Witamy i gratujemy. Właśnie kupiłeś bilet do świata 3ds maksimum. Trzymaj się kurczowo ; oczekuje Cię niezła jazda!
Ten zbiór ćwiczeń zabierze Cię do fascynującej zabawy w świecie 3D, oraz tworzenia filmu. Jakikolwiek świat możesz widzieć z okiem twojego umysłu, możesz stworzyć w 3ds maksimum 5.
Moonscape — Brandon Da vis
W 3ds maksimum, możesz utworzyć trójwymiarowy świat z wszystkimi wypełniającymi go przedmiotami oraz życiem. Możesz rozmieścić je w różnych środowiskach, by zbudować sceny dla twojej gry. Możesz ożywić symbole, wprawić je w ruch, będą oni rozmawiać, śpiewać i tańczyć, albo kochać się i walczyć. Wtedy, zrób film całego twojego wirtualnego świata.
W tych ćwiczeniach, nauczysz się używać 3ds maksimum 5 przez szereg ćwiczeń. Czy jesteś początkującym lub profesjonalistą, przygotuj się, by zostać wciągniętym w fascynującą zabawę przez budzący Cię strach w władzy twoich koniuszków palców.
Te ćwiczenia są dla każdego. Jeśli nigdy nie miałeś wcześniej kontaktu z programami 3D , to ten podręcznik jest dla ciebie. Jeśli nie jesteś wykwalifikowany w innym programie 3D oraz w animacji, ale nigdy nie używałeś 3ds maksimum wcześniej ,to te ćwiczenia są także dla ciebie. Nawet , jeśli , kiedyś używałeś 3ds maksimum , obojętnie jaki jest twój poziom doświadczenia, to te ćwiczenia są również dla ciebie . Przed sobą masz przewodnik strategii, by wskazać ci bezpośredni dostęp do właściwych ćwiczeń dla twoich potrzeb.
Indyjska Piękność — Jaykar Arudra, Studio AMM India
Być może jesteś początkujący w tworzeniu modeli 3D i animacji na maszynie matematycznej. W takim razie , przeczytaj Getting Started z 3ds segmentem maksimum 3ds maksimum 5 Reference User. Możesz przeczytać to poprzez wybranie Reference User z menu pomocy. Gdy zaznajomisz się z pojęciami w modelowaniu 3D i animacji, wtedy przejdź do wstępnych pouczeń < Animated_Still_Life.html >. Te przedstawią ci podstawowe pojęcia w pracy z tym programem . Następnie , spróbuj trochę innych pouczeń odpowiednich dla twoich zainteresowań.
Anibal — Daniel Martinez Lara (Pepeland)
Przeczytaj Getting Started w 3ds segmented maximum 3ds maximum 5 Reference User. Ten segment obrazuje pojęcia w modelowaniu 3D i animacji oraz przedstawi ci jakie środki programu należy użyć w twojej pracy . Gdy zaznajomisz się ze wstępnymi pouczeniami z programem 3ds maksimum 5 , wtedy przejdź do profesjonalnych pouczeń odpowiednich do twoich zainteresowań oraz tematu nad którym pracujesz.
Pistol Pete — Martin Coven
Przeczytaj pomoc What jest New w 3ds maksimum 5 w Reference User.
Old Sunflowers — Joana Garrido (Caixa D' Imagens), Portugal
Instalacja podręcznika pomocy (Help)
Kiedy po raz pierwszy instalujesz 3ds max 5, pliki dla wstępnych i nowych pouczeń są wtedy zainstalowane \ pouczenia \ katalog pod twoim \ 3dsmax5 \ korzeń.
Pliki dla profesjonalnych pouczeń nie są zainstalowane jako część tej instalacji. Ponieważ pliki te znajdują się na drugim krążku CD 3ds maksimum 5 Learning i Training CD. Zapoznaj się z instrukcją instalacji. Wszystkie pliki sceny MAKSIMUM, tekstury bitmapy i scenariusze znajdują się na CD 2. Możesz skopiować je do twojego własnego miejscowego napędu twardego dysku.
Co znajduje się w tematach pomocy.
Pouczenie pierwsze dostarcza łatwych lekcji, by pozwolić Ci uzyskać szybkie doświadczenie w poruszaniu się po ekranie programu , tworzeniu obiektów i animacji.
Krok pierwszy, będzie przedstawiał jak utworzyć animowaną martwą naturę
Są cztery podstawowe tematy, które pozwolą Ci nabrać doświadczenia w technikach modelowania w 3ds maksimum 5 .
· Modelując Space Scene
Zbudujesz planetę i jego księżyce i utworzysz asteroida, przedstawi Ci to jak modelować i kształtować przedmioty i sterować parametrami modyfikacji.
Planet and Moons
Asteroida
W tym szeregu pouczeń , w czterech lekcjach, nauczysz się tworzyć przedmioty z rozmaitością technik. . Umodelujesz pionek do tworzenia 2D spline i zastosowywania parametru modyfikacji tokarki. Bishop i Rook są operacją wyboru i booleans. W modelowaniu rycerza nauczą się, modelowania z użyciem splines i parametrów modyfikacji powierzchni (surface modifers).
Szachy
Umodelujesz jabłko używające Taper i Displace, parametry modyfikacji.
Apple
Modelując pazur używając editable poly, mesh smooth i mulit - res modifiers.
Model a claw.
W tej lekcji nauczysz się modelowania sześcianu (box) .
Model Spaceship
W tym pouczeniu nauczysz się jak tworzyć i regulować materiały. Nauczysz się podstawowych technik zarządzania pamięcią używających współrzędne zarządzania pamięcią UV i Unwrap, parametrów modyfikacji UVW.
W materiałach i pouczeniu zarządzania pamięcią , nauczysz się jak dużo materiałów wykorzystano w scenie martwej natury.
Nauczysz się użyć noise na materiałach, by utworzyć wygwieżdżone niebo z przesuwaniem i rozplanowaniem sceny księżyca.
Nauczysz się tworzyć realistyczny (skin)-porowaty materiał w character material tutorial.
Nauczysz się tworzyć realistic skin shader dla głównego symbolu .
Pomalujesz swój odrzutowiec - wojownika , nauczysz się budować statek kosmiczny.
W wprowadzeniu do pouczenia lighting nauczysz się używać podstawowego oświetlenia (lighting), tworząc symulowane odbite światło w chromie i zjawiska świetlne na powierzchni szkła. Nauczysz się też o robieniu wnętrza i exterior shots używające radiosity i globalne natężenie oświetlenia.
W pouczeniu lighting tutorial, utworzysz iluzję światła przechodzącego przez szklaną piłkę.
Wewnętrzne i zewnętrzne strony używające radiosity i globalne natężenie oświetlenia (global illumination).
Wewnętrzne oświetlenie (lighting).
Zewnętrzne globalne natężenie oświetlenia (global illumination).
Wprowadzenie do animacji (Animation).
Tutaj są zbiory, jedenaście lekcji, by nauczyć Cię technik animacji.
Animacja ramki kluczowej, Creating_Animation. — zrób odbijającą się piłkę.
Kontrola w przerwach, Controlling_In_Betweens. — używając edytora krzywej z konwersacyjną i aktualizacją.
Poza zakresem Typów, Parameter_Curve_Out_of_Range_Types. — praca cykliczna, jak zrobić pętlę animacji.
Tworząc film animowany z Dummy Objects Animating_with_Dummy_Objects. —tworzenie powiązane.
Używając Mode Sheet Dope Using_Dope_Sheet_Mode.— animacja linijki z podziałką i odwrotny czas.
Weighted Controllers List Weighted_List_Controllers. — szlak animacji warstwy.
Dodając Squash i Stretch z Modifiers Adding_Squash_and_Stretch_with_Modifiers.— fizyka kartonu .
Lecąc SpaceFighter Flying_the_Spaceship
Ożywiając Constraints używania Spaceship Animating_the_Spaceship_with_Constraints_and_Controllers. — Constraint Path.
Weź Control Mars, Its Moons i stacji kosmicznej Take_Control_of_Mars. — Animuj stację kosmiczną i orbitującą planetę.
Professional Tutorials — Character Modeling
Jeśli chcesz utworzyć characters, powinieneś sprawdzić w ćwiczeniach modelowania character. Są to ćwiczenia dla character modelując, używamy trzy różniące się metody konstrukcji.
Low Polygon Character Modeling Box_Modeling__Tubby_McChubs.
Modelując Head Character NURBS Modeling_the_Head_of_a_NURBS_Character
W innym ćwiczeniu modelowania. utworzysz głowę nosorożca używającą korekcyjną wstawkę do programu modelującego z programami narzędziowymi powierzchni (surface tools). tut_Modeling_a_Rhino_Head_with_Surface_Tools.
Primer Animation symbolu Character_Animation_Primer.
Character Bones Character_Bones.
Osprzęt symbolu Rigging_a_Character.
Używając Skin i Modifiers Flex Użyj_Skin_and_Flex_Modifiers.
Ożywiając Character Animating_a_Character.
Synchronizacja wargi Lip_Sync.
· Poziom projektowania
Jeśli będziesz projektował profesjonalnie gry , wtedy użyj level design tutorials.
Professional Tutorials — efekty specjalne.
Jeśli jesteś animatorem efektów specjalnych, uzupełnij swoją wiedzę w ćwiczeniach Effects. W tych produkcjach będziesz:
Tworzyć eksplodujące gwiazdy by symulować prawdziwe zjawiska.
Między innymi możesz modelować: dym, wodę, Przewracać np. sprzęt komputerowy lub wypuszczając podwodne bańki.
...
A-n-i-t-a