Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka – na poziomie poznawczym
Imie i nazwisko dziecka ……………………………….......................Wiek…………..Rok w przedszkolu…………….…
Kwestionariusz jest narzędziem diagnostycznym mającym na celu określenie obecnego poziomu umiejętności dziecka, oraz ukierunkowanie dalszej drogi rozwoju. Każda obserwacja jest wytyczną do wspierania rozwoju.
Wskaźniki rozwojowe
Pierwsza obserwacja
Druga obserwacja
Trzecia obserwacja
1
2
3
4
1. Podaje swoje imię, nazwisko, pokazuje, mówi, ile ma lat
2. Potrafi powiedzieć gdzie mieszka
3. Wskazuje i nazywa części ciała ( w jaki sposób?)
4. Zna przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku
5. Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
6. Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta
7. Rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory (jakie?)
8. Rozróżnia aktualną porę roku
9. Zna cechy pór roku (potrafi przyporządkować do wybranej pory ilustrację)
10. Wyodrębnia przedmioty według cech jakościowych – porządkuje, klasyfikuje według jednej, więcej cech
11. Zlicza przedmioty, obrazki w zakresie…
12. Porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało
13. Dobiera pary jednakowych obrazków, przedmiotów, figur
maciekn45