Wymiana żarówek podświetlenia.pdf

(1510 KB) Pobierz
427533040 UNPDF
Zmagania z wymianą żarówek podświetlenia
Hej,
Postanowiłem opisać moje zmagania z wymianą żaróweczki podświetlenie/kontrolki
włącznika klimatyzacji/wewnętrznego obiegu. Może się to komu przyda jeszcze. Z tego, co
się dowiedziałem, wymiana podświetlenia, kiedy nie ma klimatyzacji, tylko sam obieg
wewnętrzny, polega na wyjęciu wciskanej żaróweczki. Tu nie jest to samo i za luksus
(klimatyzacja) trzeba cierpieć ;).
Potrzebne narzędzia:
- wkrętak gwiazdkowy krótki
- wkrętak gwiazdkowy długi
- wkrętak płaski
- coś do wyjęcia radia ewentualnie (gwoździe, druty z wieszaka, śrubokręty małe)
- lutownica (cyna, kalifornia :P)
- 2 pifka :P
Czas: jak ktoś się postara, to w 1h zdąży, ale z pifkami to 2h
Problem leży w tym, że nie świeciła mi od zakupu żarówka podświetlenia włącznika
klimatyzacji. W samym tym włączniku jest też "kontrolka", która również nie była
podświetlona. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, na jeden wyłącznik przypada jedna
żarówka, która w pozycji off podświetla tylko ikonkę, a po wciśnięciu światło pada przez
specjalnie wycięte "okienko" na żółty plasticzek i w ten sposób zapala się kontrolka. Nie ma
więc ani dwóch żarówek, ani regulacji jasności świecenia poprzez zmianę napięcia. Strasznie
mnie ten brak wnerwiał więc wziąłem się za to po jakiś 3 miesiącach nerwowej jazdy.
Ponieważ żaróweczka jest wlutowana, co stwierdziłem już podczas próby wyjęcia jej
przodem cążkami (rozkruszyła się w drobny mak i zostały 2 wystające druciki), trzeba
niestety rozebrać całą konsolę i dostać się do wnętrza włącznika.
1. Odkręcanie konsoli - jest to pewnie czynność wielokrotnie opisana, dlatego też przedstawię
to pokrótce. Należy odkręcić w sumie 11 śrub teoretycznie, praktycznie najlepiej zdjąć osłonę
kierownicy i zegarów jeszcze, żeby się z plastikami za bardzo nie naszarpać, a to tylko 8 śrub
ekstra do odkręcenia. Zobaczmy, jak to wygląda na zdjęciu.
Na początek najlepiej wyjąć nawiewy, wkładając śrubokręcik tam, gdzie strzałki, zdjąć
podkładkę/gumę pod TIDem i odkręcić 2 dolne śruby.
427533040.002.png
a następnie 2 śruby pod nawiewami:
427533040.003.png
427533040.004.png
Teraz można by było, jeśli ktoś ma ochotę, zdjąć osłonę kierownicy, aby łatwiej odkręcić
śrubkę nr 3. Aby to zrobić, należy odkręcić 5 śrub, 2 śruby pod kołem kierownicy:
427533040.005.png
427533040.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin