Readme.txt

(13 KB) Pobierz
The 3DO Company
Might and Magic(r) IX
Marzec 2002
Version 1.2

Dziękujemy za dokonanie zakupu gry Might and Magic(r) IX. Zalecamy lekturę niniejszego pliku, aby zapoznać się z najwieższymi informacjami dotyczšcymi instalacji, grania oraz okrelenia optymalnych ustawień gry Might and Magic IX. W niniejszym dokumencie zawarto informacje, które użytkownik może uznać za przydatne. Mamy nadzieję, że dzięki nim będziecie mogli czerpać z gry maksymalnie dużo przyjemnoci.

Uwaga: Informacje zawarte w niniejszym dokumencie sš aktualne na dzień wydania gry.

------------------------- SPIS TRECI -------------------------------

1.   Instalacja
2.   Wymagania systemowe
3.   Informacje dotyczšce gry
4.   Ustawienie klawiatury
5.   Wymagania sprzętowe
6.   Rozwišzywanie problemów
7.   Pomoc techniczna

---------------------------------------------------------------------

1. Instalacja

Aby zainstalować grę Might and Magic IX:

A) Włóż płytę 1 Might and Magic IX do napędu CD-ROM. Powinien pojawić się ekran automatycznego uruchamiania. Aby zainstalować grę, postępuj według instrukcji pojawiajšcych się na ekranie.

B) Jeli nie pojawi się ekran programu automatycznego uruchamiania, kliknij lewym przyciskiem myszy na Uruchom... w Menu Start i wpisz D:\SETUP.EXE (gdzie D: oznacza napęd CD-ROM). Możesz też kliknšć na ikonie Mój komputer, dwukrotnie kliknšć na ikonie napędu CD-ROM, a następnie na ikonie MM9_CD1(D:) (gdzie D: oznacza napęd CD-ROM). Rozpocznie się proces instalacji.


----------------------------------------------------------------------------

2. Wymagania Systemowe

Poniżej podane sš minimalne wymagania systemowe. Jeżeli wymagania te nie zostanš spełnione, gra Might and Magic IX może nie funkcjonować prawidłowo.

Komputer:  IBM PC i w 100% zgodne
System operacyjny:  Windows(r) 95*/98/ME/XP/2000**
Procesor:  Pentium(r)II 400MHz (lub odpowiednik) lub zalecany szybszy
Pamięć:  64 MB RAM lub więcej
Napęd CD-ROM:  4X
Wolne miejsce na dysku twardym: 1.0 GB
Karta dwiękowa:  Wszystkie popularne na rynku karty ze sterownikami DirectX(r) 8.0
Karta graficzna:  Zgodna z DirectX 8.0, z akceleratorem 3D i o pamięci 16MB, współpracujšca z Direct3D(r).
Urzšdzenia sterujšce:  Klawiatura i mysz

Uwaga: Jeli w twoim systemie funkcjonuje starsza wersja DirectX, upewnij się, czy wszystkie zainstalowane do sprzętu zostały uaktualnione i czy sš zgodne z twojš wersjš DirectX.

*Windows 95 wymaga DirectX wersja 8.0a, którš można cišgnšć z sieci WWW pod adresem: http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp.
**Windows 2000 wymaga zgody dostępu lokalnego administratora.

----------------------------------------------------------------------------

3. Informacje dotyczšce gry

Jeli wywietlane na ekranie obrazy będš zbyt ciemne, w Opcjach Obrazu należy zmienić ustawienie funkcji "Gamma".

Jeżeli gra nie chodzi płynnie, w Opcjach Obrazu uruchom funkcję "Wymu pojedyncze przejcie" oraz/lub wyłšcz funkcję Szczegółowych Tekstur.

Dzięki kombinacji klawiszy [Shift]+D można wyrzucać z Ekwipunku poszczególne przedmioty. Uwaga: wyrzucone przedmioty przepadajš raz na zawsze.

Możesz wyłšczyć Czar Podręczny klikajšc na wybrany już Czar Podręczny w oknie Czaru Podręcznego w Księdze Czarów, uprzednio nie podwietlajšc żadnego czaru. Po takiej operacji okno Czaru Podręcznego będzie puste.

Instrukcje do gry, które otrzymasz w Guberlandzie, dotyczš regat. Do regat można przystšpić jedynie na Zjedzie w Thjorgardzie.

Gdy drużyna będzie chodzić w kucki, będzie mogła przejć przez miejsca, gdy strop okaże się być bardzo nisko.

----------------------------------------------------------------------------

4. Ustawienie klawiatury i Myszy

Ustawienia domylne:
W 	- Marsz do przodu
S 	- Marsz do tyłu
A 	- Krok w lewo
D 	- Krok w prawo
[Spacja] - Użyj/Otwórz
[Enter] - Przełšczanie między trybami walki (na tury/w czasie rzeczywistym)
X 	- Skok
C 	- Kucanie
I 	- Ekran Ekwipunku
N 	- Ekran Notatek
J 	- Dziennik
M 	- Ekran Mapy
B 	- Księga Czarów
Q	- Ekran Misji
R	- Ekran Odpoczynku
F	- Ekran Ustawienia Drużyny
G	- Identyfikacja Wroga
Z	- Szybkie Zestawienie
\	- Włšcz wyłšcz HUD
[F1] 	- Zmiana ustawień klawiatury
[F5]	- Szybki Zapis
[F9]	- Szybki Odczyt

[Prawy ALT] - Schodzenie na boki
[PG Up]/[PG Down] - Patrz w górę/Patrz w dół

Strzałka w górę - Marsz do przodu
Strzałka w dół - Marsz do tyłu
Strzałka w lewo - Obrót w lewo
Strzałka w prawo - Obrót w prawo

Lewy przycisk myszy - atak z odległoci lub w zwarciu
Prawy przycisk myszy - atak z odległoci lub magiczny

- - - - - - - - - - - - - - - -
Inne:

Jeżeli skorzysta się z funkcji [Alt]+[Tab] w trakcie ładowania danego ekranu, mogš pojawić się różne komplikacje w działaniu gry. Przed użyciem tej funkcji należy poczekać, aż dany ekran się wgra.

----------------------------------------------------------------------------

5. Sprzęt

Zalecany sprzęt:
Pentium III 500MHz (lub szybszy) lub dowolny procesor AMD Athlon(TM).

Voodoo 3(TM) lub Voodoo 5(TM) lub nVidia(r) GeForce(TM) ze sterownikami Dell(TM) lub sterownikami nVidia Detonator3 (przekonalimy się, że można na nich polegać)

128 RAM lub więcej

Sound Blaster(r) Live!(TM) (z EAX(TM))

- - - - - - - - - - - - - - - -

Instalator Might and Magic IX:

Dzięki instalatorowi gry Might and Magic IX można zmienić ustawienia Obrazu i Dwięku jeszcze przed uruchomieniem gry. W Start Menu wybierz [Menu]->Programs->3DO->Might and Magic IX i kliknij na ikonie "Might and Magic IX Setup". Tym sposobem uruchomisz instalatora.

Jeżeli klikniesz na przycisku [Obraz], na ekranie pojawi się informacja dotyczšca twojej karty graficznej.
Jeżeli klikniesz na przycisku [Opcje zaawansowane], będziesz mieć możliwoć zmiany dodatkowych ustawień. Jeli skorzysta się z tej opcji, na ekranie wywietli się ostrzeżenie. Jeżeli klikniesz na przycisku [Dwięk 3D] na ekranie Opcji zaawansowanych, program ustali, z jakiej karty dwiękowej korzystasz oraz pojawi się lista możliwych ustawień karty.

- - - -

Znane problemy:

Brak dwięku:
- Sound Blaster Live! -
Po uruchomieniu instalatora Might and Magic IX, wybierz [Dwięk 3D...] i poczekaj, aż program sprawdzi twój system. Następnie, wybierz  "EAX 2.0".

- Montego lub Diamond Monster -
Po uruchomieniu instalatora Might and Magic IX, wybierz [Dwięk 3D...] i poczekaj, aż program sprawdzi twój system. Następnie, wybierz "Miles Fast 2D Positional Audio".

- System ulega zawieszeniu podczas ładowania map -
Jeżeli korzystasz z kart opartych na chipsecie Aureal(TM) (Turtle Beach(TM)
Montego, Vortex(r), Diamond Monster Sound, itd.), dopilnuj, by ikona głonika na systemowym pasku narzędzi była widoczna. Jeli jej tam nie będzie, gra może się zawiesić podczas ładowania. Jeżeli ponownie uruchomisz system, sterowniki dwięku powinny załadować się w prawidłowy sposób. Jeli to się nie stanie, zdobšd najnowsze sterowniki i spróbuj ponownie.

Karty graficzne:
- ATI(TM) Radeon 7200/8500/DDR -
Opcje "Alternate Pixel Centering" musi być wybrana, aby ikony menu wywietlały się prawidłowo. Opcję tę można wybrać w Panelu Sterowania Obrazem. Wybierz "Ustawienia", następnie "Zaawansowane" i "Direct3D".

- Karty oparte na ATI Xpert 2000/Rage 128 Pro -
Jeżeli pod Windows XP pojawiš się kłopoty z teksturami, zainstaluj najnowsze sterowniki do karty. Możesz je cišgnšć z witryny ATI: www.ati.com.

- Voodoo(TM) Banshee -
Aby możliwe było ładowanie poziomów, opcja Mapowania wiatła musi być wyłšczona. Zaczynajšc od Menu Głównego, wybierz: Opcje->Opcje Obrazu i kliknij na "Mapowanie wiatła", aby je wyłšczyć. Kliknij "Zastosuj" i "Zakończ", następnie "Wyjd" i ponownie uruchom grę.

- Voodoo 3 -
Przy próbie uruchomienia gry prze 32-bitowej głębi kolorów, wskanik myszy zamienia się na systemowy wskanik myszy Windows. W przypadku Voodoo 3, 32-bitowa głębia kolorów nie może być stosowana w Direct3D. Uruchomienie gry przy 16-bitowej głębi kolorów zlikwiduje ten problem.

- Voodoo 5 -
Poczštkowy film wprowadzajšcy gracza do wiata gry może się nie wywietlić pod Windows2000. Problem ten jest zwišzany ze sterownikami, a w chwili wydania gry, najnowsze sterowniki do Voodoo 5
Win2K (v1.04.00) nie działały prawidłowo. Uwaga: poza problemem zwišzanym z odtwarzaniem filmu, gra działa prawidłowo.

- S3(r) Savage4(TM) -
W przypadku kart opartych na chipsecie Savage4, pod Win9X obraz jest wyjštkowo ciemny. Najnowsze sterowniki S3 zlikwidujš ten problem. Jeli jednak tak się nie stanie, należy wyłšczyć Mapowanie wiatła oraz Szczegółowe Tekstury. Zaczynajšc od Menu Głównego, wybierz: Opcje->Opcje Obrazu i kliknij na "Mapowanie wiatła", aby je wyłšczyć. Kliknij "Zastosuj" i "Zakończ", następnie "Wyjd" i ponownie uruchom grę.

Uwaga: problem ten nie jest aż tak dotkliwy pod Windows2000.

- Revolution IV Ticket to Ride(TM) -
W przypadku tej karty, obraz jest bardzo ciemny w 32-bitowym trybie koloru. Aby rozwišzać ten problem, należy ustawić grę w 16-bitowym trybie kolorów. Karty nie zaleca się do gry pod Windows2000.

- Voodoo II SLI -
Nie jest to funkcja, którš obsługuje DirectX, więc gra może nie działać prawidłowo przy użyciu tej karty. Uwaga: pojedyncza karta nie spełnia wymagań gry. W zwišzku z tym nie zaleca się korzystania z Voodoo II.

Inne:
- Korzystanie z winnych wersjach językowych systemu Windows niż angielskiej - jeżeli korzystasz z innej wersji językowej Windows niż angielskiej oraz używasz innego ustawienia klawiatury, niż angielskiego, przed uruchomieniem gry zmień ustawienia sterowania w menu "Sterowanie", na ekranie "Opcje" w Menu Głównym.

- Tekstury o dziwnym kształcie - jeżeli pojawiš się problemy z grafikš, zapisz stan gry i uruchom grę ponownie.

- Zapisywanie gry przy małej iloci miejsca ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin