Arkusz obserwacyjny dziecka
I. Informacje o dziecku:
1) Ogólne:
a. imię i nazwisko dziecka: ……
b. data i miejsce urodzenia: ……
c. adres: …..
d. telefon: ……
2) Stan zdrowia dziecka: ……
…………………………………………………………………………………………………………………
3) Wyniki badań psychologicznych: …..
4) Formy opieki specjalistycznej: …..
II. Rozwój ruchowy:
1) Motoryka mała:
a. sposób trzymania ołówka:
b. pisze po śladzie:
c. mieści się w liniach:
d. poprawnie odwzorowuje znaki:
e. koloruje:
f. wycina:
2) Motoryka duża:
a. sposób poruszania się:
b. wytrzymałość, sprawność fizyczna:
3) Orientacja w przestrzeni:
a. lateralizacja:
b. orientacja w schemacie własnego ciała:
c. określa położenie przedmiotów słowem przez wykonanie konkretnych czynności:
4) Samoobsługa:
a. ubiera się samodzielnie:
b. spożywa posiłki:
c. higiena osobista:
III. Rozwój poznawczy:
1) Słuchanie i mówienie:
a. słucha i rozumie polecenia:……………………………………………………………………….
b. słucha i rozumie czytany tekst: ……………………..
c. wypowiada się wyrazami, prostymi zdaniami, zdaniami złożonymi:……………………………
d. uważnie słucha innych: …………………………………………………………
e. stosuje poprawne formy gramatyczne:……………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………….
2) Czytanie i pisanie:
a. stosuje prawidłowy kształt pisma: …………………………………………………………………………………………………………………
b. prawidłowo łączy litery: ……………………....................................................................................
c. przepisuje wyrazy:…………………………………………………………………………………
d. czyta głoskując, sylabami, zdaniami, sposobem mieszanym:………………………………………
e. dokonuje analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej wyrazów: ……………………………………...
…………………………………………………………………………………………………………
3) Umiejętności matematyczne:
a. nazywa i rozpoznaje proste figury geometryczne:…………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………….
b. porównuje zbiory, używa znaków <,>,= ………
c. ma ukształtowane pojęcie liczby: ………
d. dodaje na konkretach w zakresie ………
e. odejmuje na konkretach w zakresie ……....
f. segreguje, klasyfikuje przedmioty szereguje przedmioty według ustalonej cechy:………………
5) Umiejętności społeczno - przyrodnicze:
a. zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach:……………………………………………..
b. zna pory roku: ………………………………………..
c. potrafi wymienić dni tygodnia: ………………………………………..
d. zna swój adres: ………………………………………..
e. rozpoznaje zwierzęta z najbliższego otoczenia: ……………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………
6) Rozwój artystyczny i techniczny:
a. zna i rozróżni barwy : …………………………………
b. śpiewa piosenki: ………………………………….
c. rysuje postać człowieka: ………………………………….
d. potrafi narysować na zadany temat: …………………………………
e. interpretuje własny rysunek: ………………………………….
f. kończy swoja pracę: ………………………………….
IV. Rozwój społeczno - emocjonalny:
a. potrafi współpracować w grupie: …………………………………
b. samodzielnie wykonuje zadania: ………………………………….
c. okazuje emocje: …………………………………
d. nawiązuje kontakty z rówieśnikami i z osobami dorosłymi:……………………………………….
e. przestrzega norm społecznych: ……………………………………………..
g. potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu:………………………………………………….
h. utrzymuje porządek w miejscu pracy: ……………………………………………..
V. Inne uwagi o dziecku:
1) Zainteresowania i mocne strony dziecka:…………………………………………………………………..
2) Inne:……………………………………………………………………………………………………………
data i podpis nauczyciela
jamajka22