Treści
programowe
Temat
tygodnia
Dzień
Aktywność
i działalność dziecka
1
2
3
4
WRZESIEŃ – TYGODNIE PIERWSZY I DRUGI
To ja
− Podawanie informacji o sobie:
• podawanie imienia, nazwiska, adresu.
− Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
• ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
• zakładanie ubrań, butów,
• korzystanie z toalety.
Nasza grupa
− Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
• poznanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
• przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
− Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
• dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
(Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego).
Pierwszy raz w przedszkolu
1.
Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.
2.
Spacerkiem po naszej sali – zapoznanie
z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.
3.
Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Maczek.
4.
Zabawy z wykorzystaniem piosenki Nasze zabawki.
5.
Słuchanie opowiadania I. Salach Kłopoty Krysi.
Cele ogólne
Cele operacyjne
Przedszkole trzylatka,
Ćwiczenia plastyczne,
karty pracy A, B
Zabawy
ruchowe
5
6
7
8
– utrwalanie imion kolegów z grupy
Dziecko:
– wymienia imiona kolegów
s. 3
• Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację w przedszkolu.
• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.
• Zabawa muzyczno--ruchowa Szukam przyjaciela.
Wszystkie zabawy zostały ułożone przez autora.
– zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich
– wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali; korzysta z nich
s. 4
– rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą
– rozpoznaje swój znaczek; określa, co przedstawia; wskazuje miejsca, gdzie można go zobaczyć
A nr 1
B nr 1
– rozwijanie poczucia rytmu; ilustrowanie piosenki ruchem
– rytmicznie klaszcze; ilustruje piosenkę ruchem
Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1
A nr 2
– uświadomienie dziecku, że jest częścią grupy
– dostrzega potrzeby innych
s. 5
Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 2
dopiia84