„Wspominamy wakacje”- 6-l
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Pociągi jadą, pociągi stoją”- zabawa ruchowa.
„Jagody”- ćwiczenia narządów mowy, oblizywanie warg językiem.
Wspomnienia z wakacji”- wypowiedzi dzieci na podstawie własnych przeżyć i obrazków.
Zaznaczenie na mapie Polski gór – Tatry i morza – Morze Bałtyckie. Rozmowy o wakacyjnych krajobrazach, o spotkanych roślinach i zwierzętach.
„Urządzamy kącik przyrody”- wyeksponowanie w kąciku wakacyjnych skarbów (muszelki, bursztyny, szyszki, kamienie, odłamki skał, kłosy zbóż).
„Na wakacjach”- zestaw ćwiczeń w formie opowieści ruchowej.
językowa
społeczna
przyrod-nicza
zdrowotna
Dziecko:
-wypowiada się na określony temat prostymi zdaniami powiązanymi ze sobą logicznie, zna nazwę miejscowości, w której spędzało wakacje, razem z nauczycielem odszukuje ją
na mapie, wie jaki kształt ma mapa Polski, jakimi kolorami na mapie zaznaczone są wody, niziny, góry
-potrafi posegregować różne przedmioty, nazwać je i określić skąd zostały przywiezione
-pokazuje ruchem różne czynności
„Dziwny worek”- rozpoznawanie dotykiem przedmiotów przywiezionych z wakacji.
„Skąd znam te dźwięki?”- rozpoznawanie odgłosów przypominających wakacje ( fale morskie, syrena statku, pojazdy, itp.)
-nazywa rekwizyty przywiezione z wakacji
-rozpoznaje i nazywa różne dźwięki, kojarzy je z odpowiednim miejscem w przyrodzie, otoczeniu
„Samochody”- zabawa ruchowa
„Jak zachować się na wycieczce?”- omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujący podczas wycieczki.
„Wycieczka do Siewierza” -wspólne spędzanie czasu w środowisku przyrodniczym (zasady ochrony przyrody, poznawanie świata roślin i zwierząt, oglądanie filmu przyrodniczego, zabawy ruchowe, zakup sadzonek do posadzenia na terenie przedszkola).
-doświadcza radości z faktu wspólnego przebywania, poznawania i doświadczania wielozmysłowego
„Jak się czujesz?”- dzielenie się wrażeniami podczas pobytu na wycieczce.
-potrafi opowiedzieć o tym co go zainteresowało i zaciekawiło podczas wycieczki
„Pływanie”-
zabawa z elementem ćwiczeń korekcyjnych, kształtująca narządy ruchu
„Rybka”- ćwiczenia narządów mowy (ściągnięcie warg i wydmuchiwanie powietrza)
„Pajacyk”- na podstawie wiersza M. Terlikowskiej porównywanie i przeliczanie figur geometrycznych. Praca z książką sześciolatka s.13.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym (z piłką).
matema-tyczna
-chętnie układa pajaca z figur geometrycznych, sprawdza, czy składa się z elementów, o których mówi wiersz
-potrafi chwytać i rzucać piłką do celu, przestrzega zasad bezpieczeństwa
„Zgadnij, gdzie byłem w czasie wakacji?”- układanie zagadek słowno - ruchowych.
„Wakacyjne miejsca” –tworzenie kompozycji wakacyjnych.
-kojarzy i wyodrębnia cechy charakterystyczne dla danego miejsca wypoczynku
-przedstawia dowolną techniką cechy wybranych środowisk przyrodniczych
„Karuzela”- zabawa ruchowa ze śpiewem.
„Niesforny balonik” – ćwiczenie narządów mowy
„Od A do ZOO – poznanie liter a, A na podstawie wiersza „Żyrafa u fotografa” oraz piosenki „O to ja literka A”(wykorzystanie elementów metody Z. Bogdanowicz, G. Domanna).
ruchowa
-wypowiada się na temat wysłuchanego utworu, określa różnice pomiędzy głoską i literą, wymienia słowa na głoskę a , wyodrębnia literę a z wyrazu aparat i A z wyrazu Adam, zna wygląd liter: a, A drukowanej i pisanej, kreśli ich kształt
„Moja najśmieszniejsza przygoda wakacyjna”- tworzenie własnych opowiadań.
„Przyjmujemy gości”- zabawy w kącikach tematycznych.
-układa wypowiedź z kilku zdań powiązanych ze sobą logicznie, słucha wypowiedzi innych
- podejmuje określoną rolę w zabawi, podporządkowuje się osobie prowadzącej zabawę
„Piłka parzy”- zabawa ruchowa.
„Wiaterek”- ćwiczenia oddechowe.
„Wesołe przedszkole”- wprowadzenie piosenki, omówienie i graficzne przedstawienie budowy piosenki.
„Tęczowe krajobrazy” – malowanie farbami na temat wspomnień wakacyjnych.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- wg K. Wlaźnik z. Nr 1 (powtórzenie)
plastyczna
-wie, z ilu części składa się piosenka, jak się te części nazywają, czym się różnią, zna treść piosenki
- potrafi posługiwać się pędzlem, maluje wybrany krajobraz, zachowuje ład i porządek na swoim stanowisku pracy
-ćwiczy przestrzegając zawartych umów
„ Zabawy z wędką”- zabawa dydaktyczna z obrazkami
„Droga do przedszkola”- ćwiczenia graficzne.
-nazywa przedmioty przedstawione na obrazkach,
wyróżnia pierwszą głoskę w ich nazwie
- rysuje drogę zebry do przedszkola, pamięta o prawidłowym trzymaniu kredki
1
Hel53land