Rozkład materiału.doc

(545 KB) Pobierz
Treści

Treści

programowe

Temat

tygodnia

Dzień

tygodnia

Aktywność

i działalność dziecka

1

 

2

 

3

 

4

 

WRZESIEŃ – TYGODNIE PIERWSZY I DRUGI

 

To ja

              Podawanie informacji o sobie:

              podawanie imienia, nazwiska, adresu.

              Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:

              ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,

              zakładanie ubrań, butów,

              korzystanie z toalety.

 

Nasza grupa

              Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:

              poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy,

              przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

 

              Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

              dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.

 

(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).

 

Pierwszy raz w przedszkolu

 

1.

 

Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.

 

2.

 

Spacerkiem po naszej sali – zapoznanie

z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.

 

 

3.

 

Słuchanie wiersza
Cz. Janczarskiego Maczek.

 

 

 

 

4.

 

Zabawy z wykorzystaniem piosenki Nasze zabawki.

 

 

5.

 

Słuchanie opowiadania I. Salach Kłopoty Krysi.

 

 

Cele ogólne

 

Cele operacyjne

 

Przedszkole trzylatka,

Ćwiczenia plastyczne,

karty pracy A, B

Zabawy

ruchowe

5

 

6

 

7

 

8

 

WRZESIEŃ – TYGODNIE PIERWSZY I DRUGI

 

              utrwalanie imion kolegów z grupy

 

Dziecko:

              wymienia imiona kolegów

 

 s. 3

 

              Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu.

              Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

              Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.

              Zabawa muzyczno--ruchowa Szukam przyjaciela.

 

Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.

 

 

              zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich

 

              wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali; korzysta z nich

 

s. 4

 

              rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą

 

              rozpoznaje swój znaczek; określa, co przedstawia; wskazuje miejsca, gdzie można go zobaczyć

 

A nr 1

B nr 1

              rozwijanie poczucia rytmu; ilustrowanie piosenki ruchem

 

              rytmicznie klaszcze; ilustruje piosenkę ruchem

 

Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1

A nr 2

              uświadomienie dziecku, że jest częścią grupy

 

              dostrzega potrzeby innych

 

s. 5

Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 2

 

 

 

 

Treści

programowe

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin