NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna
Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze
PO - 04
Wydanie 1
Data wydania: 05.05.2009
UWAGA!
Niniejsza procedura jest dokumentem nadzorowanym.
Podstawa prawna dokumentu: Dz.U. 04.161.1689; Dz.U. 05. 194.1625
Egzemplarz nr........
Opracował
Zatwierdził
.........................................................
data i podpis
......................................................
SPIS TREŚCI:
1. Cel procedury.
2. Zakres stosowania.
3. Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.
a) Kierownik NZOZ,
b) Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością
4. Przebieg procedury.
a) Przygotowanie do przeglądu,
b) Przebieg przeglądu
c) Zakończenie przeglądu.
5. Dokumenty nawiązujące do procedury.
a) Księga Jakości.
b) Procedury ogólne Systemu Zarządzania Jakością.
6. Załączniki.
Zał. 1. Program Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.
Zał. 2. Protokół z Przeglądu Systemu Zarządzania Jakością.
Zał. 3. Wykaz Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.
Celem procedury jest zapewnienie sprawnego i prawidłowego działania Systemu Zarządzania Jakością obowiązującego w Gabinecie Stomatologicznym.
Procedurę stosuje się w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej SPS w Gabinecie Stomatologicznym w Szczecinie.
a) Kierownik NZOZ jest odpowiedzialny za wdrożenie i stosowanie Systemu Zarządzania Jakością poprzez udostępnienie wszelkich potrzebnych do realizacji zadań systemowych środków i materiałów. W obrębie procedury ustala bądź zatwierdza Program Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością – zał. 1.
b) Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością odpowiada za przeprowadzenie i udokumentowanie przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.
4.Przebieg procedury.
a) Przygotowanie do przeglądu.
§ Kierownik NZOZ lub Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością ustala Program Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością,
§ Przegląd przeprowadzany jest przynajmniej jeden raz w roku,
§ Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością informuje pisemnie uczestników przeglądu o terminie przeprowadzenia kontroli dwa tygodnie przed jej realizacją.
b) Przebieg przeglądu.
Podczas przeglądu brane są pod uwagę:
§ Protokoły pokontrolne z poprzednich Przeglądów Systemu Zarządzania
Jakością,
§ Raporty audytów wewnętrznych,
§ Protokoły kontrolne instytucji nadrzędnych (Wojewódzka Stacja Sanitarno -
Epidemiologiczna),
§ Zgłoszone i uzasadnione skargi dotyczące realizacji procedur systemowych,
§ Skuteczność wprowadzonych procedur oraz zaleconych działań korygujących i
zapobiegawczych,
§ Przebieg przeglądu oraz jego ustalenia zapisywane są w Protokole z Przeglądu Systemu Zarządzania Jakością – załącznik 2, który powinien być sporządzony w ciągu 7 dni od jego zakończenia,
§ Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością rejestruje przeprowadzone przeglądy w Wykazie Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością –
załącznik 3,
§ Oryginał protokołu przechowuje Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością, kopie dostarczane są uczestnikom przeglądu (kierownikowi pracowni)
1 / 3
Sisi199