OPIS OBRAZKA.doc

(52 KB) Pobierz

JEZYK ANGIELSKI 10.4.2011

OPIS OBRAZKA

v       Podczas opisu obrazka najważniejsze jest, aby podać informacje takie jak:

o         Co?/kto? (znajduje się na obrazku)

o         Gdzie?

o         Co robi?

v       Opisujemy od ogółu do szczegółu

v       Stosujemy czasy Present Continius iPresent Simple

1.        Początek opisu

a.         Przedstawienie osoby (osób)

- The photo show a man tal king on The phone. Zdjęcie przedstawia mężczyznę rozmawiającego przez telefon.

- The picture show two people playing chess. Obrazek przedstawia dwoje ludzi grających w szachy.

- It’s a photograph of man and woman eating in a restaurant. To jest fotografia mężczyzny I kobiety jedzących w restauracji.

- There is a child in The photo. Na zdjęciu jest dziecko.

- There are some people in the picture. Na obrazku jest kilkoro dzieci.

 

b.        Przedstawienie miejsca

- It’s a Picture of a park. To jest obrazek parku

- The photo show a view of a park. Zdjęcie pokazuje widok parku

 

c.        

At the top (na górze)

d.       

In The middle (po środku)

e.        

At The botton (na dole)

f.        

On The left – hand side (po lewej stronie)

g.       

On the rught – hand side (po prawej stronie)

h.       

opis rozmieszczenia elementów na obrazku /zdjęciu

In the top right – hand corner (w górnym prawym roku)

In The top left – hand corner (w górnym lewym rogu)

 

 

 

In The botton right – hand corner (w dolnym prawym rogu)

In The botton left – hand corner (w dolnym lewym rogu)

 

Np. At the botton of the picture tere is a chessboard. One man is sitting on the Grass slightly to the left of the picture. The Rother man is pitting on the right –hand side of the picture.

Na dole obrazka jest szachownica. Jeden mężczyzna siedzi na trawie nieco z lewej strony obrazka. Drugi mężczyzna siedzi po prawej stronie obrazka.

i.         Opis pierwszego i kolejnych planów

I plan: In the foreground (of the picture) I can see Na pierwszym planie (obrazka) widzę ….

II plan: In the middle distence (of this photo), there is W środkowej odległości (zdjęcia) , jest …

III plan: In the background (of the picture) there is Na drugim planie /w tle (obrazka) jest …

j.         Opis usytuowania elementów względem siebie

- There is a bookcase behind The man on the right. Pólka na książki jest za mężczyzną po prawej.

              behind – za

              in front of – przed

              next to – obok

              beside przy

              between – pomiędzy

 

k.        Opis wyglądu zewnętrznego osoby na ilustracji

The man’s pitting on The Grass. He  is wearing a courful, checked Shift and light blue jeans. He has very short white hair and he’s wearing Glassem. He looks rather old, maybe wven 70 or 80 years old, but he seems very energetic.

Mężczyzna siedzi na trawie. On ubrany jest w kolorową, koszulę w kratkę i jasno niebieskie dżinsy. Ma krótkie, siwe włosy i nosi okulary. On wygląda raczej staro, może nawet 70 lub 80 lat, ale wydaje się być pełen energii.

l.         Opis czynności wykonywanych przez osoby na ilustracji (czas Present Continius)

The two men are playing Hess. Tych dwóch mężczyzn gra w szachy

- He is riding a bike. On jedzie na rowerze

- He is similing. On się uśmiecha

 

m.       Opis przedmiotów towarzyszących ludziom

There are several trees right behind the men on the right of The Picture. Between the two men tere is a chessboard with chess pieces on it.

Jest kilka drzew za mężczyznami po prawej stronie obrazka. Pomiędzy mężczyznami znajduje się szachownica z szachami na niej.

n.        Kolejność przymiotników w opisach













Leather

cotton

Italian

Polish

black

Light blue

Dark green

young

old

new

short

long

huge

expensive

beautifull

stylish

Opinia – kształt/ rozmiar – wiek – kolor – pochodzenie – materiał + RZECZOWNIK

 

 

                   - The man is wearing short, white, Italian, leather jacket

o.        plan opisu ilustracji

ð       od ogólu do szczegółu

ð       zaczynamy od tego, co widzimy na pierwszym planie i przechodzimy do mniej lub bardziej istotnych detali z dalszych planów

ð       opisujemy szczegóły w określonym porządku, np. od lewej do prawej lub na odwrót

 

2.        Inne aspekty opisu

Jeżeli nie potrafimy jednoznacznie opisać czegoś, to musimy domyślić się, co przedstawia ilustracja. Używamy wtedy zwrotów wyrażających przypuszczenie:

- I think the house belongs to very rich pe ople. Sądzę, że tamten dom należy do bardzo bogatych ludzi

- It may be a family hotel and The tere people are guests. To może być rodzinny hotel, a ci troje ludzi są goścmi.

- It seems the are having rest. Wydaje mi się, że oni odpoczywają (have rest – odpocząć)

- I’d say this photo Has been taken in Lndon. Powiedziałbym, że to zdjęcie zostało zrobione w Londynie

- The child must be a girl, it’s beacuse of The long hair. To dziecko to musi być dziewczynka, ponieważ ma długie włosy.

- The man seems to be tired. Mężczyzna wydaje się być zmęczony.

- The man looks older than 50. Mężczyzna wygląda starzej niż 50 lat.

- He is most probably a farmer. On najprawdopodobniej jest rolnikiem.

- In my opinion, they are having a party. Według mnie, oni mają przyjęcie.

3.        Wyrażanie opinii

Gdy opisujemy ilustrację, egzaminujący zada nam 2 pytania. Dotyczą one opinii i poglądów związanych z tematem ilustracji.

Pytanie 1. Dotyczy ilustracji bezpośrednio; jest zwykle pytaniem o Twoją opnie na temat treści materiału (jednego szczegółu) oraz prośba o uzasadnienie Twojej opinii, np.:

Pyt. Do you think the child is interested in art.? Why do you think so? Czy myslisz, że dziecko jest zainteresowane sztuką? Dlaczego tak myślisz?

(pytanie np. do ilustracji na której mężczyzna jest z dzieckiem na rękach w galerii obrazów)

Odp. I think the child is not interestet in art., becouse it is not looking at the paintings in the galery. I would say children should not be taken to the galleries, theratres or operas, becouse they don’t really understand it. Sądzę, że dziecko nie jest zainteresowane sztuką, ponieważ nie patrzy na obrazy w galerii. Powiedziałbym, ze dzieci nie powinny być zabierane do galerii, teatrów czy oper, ponieważ tak naprawdę nie rozumieją tego.

(przykładowa odpowiedź na poprzednie pytanie z podaniem uzasadnienia)

Pytanie 2. Dotyczy ilustracji pośrednio; zwykle odnosi się do uogólnionych treści zasugerowanych w ilustracji. Może mieć formę pytania o preferencje Lu opinię na temat określonego aspektu twojego życia, związanego z treścią ilustracji. Np.

Pyt. What kind of place would you like to live in? Why? W jakim miejscu chciałbys mieszkać? Dlaczego?

Odp. I’d like to live in a hause in the country. I prefer living in the country because it is heathier than a polluted city. Living in a house gives us more freedom because, in my opinion we can always go and sit outside  comfortably. For example we can have diner outside. Chciałbym mieszkać w domu na wsi. Wolę mieszkać na wsi, ponieważ jest zdrowsza niż zanieczyszczone miasto. Życie w domu daje nam więcej wolności, ponieważ według mnie możemy zawsze wyjść i posiedzieć na zewnątrz wygodnie. Na przykład, możemy zjeść kolację na zewnątrz.

4

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin