ZAJĘCIA RUCHOWE PRZEPROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Weroniki Sherborn.doc

(28 KB) Pobierz
ZAJĘCIA RUCHOWE PRZEPROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Weroniki Sherborn’e pt

ZAJĘCIA RUCHOWE PRZEPROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Weroniki Sherborn’e pt. „Niedźwiedzie i misiaczki”
z udziałem dzieci i rodziców w dniu 08.11.2005 r.

 

Zajęcia prowadziły: mgr Magdalena Hibner i mgr Violetta Zeller

 

WPROWADZENIE:

 

1.     Wpisanie się na listę obecności (należy odrysować swoją dłoń i wpisać
w nią swoje imię).

2.     Każdy wybiera dla siebie wizytówkę z misiem, zapisuje na niej swoje imię
i przykleja sobie do ubrania.

CZĘŚĆ ZASADNICZA:

1.            „Iskierka” na powitanie.

2.            „Oglądanie twarzy” – siadamy twarzą w twarz i oglądamy się (kolejno), dotykamy, wąchamy. Najpierw mama, potem dziecko.

3.            Niedźwiedzie obchodzą misiaczki z każdej strony, dotykają do głowy, ramion, rąk itd. Na koniec siadają naprzeciwko misiaczka.

4.            Misie i niedźwiedzie robią do siebie różne miny, uśmiechają się, grymaszą, naśladując się wzajemnie.

5.            Niedźwiedzie przytulają misiaczki i kołyszą je na boki. (Siadają w siadzie płaskim, wykonują rozkrok w siadzie. Misiaczki siadają między rozsuniętymi nogami, plecami do niedźwiedzia). Usypiają je w kołysce (poz. j.w.) poruszając się do przodu.

6.            Aby było misiaczkom wygodnie, niedźwiedzie prowadzą je do domku (duże misie ustawiają się w klęku podpartym, tworząc domek). Małe misie kładą się spać i śpią.

7.            Gdy się budzą chcą wyjść z domku, ale niedźwiedzie je zatrzymują, nie chcą ich wypuścić. (ELEMENT SIŁOWY, PRZEPYCHANIE SIĘ)

8.            Po pewnym czasie Misiakom udaje się wyjść. Z radości małe misie kręcą się na pupach w kółko. Duże misie mogą im w tym pomagać.

9.            Niedźwiedzie wołają je do siebie (wymyślonym przez siebie gestem, językiem)
i przytulają.

10.       Wspólnie idą na spacer. Niedźwiedzie niosą misiaczki na plecach (dzieci leżą, a nie siedzą).

11.       Po jakimś czasie mama chce odpocząć, kładzie się, ale misiaczek jej na to nie pozwala. Kolejno podnosi łapy i puszcza, turla ją.

12.       Wszyscy są zmęczeni, odpoczywają. Niedźwiedzie leżą na brzuchach, a misie na ich plecach.

13.       Mamy – niedźwiedzie wsparte na kolanach i rękach kołyszą dzieci.

14.       Maluchy rozleniwiły się, a trzeba schować się w zarośla. Mama łapie malucha za nogi (ręce są pod głową) i go ciągnie.

15.       Niedźwiedzie mamy tak się zmęczyły, że padły, jedna obok drugiej. Leżą na dywanie (na brzuchu), a maluchy kolejno turlają się po nich.

16.       Później misie muszą przejść przez gęste, niskie krzaki. (Mamy robią tunel).

17.       Mamy z misiami odszukują się, witają i przytulają.

18.       Mama masuje zmęczonego misia. („Makaroniki” – zagniatanie, wałkowanie, krojenie, podrzucanie, a plecy to stolnica.) (ELEMENT RELAKSU)

19.       Później misiaczki masują dorosłych.

20.       Spacerkiem na gumowych nogach wracają do swojego legowiska.

21.       Trening autogenny

ZAKOŃCZENIE:

1.     Powrót z lasu – Niedźwiadki przebudziły się z zimowego snu i poczuły, że są głodne.

2.     Poczęstunek i ewaluacja.

 

 

ARKUSZ Ewaluacyjny:

         Atmosfera …

         Postawa prowadzących …

         Zajęcia …

         Do domu zabiorę …

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin