ŁĄCZNOŚĆ
1
Kolejność czynności podczas nadawania korespondencji jest następująca:
Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i po chwili przekazać informację po jej zakończeniu odczekać chwilę i zwolnić przycisk nadawania
2
Pilot zmienia ustawienie częstotliwości radiostacji, gdy
Gdy dostanie takie polecenie od organu FIS lub innego organu kontrolującego lub koordynującego lot.
3
Gdy na pierwsze wywołanie stacji naziemnej przez pilota nie ma odpowiedzi od stacji naziemnej, to należy
Odczekać 10 sek. Następnie sprawdzić częstotliwość
4
Literę “O” wymawia się:
Oscar
5
Literę „F” wymawia się:
Foxtrot
6
Literę „R” wymawia się:
Romeo
7
Literowanie stosuje się wyłącznie, gdy
Podaje się ważne nazwy np. pas lądowania, znaki itp.
8
Łączność radiotelefoniczna w lotnictwie służy do
Zapewnienia bezpieczeństwa wykonywanego zadania lotniczego
9
Mówiąc do mikrofonu należy
Trzymać mikrofon zgodnie z instrukcją radiostacji (najczęściej blisko ust): mówić wyraźnie, dokładnie, krótko oraz w takim tempie w jakim chcemy aby nam odpowiadano, nie wolno przerywać rozpoczętej depeszy
10
Procedura sprawdzenia łączności polega na:
Nawiązaniu na ziemi (przed startem) dwukierunkowej łączności i wysłuchaniu raportów o wzajemnej słyszalności
11
Przed rozpoczęciem każdego nadawania należy
Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i odczekać moment przed rozpoczęciem nadawania
12
Przerwanie innej korespondencji jest dozwolone jedynie, gdy
Statek powietrzny znajduje się w niebezpieczeństwie lub sytuacji naglącej
13
System pracy sieci radiotelefonicznej w lotnictwie to
simplex
14
Transmisje niedozwolone to
Prywatne i nie związane z wykonywanym zadaniem
15
Treść korespondencji od stacji naziemnej, zawierająca zezwolenia, instrukcje, parametry lotu i inne ważne informacje, powinna być
Powtórzona (ważne dane należy przeliterować)
16
Wywołanie w niebezpieczeństwie winno zawierać:
3 razy MAYDAY, znaki, pozycja, oczekiwana pomoc
17
Znak wywoławczy SP-AHN można skrócić do
S-HN
18
Nadawanie „na ślepo” to
Nadawanie bez potwierdzenia (odpowiedzi)
19
Uzyskanie raportu czytelności transmisji (w skali 1– 5) o wartości 3 i mniejszej, podczas łączności sprawdzającej, spowoduje, że
Nie możemy podjąć lotu do czasu naprawienia usterki przez mechanika
20
Znak wywoławczy „Sandomierz Info” oznacza
Organ FIS (Informacja Powietrzna w Sandomierzu)
21
Lądowanie na spadochronie ratowniczym powinno odbywać się
Pod wiatr
22
Spadochron ratowniczy otwierany jest za pomocą
Uchwytu wyzwalającego
23
Po lądowaniu, jeśli czasza ciągnie pilota po ziemi, powinien on
Zgasić czaszę (ściągnąć kilka linek nośnych od ziemi )
24
Okres ważności ułożenia spadochronu ratowniczego wynosi
3 miesiące
25
Plomba na spadochronie zawiera datę
Ważności ułożenia spadochronu/ponownego przeglądu
26
Dopasowanie uprzęży spadochronu ratowniczego, w tym dociągnięcie taśm udowych i taśmy piersiowej, wykonuje się
Przed lotem i przed zajęciem miejsca w kabinie
27
Czy zawsze przed założeniem spadochronu ratowniczego konieczne jest przeprowadzenie jego kontroli?
Tak
28
Czy wskazane jest przed lotem zapoznanie się z właściwościami spadochronu, który jest do dyspozycji?
29
Czy wysokość skoku ratowniczego jest zależna od prędkości lotu poziomego?
Tak, w przypadku skoku metodą „zrywu”
30
Podczas lądowania na spadochronie pilot obserwuje
31
Odpięcie się od instalacji pokładowej
Następuje w pierwszej kolejności w razie konieczności oddania skoku ratunkowego
32
Prędkość opadania na spadochronie wynosi
4m/s (dla SK-94) (dla SP-6 wmax=6m/s)
Wyżej zamieszczone odpowiedzi są efektem przygotowań do egzaminu teoretycznego.
Wykorzystałem materiały przygotowawcze kolegów:
- Marcin Michalak AEROKLUB OSTROWSKI : marcin16160@yahoo.com
- Alex
- bazę odpowiedzi z szybowce.com
Odpowiedzi z tych materiałów konfrontowałem ze sobą, sprawdzałem z literaturą i informacjami z Internetu.
Nie biorę oczywiście żadnej odpowiedzialności za poprawność odpowiedzi.
Powodzenia na egzaminie !
Jeżeli widzisz gdzieś błąd to nie narzekaj tylko go popraw ;)
Jaclen
tsiro