ŁącznoścJL.doc

(191 KB) Pobierz
ŁĄCZNOŚĆ

  ŁĄCZNOŚĆ

1

Kolejność czynności podczas nadawania korespondencji jest następująca:

Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i po chwili przekazać informację po jej zakończeniu odczekać chwilę i zwolnić przycisk nadawania

2

Pilot zmienia ustawienie częstotliwości radiostacji, gdy

Gdy dostanie takie polecenie od organu FIS lub innego organu kontrolującego lub koordynującego lot.

3

Gdy na pierwsze wywołanie stacji naziemnej przez pilota nie ma odpowiedzi od stacji naziemnej, to należy

Odczekać 10 sek. Następnie sprawdzić częstotliwość

4

Literę “O” wymawia się:

Oscar

5

Literę „F” wymawia się:

Foxtrot

6

Literę „R” wymawia się:

Romeo

7

Literowanie stosuje się wyłącznie, gdy

Podaje się ważne nazwy np. pas lądowania, znaki itp.

8

Łączność radiotelefoniczna w lotnictwie służy do

Zapewnienia bezpieczeństwa wykonywanego zadania lotniczego

9

Mówiąc do mikrofonu należy

Trzymać mikrofon zgodnie z instrukcją radiostacji (najczęściej blisko ust): mówić wyraźnie, dokładnie, krótko oraz w takim tempie w jakim chcemy aby nam odpowiadano, nie wolno przerywać rozpoczętej depeszy

10

Procedura sprawdzenia łączności polega na:

Nawiązaniu na ziemi (przed startem) dwukierunkowej łączności i wysłuchaniu raportów o wzajemnej słyszalności

11

Przed rozpoczęciem każdego nadawania należy

Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i odczekać moment przed rozpoczęciem nadawania

12

Przerwanie innej korespondencji jest dozwolone jedynie, gdy

Statek powietrzny znajduje się w niebezpieczeństwie lub sytuacji naglącej

13

System pracy sieci radiotelefonicznej w lotnictwie to

simplex

14

Transmisje niedozwolone to

Prywatne i nie związane z wykonywanym zadaniem

15

Treść korespondencji od stacji naziemnej, zawierająca zezwolenia, instrukcje, parametry lotu i inne ważne informacje, powinna być

Powtórzona (ważne dane należy przeliterować)

16

Wywołanie w niebezpieczeństwie winno zawierać:

3 razy MAYDAY, znaki, pozycja, oczekiwana pomoc

17

Znak wywoławczy SP-AHN można skrócić do

S-HN

18

Nadawanie „na ślepo” to

Nadawanie bez potwierdzenia (odpowiedzi)

19

Uzyskanie raportu czytelności transmisji (w skali 1– 5) o wartości 3 i mniejszej, podczas łączności sprawdzającej, spowoduje, że

Nie możemy podjąć lotu do czasu naprawienia usterki przez mechanika

20

Znak wywoławczy „Sandomierz Info” oznacza

Organ FIS (Informacja Powietrzna w Sandomierzu)

21

Lądowanie na spadochronie ratowniczym powinno odbywać się

Pod wiatr

22

Spadochron ratowniczy otwierany jest za pomocą

Uchwytu wyzwalającego

23

Po lądowaniu, jeśli czasza ciągnie pilota po ziemi, powinien on

Zgasić czaszę (ściągnąć kilka linek nośnych od ziemi )

24

Okres ważności ułożenia spadochronu ratowniczego wynosi

3 miesiące

25

Plomba na spadochronie zawiera datę

Ważności ułożenia spadochronu/ponownego przeglądu

26

Dopasowanie uprzęży spadochronu ratowniczego, w tym dociągnięcie taśm udowych i taśmy piersiowej, wykonuje się

Przed lotem i przed zajęciem miejsca w kabinie

27

Czy zawsze przed założeniem spadochronu ratowniczego konieczne jest przeprowadzenie jego kontroli?

Tak

28

Czy wskazane jest przed lotem zapoznanie się z właściwościami spadochronu, który jest do dyspozycji?

Tak

29

Czy wysokość skoku ratowniczego jest zależna od prędkości lotu poziomego?

Tak, w przypadku skoku metodą „zrywu”

30

Podczas lądowania na spadochronie pilot obserwuje

31

Odpięcie się od instalacji pokładowej

Następuje w pierwszej kolejności w razie konieczności oddania skoku ratunkowego

32

Prędkość opadania na spadochronie wynosi

4m/s (dla SK-94) (dla SP-6 wmax=6m/s)

 

 

Wyżej zamieszczone odpowiedzi są efektem przygotowań do egzaminu  teoretycznego.

Wykorzystałem materiały przygotowawcze kolegów:

- Marcin Michalak AEROKLUB OSTROWSKI : marcin16160@yahoo.com

- Alex

- bazę odpowiedzi z szybowce.com

 

Odpowiedzi z tych materiałów konfrontowałem ze sobą, sprawdzałem z literaturą i informacjami z Internetu.

Nie biorę oczywiście żadnej odpowiedzialności za poprawność odpowiedzi.

 

Powodzenia na egzaminie ! 

 

Jeżeli widzisz gdzieś błąd to nie narzekaj tylko go popraw ;)

 

Jaclen

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin