cykl_sprawnosciowy_kubus_puchatek.pdf

(1812 KB) Pobierz
Cykl sprawnościowy
„Kubuś Puchatek”
Opracowała: phm. Adriana Dobrowolska HO
1/28
851577181.002.png
Spis treści
Cel:......................................................................................................................3
Konspekty:..........................................................................................................4
Konspekt 1: Odwiedziny w Stumilowym Lesie........................................................4
Konspekt 2: Gdzie jest maleństwo?..........................................................................5
Konspekt 3: Budujemy chatkę Kłapouchego............................................................7
Konspekt 4: W poszukiwaniu śladów łasiczki..........................................................8
Konspekt 5: Witamy w ogródku Królika...................................................................9
Konspekt 6: Raz dwa trzy rymujesz ty!..................................................................10
Konspekt 7: Pożegnalne przyjęcie...........................................................................11
Załączniki:.........................................................................................................12
Załącznik 1 – Przedstawiam wam Misia Puchatka................................................12
Załącznik 2 – O autorze..........................................................................................12
Załącznik 3 – Imiona mieszkańców Stumilowego Lasu.........................................14
Załącznik 4 – Drzewa do makiety..........................................................................15
Załącznik 5 – Szablony postaci.............................................................................15
Załącznik 6 – Piosenka „Już porta wstać” ..............................................................16
Załącznik 7 – Uzupełnianka piosenki „Już porta wstać” .......................................17
Załącznik 8 – Gawęda Maleństwo i Tygrysek.........................................................18
Załącznik 9 –Tulipan z origami...............................................................................18
Załącznik 10 – Kłapouch – numerki.......................................................................20
Załącznik 11 – Gawęda Zakątek Puchatka..............................................................21
Załącznik 12 – Kłapouch –ogonek..........................................................................22
Załącznik 13 – Gawęda polowanie na łasice...........................................................23
Załącznik 14 – Coś o łasicy.....................................................................................23
Załącznik 15 – Zadania..........................................................................................24
Załącznik 16 – Zielone głowy.................................................................................25
Załącznik 17 – Fragment z wierszykiem................................................................25
Załącznik 18 – Zagadki...........................................................................................26
Załącznik 19 – Gawęda przyjęcie............................................................................26
Załącznik 20 – Ciasto.............................................................................................27
Załącznik 21 – Wyrazy teatrzyk..............................................................................27
Literatura:..........................................................................................................28
2/28
Cel:
Integracja dzieci z gromady
Nauka współpracy w grupie
Rozwój twórczego myślenia
Wpajanie zasad pracowitości i sumienności
Zwrócenie uwagi dzieci na przyjaźń i jej znaczenie
oraz zachowanie przyjazne dla nas i naszego otoczenia
Nauka posługiwania się sprzętem kuchennym
3/28
851577181.003.png
Konspekty:
Konspekt 1: Odwiedziny w Stumilowym Lesie
1. Czas: 50 – 90 min
2. Miejsce: Harcówka
3. Przebieg:
a) Obrzędowe rozpoczęcie ( okrzyk gromady i meldowanie ) - 5 - 10 min
b) Gawęda - 5- 10 min
Załącznik 1 – Przedstawiam wam Misia Puchatka
c) GiĆ
- 10 - 15 min
• Szukanie miodu i nauka okrzyku (tak będziemy rozpoczynać każdą zbiórkę)
◦Okrzyk: „Dziwny jest niedźwiedzi ród, że tak bardzo lubi miód”
◦Każdy zuch dostaje po łyżeczce miodu
• Puzzle – zdjęcie i kilka słów o autorze
Załącznik 2 - O autorze
• „Karteczki”
Gromadę dzielimy na 2 do 4 grup, każda ma za zadanie znaleźć 9 karteczek z różnymi
mieszkańcami Stumilowego Lasu porozrzucanych po harcówce. Teraz jak już znamy mieszkańców
Stumilowego Lasu możemy zacząć go budować ( stawiamy drzewa, rzekę, ścieżkę itd.).
Załącznik 3 – Imiona mieszkańców Stumilowego Lasu
d) Majsterka - 15 - 20 min
Makieta stumilowego lasu - (przez cały cykl sprawnościowy do makiety będziemy doczepiać miejsce
lub postać którą poznaliśmy na danej zbiórce). Robimy drzewa i wejście do lasu na którego początku
przyklejamy Kubusia.
Załącznik 4 - Drzewa do makiety
Załącznik 5 - Szablony postaci
e) PiP- 5 - 10min
Załącznik 6 - Piosenka „Już porta wstać”
Załącznik 7 – Uzupełnanka piosenki „Już pora wstać”
f) ZZZOiT- 5 - 10 min
• Powiedzcie co wam się podobało?
4. Uwagi:
Miód, brystol , nożyczki , kredki , mazaki , klej.
4/28
851577181.004.png
 
Konspekt 2: Gdzie jest maleństwo?
1. Czas: 55 – 85 min
2. Miejsce: Harcówka/ boisko
3. Przebieg:
a) ZZZOiT- (okrzyk cyklu, łyżeczka miodu i meldowanie )- 5 - 10 min
b) Gawęda - 5- 10 min
Załącznik 8 – Gawęda Maleństwo i Tygrysek
c) GiĆ
- Turniej - 15 - 20 min
·
Skok w worku
·
Bieg z woreczkiem na głowie
·
Skok na dwóch nogach
·
Skok na jednej nodze
·
Rzut piłeczka do celu
·
Slalom z piłką
·
Slalom z piłeczką na łyżce
·
Przenoszenie piłki nad głową aż osoba stojąca z przodu będzie znowu pierwsza
·
Przenoszenie piłki pod nogami aż osoba stojąca z przodu będzie znowu pierwsza
·
Przeciąganie liny
·
Skoki na skakance
·
Raczy chód
· Slalom
d) PiP - „Już porta wstać” - 5 min
e) Majsterka - 10 - 15 min
Maleństwo by przeprosić mamę że się oddalił przynosi jej kwiatka. W związku z tym że zuchy dbają o
przyrodę zrobimy kwiatki z origami.
Załącznik 9 – Tulipan z origami
f) GiĆ – 10 – 15 min
• „Polowanie na numerki”
Do tej zabawy potrzebujecie dużo miejsca - najlepsza będzie łąka, boisko lub podwórko. Idealna
grupa to ośmiu zawodników. Każdy z graczy otrzymuje numer od 1 do 8. I tak jedynka goni dwójkę,
dwójka - trójkę itd., ósemka ściga jedynkę. Na ziemi zaznaczacie koło - to będzie strefa
bezpieczeństwa. Ktokolwiek się w niej znajdzie, jest pod ochroną. Ale uwaga! Nie może w niej
przebywać naraz więcej nich dwóch graczy i nie wolno pozostawać tam zbyt długo. Pamiętajcie, że
nie tylko trzeba schwytać swój numerek, ale też uważać aby samemu nie dać się złapać! Wygrywa
ten, kto pierwszy złapie ściganego zawodnika!
5/28
851577181.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin