Piątek: Jesienne spotkania.
I „ Jesienne zwierzątka” – odciskanie palca maczanego w farbie
i przekształcanie w zwierzątka; dziecko z plamy farby potrafi zrobić jeża, myszkę dorysowując im flamastrem uszy, łapki (ogon).
· Gry i zabawy stolikowe (układanie puzzli, gry planszowe) – kształcenie procesów analizy i syntezy wzrokowej; dziecko przestrzega reguły i zasady gier.
· Zabawa dydaktyczna „A ja mam skarb” – uporządkowanie
i utrwalenie poznanych wiadomości na temat jesieni; dziecko potrafi odgadnąć o jaki przedmiot chodzi na podstawie jego cech, potrafi podać różne cechy danego przedmiotu.
II Prezentacja następnej litery alfabetu – przypomnienie dużej
i małej litery „D, d”; dziecko utrwala ją wizualnie i dźwiękowo, szuka jej w swoim imieniu.
Zabawa „Znajdź słowo”- dziecko potrafi odszukać w sali, wśród rozwieszonych napisów, taki sam wyraz jaki wylosował, potrafi porównać te wyrazy, powiedzieć gdzie znajduje się litera „D, d”
(na początku wyrazu, w środku, na końcu). Kolorowanie szablonu litery „D, d” kredkami świecowymi; dziecko utrwala sobie wygląd tej litery, potrafi poprawić kontury i wykolorować literę.
· Wysłuchanie opowiadania „ Spotkanie wiewiórek” (Książka nauczyciela cz.1)- próba oceny postaw wiewiórek; dziecko potrafi uważnie wysłuchać opowiadania, dokonać oceny postaw wiewiórek i umie uzasadnić swoją ocenę.
· „Jesienne spotkania”- opowieść ruchowa o tematyce jesiennej
do muzyki – naśladowanie zachowania różnych zwierząt,
doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i reagowania na
sygnał dźwiękowy; dziecko potrafi przedstawić ruchem podkład
muzyczny, właściwie zareagować na dany sygnał.
· „Zabawa w teatr” – improwizacje słowne podczas manipulowania kukiełkami; dziecko potrafi zilustrować kukiełkami poznane opowiadanie „Spotkanie wiewiórek”, potrafi tworzyć dialogi
w zabawach dramowych.
· Ćwiczenie graficzne „ Rysujemy jeża” – praca z „Kajecikiem”
( cz.1, s. 31); dziecko potrafi rysować po wykropkowanym
śladzie, określa powstały kształt ( jeż).
· Ćwiczenia gimnastyczne wg zestawu LV „Jesienne porządki”
K. Wlaźnik; dziecko doskonali umiejętność utrzymanie
równowagi.
· Zabawa ruchowa „Powódź”- z elementem wspinania się.
III Zabawa ruchowa „Zajączki w ogrodzie”- z elementem podskoku.
· „Z Kajtkiem w lesie” – praca z „ Kajecikiem” – ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość i umiejętność liczenia; dziecko potrafi wykonać polecenia nauczyciela, odnaleźć na rysunku ukryte zwierzęta, potrafi policzyć do pięciu.
· Powtórzenie wiersza „Odlot bocianów” – dziecko potrafi wyrecytować zapamiętany fragment wiersza z całą grupą
a następnie podejmuje próby samodzielnego przedstawiania
wiersza.
eselt86