1-3ds max Powitanie i wprowadzenie2.doc

(1025 KB) Pobierz
Witamy w świecie 3ds maksimum 5

Witamy Cię w świecie 3ds maksimum 5

 

Witamy i gratujemy. Właśnie kupiłeś bilet do świata 3ds maksimum. Trzymaj się kurczowo ; oczekuje Cię niezła jazda!

Ten zbiór ćwiczeń zabierze Cię do fascynującej zabawy w świecie 3D, oraz tworzenia filmu. Jakikolwiek świat możesz widzieć z okiem twojego umysłu, możesz stworzyć w 3ds maksimum 5.

 

Moonscape — Brandon Da vis

 

W 3ds maksimum, możesz utworzyć trójwymiarowy świat z wszystkimi wypełniającymi go przedmiotami oraz życiem. Możesz rozmieścić je w różnych środowiskach, by zbudować sceny dla twojej gry. Możesz ożywić symbole, wprawić je w ruch, będą oni rozmawiać, śpiewać i tańczyć, albo kochać się i walczyć. Wtedy, zrób film całego twojego wirtualnego świata.

W tych ćwiczeniach, nauczysz się używać 3ds maksimum 5 przez szereg  ćwiczeń. Czy  jesteś początkującym lub profesjonalistą, przygotuj się, by zostać wciągniętym w  fascynującą zabawę przez budzący Cię strach w władzy  twoich koniuszków  palców.

 

Prêt -a - portier — Michael Koch

 

Te ćwiczenia są dla każdego. Jeśli nigdy nie miałeś wcześniej kontaktu z programami 3D , to ten podręcznik jest dla ciebie. Jeśli  nie jesteś wykwalifikowany w innym programie 3D oraz w animacji, ale nigdy nie używałeś 3ds maksimum wcześniej ,to te ćwiczenia są  także dla ciebie. Nawet , jeśli , kiedyś używałeś 3ds maksimum , obojętnie jaki jest twój poziom doświadczenia, to te ćwiczenia są również dla ciebie . Przed sobą masz przewodnik strategii, by wskazać ci bezpośredni dostęp do właściwych ćwiczeń dla twoich potrzeb.

 

Indyjska Piękność — Jaykar Arudra, Studio AMM India

 

Jeśli nigdy wcześniej nie pracowałeś z programami 3D

 

Być może jesteś początkujący w tworzeniu  modeli 3D  i animacji na maszynie matematycznej. W takim razie , przeczytaj Getting Started z 3ds segmentem maksimum 3ds maksimum 5 Reference User. Możesz przeczytać to poprzez wybranie Reference User z menu pomocy. Gdy zaznajomisz się z pojęciami w modelowaniu 3D i animacji, wtedy przejdź do wstępnych pouczeń < Animated_Still_Life.html >. Te przedstawią ci podstawowe pojęcia w pracy z tym programem . Następnie , spróbuj trochę innych pouczeń odpowiednich dla twoich zainteresowań.

 

Anibal — Daniel Martinez Lara (Pepeland)

 

Jeśli jesteś biegły w programach 3D

 

Przeczytaj  Getting Started w 3ds segmented maximum 3ds maximum 5 Reference User. Ten segment obrazuje pojęcia w modelowaniu 3D i animacji oraz przedstawi ci jakie środki programu należy użyć w twojej pracy . Gdy zaznajomisz się ze wstępnymi pouczeniami z programem 3ds maksimum 5 , wtedy przejdź do profesjonalnych pouczeń odpowiednich do twoich zainteresowań oraz tematu nad którym pracujesz.

 

Pistol Pete —  Martin Coven

 

 

Jeśli chcesz wiedzieć co jest nowego w programie 3 d studio max 5

 

Przeczytaj pomoc What jest New w 3ds maksimum 5 w Reference User.

 

Old Sunflowers — Joana Garrido (Caixa D' Imagens), Portugal

 

Instalacja podręcznika pomocy (Help)

 

Kiedy po raz pierwszy instalujesz 3ds max 5, pliki dla wstępnych i nowych pouczeń są wtedy zainstalowane \ pouczenia \ katalog pod twoim \ 3dsmax5 \ korzeń.

Pliki dla profesjonalnych pouczeń nie są zainstalowane jako część tej instalacji. Ponieważ pliki te znajdują się na drugim krążku CD  3ds maksimum 5 Learning i Training CD. Zapoznaj się z instrukcją instalacji. Wszystkie pliki sceny MAKSIMUM, tekstury bitmapy i scenariusze znajdują się na CD 2. Możesz skopiować je do twojego własnego miejscowego napędu  twardego dysku.

 

Co znajduje się w tematach pomocy.

 

Rozpoczynamy od  Started Tutorial .

 

Pouczenie pierwsze dostarcza  łatwych lekcji, by pozwolić Ci uzyskać szybkie doświadczenie w poruszaniu się po ekranie programu , tworzeniu obiektów i animacji.

Krok pierwszy, będzie przedstawiał jak utworzyć animowaną martwą naturę

 

 

Wprowadzenie w techniki modelowania

 

Są cztery podstawowe tematy, które pozwolą Ci nabrać doświadczenia w technikach modelowania w 3ds maksimum 5 .

· Modelując Space Scene 

 

Zbudujesz planetę i jego księżyce i utworzysz asteroida, przedstawi Ci to jak modelować i kształtować przedmioty i sterować parametrami modyfikacji.

 

Planet and Moons

 

Asteroida

 

Modelując szachy

 

W tym szeregu pouczeń , w czterech lekcjach, nauczysz się tworzyć przedmioty z rozmaitością technik. . Umodelujesz pionek do tworzenia 2D spline i zastosowywania parametru modyfikacji tokarki. Bishop i Rook są operacją wyboru i booleans. W modelowaniu rycerza nauczą się, modelowania z użyciem splines i parametrów modyfikacji powierzchni (surface modifers).

 

Szachy

 

Modelując Apple

 

Umodelujesz jabłko używające Taper i Displace, parametry modyfikacji.

 

Apple

 

Modelując Claw

 

Modelując pazur używając editable poly, mesh smooth i mulit - res modifiers.

 

Model a claw.

 

Modelując Low Polygon Spaceship

 

W tej lekcji nauczysz się modelowania sześcianu (box) .

 

Model Spaceship

 

Wprowadzenie do Materials i Mapping

 

W tym pouczeniu nauczysz się jak tworzyć i regulować materiały. Nauczysz się podstawowych technik zarządzania pamięcią używających współrzędne zarządzania pamięcią UV i Unwrap, parametrów modyfikacji UVW.

 

W materiałach i pouczeniu zarządzania pamięcią , nauczysz się jak dużo materiałów wykorzystano w scenie martwej natury.

 

 

Nauczysz się użyć noise na materiałach, by utworzyć wygwieżdżone niebo z przesuwaniem i rozplanowaniem sceny księżyca.

 

 

Nauczysz się tworzyć realistyczny (skin)-porowaty materiał w character material tutorial.

Nauczysz się tworzyć realistic skin shader dla głównego symbolu .

 

 

Pomalujesz swój odrzutowiec - wojownika , nauczysz się budować statek kosmiczny.

 

 

Wprowadzenie do Lighting

 

W wprowadzeniu do pouczenia lighting nauczysz się używać podstawowego oświetlenia (lighting), tworząc symulowane odbite światło w chromie i zjawiska świetlne na powierzchni szkła. Nauczysz się też o robieniu wnętrza i exterior shots używające radiosity i globalne natężenie oświetlenia.

W pouczeniu lighting tutorial, utworzysz iluzję światła przechodzącego przez szklaną piłkę.

 

 

 

 

Wewnętrzne i zewnętrzne strony używające radiosity i globalne natężenie oświetlenia (global illumination).

 

 

Wewnętrzne oświetlenie (lighting).

 

 

Zewnętrzne  globalne natężenie oświetlenia (global illumination).

 

Wprowadzenie do animacji (Animation).

 

Tutaj są zbiory, jedenaście lekcji, by nauczyć Cię technik animacji.

 

 

Animacja ramki kluczowej, Creating_Animation. — zrób odbijającą się piłkę.

Kontrola w przerwach,  Controlling_In_Betweens. — używając edytora krzywej z konwersacyjną i aktualizacją.

Poza zakresem Typów,  Parameter_Curve_Out_of_Range_Types. — praca cykliczna, jak zrobić pętlę animacji.

Tworząc film animowany z Dummy Objects  Animating_with_Dummy_Objects. —tworzenie powiązane.

 

 

 

Używając Mode Sheet Dope Using_Dope_Sheet_Mode.— animacja linijki z podziałką i odwrotny czas.

Weighted Controllers List  Weighted_List_Controllers.szlak animacji warstwy.

Dodając Squash i Stretch z Modifiers  Adding_Squash_and_Stretch_with_Modifiers.— fizyka kartonu .

Lecąc SpaceFighter  Flying_the_Spaceship

 

 

Ożywiając Constraints używania Spaceship  Animating_the_Spaceship_with_Constraints_and_Controllers. — Constraint Path.

Weź Control Mars, Its Moons i stacji kosmicznej  Take_Control_of_Mars. — Animuj stację kosmiczną i orbitującą planetę.

 

 

Professional Tutorials — Character Modeling

 

Jeśli chcesz utworzyć characters, powinieneś sprawdzić w ćwiczeniach  modelowania character. Są to ćwiczenia dla character modelując, używamy trzy różniące się metody konstrukcji.

Low Polygon Character Modeling   Box_Modeling__Tubby_McChubs.

 

 

Modelując Head Character NURBS  Modeling_the_Head_of_a_NURBS_Character

 

 

 

 

 

 

W innym ćwiczeniu modelowania. utworzysz głowę nosorożca używającą korekcyjną wstawkę do programu modelującego z programami narzędziowymi powierzchni (surface tools).  tut_Modeling_a_Rhino_Head_with_Surface_Tools.

 

 

Primer Animation symbolu  Character_Animation_Primer.

Character Bones Character_Bones.

Osprzęt symbolu  Rigging_a_Character.

Używając Skin i Modifiers Flex  Użyj_Skin_and_Flex_Modifiers.

Ożywiając Character  Animating_a_Character.

Synchronizacja wargi  Lip_Sync.

 

 

       

 

Ćwiczenia profesjonalne (Professional Tutorials) — Gry

· Poziom projektowania

Jeśli będziesz projektował profesjonalnie gry , wtedy użyj  level design tutorials.

 

 

Professional Tutorials — efekty specjalne.

Jeśli  jesteś animatorem efektów specjalnych, uzupełnij swoją wiedzę w ćwiczeniach Effects. W tych produkcjach będziesz:

Tworzyć eksplodujące gwiazdy   by symulować prawdziwe zjawiska.

 

  

 

Między innymi  możesz modelować: dym, wodę, Przewracać np. sprzęt komputerowy lub wypuszczając podwodne bańki.

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin