piatek.doc

(31 KB) Pobierz
Czwartek: Nasi skrzydlaci przyjaciele

 

 

Piątek: Jesienne spotkania.

 

I   „ Jesienne zwierzątka” – odciskanie palca maczanego w farbie

i przekształcanie w zwierzątka; dziecko z plamy farby potrafi zrobić jeża, myszkę dorysowując im flamastrem uszy, łapki (ogon).

·      Gry i zabawy stolikowe (układanie puzzli, gry planszowe) – kształcenie procesów analizy i syntezy wzrokowej; dziecko przestrzega reguły i zasady gier.

·      Zabawa dydaktyczna „A ja mam skarb” – uporządkowanie

i utrwalenie poznanych wiadomości na temat jesieni; dziecko potrafi odgadnąć o jaki przedmiot chodzi na podstawie jego cech, potrafi podać różne cechy danego przedmiotu.

 

II   Prezentacja następnej litery alfabetu – przypomnienie dużej

i małej litery „D, d”; dziecko utrwala ją wizualnie i dźwiękowo, szuka jej w swoim imieniu.

Zabawa „Znajdź słowo”- dziecko potrafi odszukać w sali, wśród rozwieszonych napisów, taki sam wyraz jaki wylosował, potrafi porównać te wyrazy, powiedzieć gdzie znajduje się litera „D, d”

(na początku wyrazu, w środku, na końcu). Kolorowanie szablonu litery „D, d” kredkami świecowymi; dziecko utrwala sobie wygląd tej litery, potrafi poprawić kontury i wykolorować literę.

·      Wysłuchanie opowiadania „ Spotkanie wiewiórek” (Książka nauczyciela cz.1)- próba oceny postaw wiewiórek; dziecko potrafi uważnie wysłuchać opowiadania, dokonać oceny postaw wiewiórek i umie uzasadnić swoją ocenę.

·      „Jesienne spotkania”- opowieść ruchowa o tematyce jesiennej 

     do muzyki – naśladowanie zachowania różnych zwierząt,

     doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i reagowania na

    sygnał dźwiękowy; dziecko potrafi przedstawić ruchem podkład 

     muzyczny, właściwie zareagować na dany sygnał.

·      „Zabawa w teatr” – improwizacje słowne podczas manipulowania kukiełkami; dziecko potrafi zilustrować kukiełkami poznane opowiadanie „Spotkanie wiewiórek”, potrafi tworzyć dialogi

     w zabawach dramowych.

·      Ćwiczenie graficzne „ Rysujemy jeża” – praca z „Kajecikiem”

      ( cz.1, s. 31); dziecko potrafi rysować po wykropkowanym 

       śladzie, określa powstały kształt ( jeż).

·      Ćwiczenia gimnastyczne wg zestawu LV „Jesienne porządki”

     K. Wlaźnik; dziecko doskonali umiejętność utrzymanie 

     równowagi.

·      Zabawa ruchowa „Powódź”- z elementem wspinania się.

 

III Zabawa ruchowa „Zajączki w ogrodzie”- z elementem podskoku.

·      „Z Kajtkiem w lesie” – praca z „ Kajecikiem” – ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość i umiejętność liczenia; dziecko potrafi wykonać polecenia nauczyciela, odnaleźć na rysunku ukryte zwierzęta, potrafi policzyć do pięciu.

·      Powtórzenie wiersza „Odlot bocianów” – dziecko potrafi wyrecytować zapamiętany fragment wiersza z całą grupą

     a następnie  podejmuje próby samodzielnego przedstawiania

     wiersza.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin