Nasze mocne strony.docx

(13 KB) Pobierz

 

Temat: Nasze mocne strony

 

Cele lekcji:

 

·         Dydaktyczne:

- uczeń wypowiada się poprawnie na forum klasy,

- uczeń aktywnie pracuje,

- uczeń wypisuje zalety każdej osoby z klasy,

- uczeń poszerza swoje słownictwo.

 

·         Wychowawcze:

- wzmocnienie poczucia własnej wartości u uczniów,

- odszukanie mocnych stron u każdego ucznia,

- uwrażliwienie na drugiego człowieka.

 

Metody kształcenia: pogadanka heurystyczna, m. praktycznego działania

 

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa

 

Środki dydaktyczne: kartki z nazwiskami wszystkich uczniów, kartki z nagłówkiem „Moje mocne strony”

 

Bibliografia: W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1998.

Przebieg lekcji:

 

1.      Czynności porządkowo – organizacyjne.

 

2.      Rozmowa nauczyciela z uczniami podporządkowana pytaniami:

- Czy łatwiej jest mówić o swoich wadach czy zaletach?

- Dlaczego ważne jest dostrzeganie u siebie i u innych pozytywnych stron?

 

3.      Zabawa polegająca na wypisaniu przez każdego ucznia mocnej strony każdego kolegi z klasy. (Służą do tego kartki z nazwiskami wszystkich uczniów. Jeżeli przy nazwisku danej osoby uczeń chce napisać cechę, która już się pojawiła, stawia przy niej wykrzyknik i dopisuje nową cechę.) Odczytanie efektów pracy.

 

4.      Wypisanie przez każdego ucznia swoich mocnych stron na kartce z nagłówkiem „Moje mocne strony” (ok. 10 cech lub umiejętności). Przeczytanie sporządzonych list (ci uczniowie, którzy tego chcą).

 

5.      Odszukanie u uczniów wspólnych cech i umiejętności.

 

6.      Podsumowanie.

Każdego można za coś pochwalić. Powoduje to, że czujemy się docenieni. Okazuje się, że wielu uczniów łączą podobne cechy.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin