procedura+przegl%C4%85du.doc

(130 KB) Pobierz

NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna

Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze

PO - 04

Wydanie 1

Data wydania: 05.05.2009

 



PRZEGLĄD SYSTEMU

ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA!

Niniejsza procedura jest dokumentem nadzorowanym.

Podstawa prawna dokumentu: Dz.U. 04.161.1689; Dz.U. 05. 194.1625

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egzemplarz nr........

 

 

 

 

             

 

 

Opracował

Zatwierdził

 

 

.........................................................

data i podpis

 

 

......................................................

data i podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEGLĄD SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ



 

 

SPIS TREŚCI:

1.      Cel procedury.

2.      Zakres stosowania.

3.      Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.

a)     Kierownik NZOZ,

b)     Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością

4.      Przebieg procedury.

a)     Przygotowanie do przeglądu,

b)     Przebieg przeglądu

c)      Zakończenie przeglądu.

5.      Dokumenty nawiązujące do procedury.

a)     Księga Jakości.

b)     Procedury ogólne Systemu Zarządzania Jakością.

6.      Załączniki.

Zał. 1. Program Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.

Zał. 2. Protokół z Przeglądu Systemu Zarządzania Jakością.

Zał. 3. Wykaz Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEGLĄD SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ



 

 

1. Cel procedury.

Celem procedury jest zapewnienie sprawnego i prawidłowego działania Systemu Zarządzania Jakością obowiązującego w Gabinecie Stomatologicznym.

 

2. Zakres stosowania.

Procedurę stosuje się w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej SPS w Gabinecie Stomatologicznym w Szczecinie.

 

3. Odpowiedzialność i kompetencje poszczególnych osób.

a)      Kierownik NZOZ jest odpowiedzialny za wdrożenie i stosowanie Systemu Zarządzania Jakością poprzez udostępnienie wszelkich potrzebnych do realizacji zadań systemowych środków i materiałów. W obrębie procedury ustala bądź zatwierdza Program Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością – zał. 1.

b)     Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością odpowiada za przeprowadzenie
i udokumentowanie przeglądów Systemu Zarządzania Jakością.

 

4.Przebieg procedury.

a)      Przygotowanie do przeglądu.

§         Kierownik NZOZ lub Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością ustala Program Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością,

§         Przegląd przeprowadzany jest przynajmniej jeden raz w roku,

§         Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością informuje pisemnie uczestników przeglądu o terminie przeprowadzenia kontroli dwa tygodnie przed jej realizacją.

b)     Przebieg przeglądu.

Podczas przeglądu brane są pod uwagę:

§        Protokoły pokontrolne z poprzednich Przeglądów Systemu Zarządzania

Jakością,

§        Raporty audytów wewnętrznych,

§        Protokoły kontrolne instytucji nadrzędnych (Wojewódzka Stacja Sanitarno -

Epidemiologiczna),

§        Zgłoszone i uzasadnione skargi dotyczące realizacji procedur systemowych,

§        Skuteczność wprowadzonych procedur oraz zaleconych działań korygujących i

zapobiegawczych,

c)      Zakończenie przeglądu.

§         Przebieg przeglądu oraz jego ustalenia zapisywane są w Protokole z Przeglądu Systemu Zarządzania Jakością – załącznik 2, który powinien być sporządzony w ciągu 7 dni od jego zakończenia,

§         Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością rejestruje przeprowadzone przeglądy w Wykazie Przeglądów Systemu Zarządzania Jakością

załącznik 3,

§         Oryginał protokołu przechowuje Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością, kopie dostarczane są uczestnikom przeglądu (kierownikowi pracowni)

 

 

1 / 3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin