie gryźć owoce,

]          rozpoznać jabłko, banan, śliwka po smaku,

]          przezwyciężyć niechęć do smakowania owoców,

 

 

 

]          rozwiązać proste zagadki dotyczące wyglądu owoców i warzyw,

]          zgłaszać się do odpowiedzi,

 

]          podać argumenty przemawiające za potrzebą codziennego zjadania owoców i warzyw oraz mycia ich przed spożyciem,

 

 

 

 

 

 

 

]          posegregować towar w koszyczkach,

]          wczuć się w rolę sprzedawcy lub kupca,

]          oczekiwać na własną kolej,

 

 

 

]          nazwać większość warzyw,

]          określić wygląd i kolor,

]          ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin