Ciekawostki.doc

(39 KB) Pobierz
Ciekawostki:)

Ciekawostki:)

1.  Wiele razy trzeba było powtarzać sceny rozstania między Edwardem a Bellą - z powodu wirujących wokół Kristen Stewart komarów - jej pyszna krew wydają się kusząca nie tylko dla wampirów.

2.  Prawie we wszystkich scenach, gdzie Bella dostaje "wizji" Edwarda, on ma na sobie te same ubranie. Ubranie, które miał na sobie w dniu, kiedy rzekł do niej po raz ostatni, "Goodbye", bo był to ostatni jego widok który pozostał w pamięci.

3.  Wyzwaniem dla zespołu było przedstawienie depresji Belli. W książce były proste strony z miesiącami w których Bella po prostu ?nie istniała? dla świata (październik, listopad, grudzień, styczeń) w filmie przedstawione one są z efektami wizualnymi: Bella siedzi na krześle w pokoju i kamery obraca się wokół niej ... ale na zewnątrz, pora roku ulega zmianie.. widać jak zmieniają się dni.

4.  Jakub daje Bella łapacza snu i mówi: "On będzie odpędzać złe sny?. Bella jest więc zaniepokojona, że jego rywal sprawia, że "intymne" wspomnienia snu mogą zniknąć choć ogromnie bolą.

5.  Producenci przejrzeli mnóstwo stron gdzie czytali komentarze fanów. Chcieli przez to zebrać więcej pomysłów na niektóre sceny.

6.  Taylor Lautner natychmiast po zakończeniu zdjęć do Twilight, zaczął pracować nad mięśniami. Aktor wiedział, że Jacob będzie przechodził transformację i wiedział, że jego ciało musi się zmienić.

7.  W scenie gdzie Bella obchodzi urodziny Edward i jego rodzina opowiada o rodzie Volrutii. Historia Volturii z pierwszej części gdzie zostaje opowiedziana, kiedy Bella odwiedza po raz pierwszy Cullenów została przeniesiona do części drugiej.

8.  Scena gdzie Bella widzi po raz pierwszy wilka została zmieniona. Bella widzi wilka w lesie i wybiega z niego by zaraz poinformować o tym swojego ojca.

9. Tatuaż sfory został zaprojektowany na podstawie serii opowieści, które David Brisban, odpowiedzialny za produkcję, usłyszał w czasie odwiedzin w plemieniu Quileute. ? Jedna myśl, która siedziała mi w głowie odnosiła się do złożoności natury wilka, mającą na celu połączenie siły i jedności.? Jest to podwójny motyw wilka i miał sześć wersji w czerwieni i czerni, ale ten, który wybraliśmy jest cały czarny.

10 .Użyto makiet w skali 1:1 jako wizualne odzwierciedlenie wilków. Każda ważyła 9-14kg i miała z boku dziurę, aby łatwiej było ją przenosić.

11 .Każdy z wilków został stworzony tak, aby pasował do aktora, który się w niego wciela, co jest połączone do postaci przedstawionej w książce. (Sam= duży i czarny) (Paul= bardziej umięśniony i agresywny) (Embry= mniejszy i chudszy).

12. Ważnym było, aby postać Jacoba jako wilka była wyróżniającą się. Na animacji musiał wyglądać dumnie i szlachetnie.

13. Animatorzy obserwowali prawdziwe sfory wilków, aby móc lepiej oddać charakter stworzeń, które mieli za zadanie wykreować.

14. Wszystkie wilki były modelowane na pierwszym stworzonym ? wilczej postaci Jacoba.

15. Taylor sam wykonał akcję w scenie przemiany, nie tylko musiał przeskoczyć Kristen, został podwieszony aby zatrzymał się w powietrzu przed transformacją. Jego ciało zostało również zastąpione interaktywnym przez część ujęcia.

16. Pierwszy trailer, który został pokazany na rozdaniu nagród MTV był tylko przymiarką. Nie mieli wystarczająco dużo czasu na dodanie paru efektów specjalnych przy transformacji Jacoba i od tego czasu już je dodali.

17. Victoria jest bardziej elegancka, mniej hippie, ma ciuchy lejące ukazujące ruch.

18. Rachelle wykonywała swoje sceny akcji w trakcie kręcenia w lesie, gdzie jej postać jest tropiona przez Charliego i innych. Bujała się wśród drzew na linach.

19. Zmieniono garderobę Cullenów. Chris Weitz uznał, że w Zmierzchu byli oni trochę zbyt odseparowani kolorystycznie od ludzi w miasteczku. Więc dodano trochę do ich palety, mimo to pozostając przy chłodnej tonacji, ale odchodząc od pasteli na rzecz stalowych szarości i niebieskiego.

20. Zmieniono makijaż, aby nadal byli jakby półprzezroczyści, ale bez wyglądania na zanadto białych.

21. Również peruki się zmieniły, ale w sposób ograniczony, gdyż musieli się odnieść do pierwszej części sagi. W Zmierzchu Nikki (Rosalie) miała utlenione włosy, w księżycu w Nowiu nosi perukę. Peruka Laurenta została zamieniona z syntetycznej na naturalną, z ludzkich włosów.

22. Wygląd Edwarda był przedstawiany jako porażający, poruszał się elegancko i płynnie. Chris skłonił się ku temu gdyż uznał, że wygląda to jakby Edward niósł pochodnię dla Belli.

23. Przez 90% filmu Edward pojawia się w tym samym garniturze, który miał na sobie na urodzinach Belli.

24. W jednej scenie pokazano oryginalną scenę z polany nakręconą do Zmierzchu, zmieniono tylko efekt połysku skóry Edwarda.

25. Twórcy filmu chcieli na świeżo pokazać interpretację diamentowej skóry wampirów, podobną do światła słońca na śniegu. ?Zdecydowaliśmy się zrobić coś podobnego do marmurowych posągów w Thasos, greckiej wyspie, o której to właśnie myślałem wyobrażając sobie ten efekt. Ma to strukturę podobną do kryształu. Inną inspiracją było światło w diamentach Tiffaniego. Zaczynając od tego chcieliśmy skórze wampirów nadać dodatkowo efekt przeświecający.

26.Cytat Chris Weitz: Myślę, że przez dwa tysiące lat życia trochę odbiło Volturi, myślą, że są bogami, że mają władzę nad życiem ludzkim.

27.Bella widzi Volturi po raz pierwszy na obrazie w domu Cullenów. W magicznym przejściu teraźniejszość wnika w obraz, aby ukazać przeszłość.

28.Mamy tu dwa spojrzenia na Volturi, jedno z XIX wieku i jedno z czasów obecnych. W przeszłości Aro ubrany jest najjaśniej, obecnie natomiast najciemniej, co pokazuje jego status i władzę.

29.Cytat Michael Sheen: W pewnym sensie, odgrywanie roli wampira jest jak granie Hamleta, tyle było interpretacji. Aro jest niebezpieczny, zabójczy i ma władzę, ale mimo to jego postać nie została nakreślona jako złowieszczy Drakula. Stephenie opisuje jego głos w książce jako lekki i jakby ?na wydechu?. Podoba mi się pomysł, że wampiry jako gatunek są bardzo atrakcyjne dla swojej ofiary. Są doskonałymi drapieżcami, ewoluowali tak, aby móc zwabić swoją ofiarę.

30.Cytat Kristen: To śmieszne, ale książka opisuje, że nie mają szacunku dla życia ludzkiego, ale sposób, w jaki Aro traktuje Edwarda i Bellę jest dziwnie współczujący.

31.W pierwotnym scenariuszu Melissa Rosenberg miała pomysł, aby Alice i Edward wdali się w ogromną walkę z Volturi, wtrąciła się Stephenie i powiedziała, że Felix będzie wystarczającym wyzwaniem dla Edwarda.

32.W scenie walki nie chodziło o to żeby pokazać jak biją się superbohaterowie. ?Edward jest jak zwykły chłopak, który znalazł się w złym miejscu w niewłaściwym czasie.?

33.Wampirza prędkość Księżycu w Nowiu oznacza ?slow motion?. Doszliśmy do wniosku, że jeśli przyspieszymy prędkość kamery, będzie to wyglądało po prostu śmiesznie.

34.Scena walki jest widziana zarówno z perspektywy Belli, jak i z wewnątrz kręgu walczących.

35.W czasie walki głowa Edwarda zostaje zmiażdżona o marmurową podłogę, jego skóra pęka wraz z nią, ale natychmiast się zasklepia. Chris Weitz rozmawiał o tym ze Stephenie, która zgodziła się na to. Wszystkie pomysły i pytania były kierowane do Stephenie, gdyż to ona ma całą mitologię w głowie.

36.Cytat Rob: Wszystkie wampiry, zwłaszcza Volturi, wyglądają na zadowolone ze swojej egzystencji, ale widzą siebie jako potwory. Więc kiedy widzą tego człowieczka, który mówi: ?kocham tego kolesia?, też tego chcą. Chcą wierzyć, że to się może zdarzyć. Więc ta ciekawość, ich fascynacja tym faktem, jest właściwie tym, co ich ocala.

37.Cytat Michael Sheen: Dużo rzeczy składa się na granie postaci nieśmiertelnej. Jak dla mnie, Aro posiada niesamowitą fascynację ludźmi, wampirami, istotami żywymi. Potrafi wczuć się w dramat ludzki. Potrafi się kimś fascynować w jednym momencie by zaraz tego kogoś zabić.

38.To jest film pełen akcji i horroru, ale jest to zarazem historia miłosna. Wybieramy się w emocjonalną podróż z naszymi bohaterami. Kristen, Rob...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin