- Codziennie 15 minut, w tygodniu godzinę.
- Przy wystawieniu Najświętszego Sakramentu spędzić 1 godzinę na modlitwie / Litania do Hostii Przenajświętszej /, lub w milczeniu 1 lub 2 godziny.
- Modlić się przez godzinę przed Najświętszym Sakramentem z uczuciem szczerej pokory, żałując za grzechy świata i ofiarować Ojcu Niebieskiemu Najdroższą Krew i Rany Pana Jezusa.
- Na adorację zapraszać inne osoby.
Krótki sposób nawiedzenia i uwielbienia Pana Jezusa w Przenajświętszym Sakramencie.
Trzy razy: Niech będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, prawdziwe Ciało i Krew Pana naszego Jezusa Chrystusa, teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen.
O Jezu, Zbawco nasz i Odkupicielu, Synu Boga żywego, oto upadam przed Tobą na kolana, pragnąc Cię przebłagać i zadość Ci uczynić za wszystkie zniewagi Twego świętego Imienia, za wszystkie zelżywości, jakich doznajesz w Najświętszym Sakramencie, za zniewagi wyrządzone Twej niepokalanej i "dziewiczej Matce: za obelgi i potwarze miotane na Twą Oblubienicę, święty rzymskokatolicki Kościół. O Jezu ,wszak obiecałeś, że wszystko uczynisz, o co będziemy prosili Ojca Twego w imię Twoje. Oto prosimy i błagamy Cię za braćmi naszymi, którzy w niebezpieczeństwie grzechu zostają, zachowaj ich od pokus do odstępstwa od prawdziwej wiary, ratuj stojących nad brzegiem przepaści, daj wszystkim, światło do poznania prawdy, odwagę i dzielność, do walki ze złem, wytrwanie w wierze i miłości, która by się objawiała w uczynkach. O to prosimy, dobry nasz Jezu, w Imię Twoje Boga Ojca, z którym żyjesz i królujesz w jedności Ducha świętego po wszystkie wieki wieków. Amen.
300 dni odpustu za każdy raz odmawiającym skruszonym sercem, odpust zupełny przed Komunią św. i za dusze w czyśćcu. (Leon XIII. d.17 października 1902 r.)
Psalm 116
Chwalcie Pana wszystkie narody,
Chwalcie Go wszyscy ludzie.
Bo się umocniło nad nami miłosierdzie Jego,
A prawda Pańska trwa na wieki.
Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen.
II. Krótkie nawiedzenie Pana Jezusa w Przenajświętszym Sakramencie.
Jezu, Hostio Najświętsza, bądź pozdrowiony. Bądź pozdrowiony, o najukochańszy Boski nasz więźniu, zawsze nad nami czuwający. Błogosławionyś nad wszystko, co istnieje. Błogosławionyś całym moim sercem, które Cię kocha i wielbi nad wszystko. Hostio Najświętsza, siło duszy wygnanej, Eucharystio Boska, arcydzieło Serca Jezusowego bądź jedyną miłością moją, bądź moją myślą najsłodszą teraz, gdy Cię wielbię pod Eucharystyczną zasłoną i pragnę wielbić w godzinę śmierci mojej, a wtedy z Maryją Niepokalaną i św. Józefem przyjdź Jezu, Hostio Najświętsza przyjmij i uświęć ostatnie moje tchnienie i z Tobą złącz mnie na wieki. Amen.
III. Krótkie pożegnanie Pana Jezusa w Przenajświętszym Sakramencie.
Przed Panem Jezusem w Hostii świętej
- Hostio święta, w której zawarty jest testament miłosierdzia Bożego dla nas, a szczególnie dla biednych grzeszników.
- Hostio święta, w której zawarte jest Ciało i Krew Pana Jezusa, jako dowód nie skończonego miłosierdzia ku nam, a szczególnie ku biednym grzesznikom.
- Hostio święta, w której zawarte jest życie wiekuiste i nieskończonego miłosierdzia, nam obficie udzielane, a szczególnie biednym grzesznikom.
- Hostio święta, w której zawarte jest miłosierdzie Ojca, Syna i Ducha Świętego ku nam, a szczególnie ku biednym grzesznikom.
- Hostio święta, w której zawarta jest nieskończona cena miłosierdzia, która wypłaci wszystkie długi nasze, a szczególnie biednych grzeszników.
- Hostio święta, w której zawarte jest źródło
wody żywej, tryskającej z nieskończonego miłosierdzia dla nas, a szczególnie dla biednych grzeszników.
- Hostio święta, w której zawarty jest ogień najczystszej miłości, który płonie z łona Ojca Przedwiecznego, jako z przepaści nieskończonego miłosierdzia dla nas, a szczególnie dla biednych grzeszników.
- Hostio święta, w której zawarte jest lekarstwo na wszystkie niemoce nasze, płynące z nieskończonego miłosierdzia, jako z krynicy, dla nas, a szczególnie dla biednych grzeszników.
- Hostio święta, w której zawarta jest łączność pomiędzy Bogiem a nami, przez nieskończone miłosierdzie dla nas, a szczególnie dla biednych grzeszników.
- Hostio święta, w której zawarte są wszystkie uczucia najsłodszego Serca Jezusowego ku nam, a szczególnie ku biednym grzesznikom.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna we wszystkich cierpieniach i przeciwnościach życia.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród ciemności i burz wewnętrznych i zewnętrznych.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród niepowodzeń i zwątpienia toni.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród fałszu i zdrad.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród ciemności i bezbożności, która zalewa ziemię.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród tęsknoty i bólu, w którym nas nikt nie rozumie.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród znoju i szarzyzny życia codziennego.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród zniszczenia naszych nadziei i usiłowań.
- Hostio święta, nadziejo nasza jedyna wśród pocisków nieprzyjacielskich i wysiłków piekła.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy ciężkości przechodzić będą siły moje, gdy ujrzę wysiłki moje bezskuteczne.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy burze miotają moim sercem, a duch strwożony chylić się będzie ku zwątpieniu.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy serce moje drżeć będzie i śmiertelny pot zrosi mi czoło.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy wszystko sprzysięże się przeciw mnie i rozpacz czarna wciskać się będzie do duszy.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy wzrok mój gasnąć będzie na wszystko co doczesne, a duch mój po raz pierwszy ujrzy światy nieznane.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy prace moje będą przechodzić siły moje, a niepowodzenie będzie stałym udziałem moim.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy pełnienie cnoty trudne mi się wyda i natura buntować się będzie.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy ciosy nieprzyjacielskie wymierzone przeciw mnie będą.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy trudy i wysiłki potępione przez ludzi będą.
- Hostio święta, ufam Tobie, gdy zabrzmią sądy Twoje nade mną, wtenczas ufam morzu miłosierdzia Twego.
Trójco Przenajświętsza, ufam w nieskończone miłosierdzie Twoje. Bóg jest Ojcem moim, a więc ja, dziecię Jego, mam wszelkie prawo do Jego Boskiego Serca, a im ciemność większa, tym ufność nasza powinna być zupełniejsza.
Nie rozumiem, jak można nie ufać Temu, który wszystko może; z Nim wszystko, a bez Niego nic. On, Pan, nie pozwoli i nie dopuści zawstydzenia dla tych, którzy całą ufność swoją w Nim położyli (Dz.s.147-149, nr 356-358).
Najsłodszy Panie Jezu Chryste, obecny w Najświętszym Sakramencie. Oddaję Ci cześć i uwielbienie, obecnemu tutaj i we wszystkich kościołach na całym świecie, w imieniu zmarłych cierpiących w czyśćcu, a zwłaszcza tych, którzy odznaczali się szczególnym nabożeństwem do tej Tajemnicy Miłości. Wierzę w Ciebie, bo jesteś samą Prawdą, pokładam w Tobie nadzieję, bo jesteś nieskończenie wierny, kocham Ciebie nade wszystko, bo jesteś godzien największej miłości. Uwielbiam Cię, obecnego w tajemnicy Eucharystii i jednoczę się z aktami uwielbienia, jakie odbierasz od Aniołów i Świętych w niebie oraz miłujących Cię na ziemi. Dziękuję Ci w imieniu zmarłych poddanych oczyszczeniu, za wszystkie łaski, jakie otrzymali w swym życiu, a zwłaszcza za każdą Komunię św., którą przyjęli, za wszystkie Msze św., w których uczestniczyli, za pewność zbawienia, jaką posiadają, i ulgę, jakiej doznają przez Najświętszy Sakrament. Pragnę również wynagrodzić Ci za brak dostatecznego szacunku i ich oziębłość w przystępowaniu do Stołu Pańskiego. Błagam Cię pokornie, o Jezu ukryty w Najświętszym Sakramencie, skróć im cierpienia, którym są poddani i wprowadź ich do nieba, aby mogli śpiewać z Aniołami i społecznością zbawionych nieustanne: Święty, Święty, Święty!
Nabożeństwo Czterdziestogodzinne
Współcześnie czterdziestogodzinne nabożeństwo jest stopniowo zapominane. Najczęściej służy jedynie jako „wstęp” do Wielkiego Postu. Ma jednak bardzo bogatą i długą tradycję. Już w 1539 r. papież Paweł III pisał, że powstało, aby „ułagodzić gniew Boga, spowodowany występkami chrześcijan, oraz aby udaremnić wysiłki i machinacje Turków, dążących do zniszczenia chrześcijaństwa”. Czterdziestogodzinne nabożeństwo bywa nazywane Quarant' Ore (lub Quarantore), od quarant – „czterdzieści” oraz hora – „godzina”. Najkrócej mówiąc, polega na nieustannej, trwającej czterdzieści godzin modlitwie przed uroczyście wystawionym Najświętszym Sakramentem. Jest to więc nabożeństwo eucharystyczne i powinno się zarówno zaczynać, jak i kończyć mszą św. Istnieją nawet specjalne, uroczyste msze, połączone z procesją z Najświętszym Sakramentem, przewidziane na początek i koniec czterdziestogodzinnego nabożeństwa. Adoracja trwa 40 godzin przede wszystkim dla upamiętnienia czasu, jaki według tradycji ciało Zbawiciela było złożone w grobie. Ale liczba 40 jest często wymieniana w Biblii i zawsze oznacza święty czas: przed rozpoczęciem nauczania Jezus przebywał na pustyni przez 40 dni, tyle samo czasu padał deszcz w trakcie potopu, Żydzi błąkali się na pustyni przez 40 lat. Współcześnie jednak oficjalne dokumenty liturgiczne mówią nie tyle o czterdziestogodzinnym nabożeństwie”, co o dłuższej adoracji, bez określania czasu jej trwania. Termin zachował się w praktyce duszpasterskiej i najczęściej – zwłaszcza w Polsce – określa się nim trzydniową adorację, odbywającą się albo w trzy kolejne niedziele przed Wielkim Postem, albo w niedzielę (od ostatniej mszy porannej), poniedziałek i wtorek przed Środą Popielcową. Nie jest jednak związane wyłącznie z tym okresem liturgicznym. Zachęca się również, by urządzać je w adwencie, czy przed istotnymi momentami dla danego kościoła lokalnego. W niektórych miastach, np. Rzymie, Mediolanie czy Paryżu, było dawniej sprawowane bez ustanku w kolejnych kościołach: gdy tylko kończyło się w jednym miejscu, rozpoczynane było w następnym. Starano ...
atuna01