sprzeglo2.pdf

(1031 KB) Pobierz
401662542 UNPDF
Demontaż - Montaż : Wysprzęgnik hydrauliczny
B2BG011GP0 Demontaż - Montaż : Wysprzęgnik hydrauliczny
PILNE : Dla wszelkich przesyłek do centrum zwrotów gwarancyjnych komponentów sterowania
hydraulicznego sprzęgła, zatkać otwory zdemontowanych elementów aby ułatwić ekspertyzę (Użyć
korki umieszczone na nowych częściach) . Istnieją 2 systemy połączenia pompy pedału sprzęgła :
połączenie cylindryczne; połączenie przegubowe.
1. Operacje wstępne
Ustawić pojazd na podnośniku pomostowym.
Odłączyć akumulator .
Zdemontować elementy niezbędne do demontażu komponentu(ów) sterowania hydraulicznego
sprzęgła.
2. Opróżnianie : Układ sterowania sprzęgła
UWAGA : Zaznaczyć poziom płynu hamulcowego w zbiorniku przed przystąpieniem do operacji.
Istnieją różne systemy odpowietrzania :
• System odpowietrzania z podwójną spinką
• System odpowietrzania z śrubą
2.1. System odpowietrzania z podwójną spinką
UWAGA : W czasie podłączania lub odłączania, manipulować przewodem hydraulicznym w jego
osi i nie zginać go aby uniknąć wszelkiego uszkodzenia.
Rysunek : b2bg007d
Zdemontować korek ochronny otworu odpowietrzającego (4).
Przechowywać korek ochronny w czystym miejscu.
Podłączyć przeźroczystą rurkę do otworu odpowietrznika (4).
UWAGA : Koniec przezroczystego przewodu musi być zanurzony w płynie hamulcowym.
Zapiąć spinkę (2).
UWAGA : Spinka (2) powinna zawsze pozostawać w pozycji zapiętej na siłowniku hydraulicznym
sprzęgła w czasie odpowietrzania.
Rozpiąć spinkę (3).
Pociągnąć za przewód hydrauliczny (1) aby uwolnić otwór odpowietrzania (zgodnie ze strzałką
401662542.003.png 401662542.004.png
"a").
Pozwolić na wyciek grawitacyjny płynu hamulcowego.
Zacisnąć : Spinka (3).
Wcisnąć przewód hydrauliczny (1) aby zatkać otwór odpowietrzania (W kierunku przeciwnym do
wskazywanego strzałką).
Odłączyć przeźroczystą rurkę.
Założyć korek ochronny na otwór odpowietrzający (4).
2.2. System odpowietrzania z śrubą (System ćwierć obrotu)
Rysunek : b2bg00ed
Zdemontować : Korek ochronny śruby odpowietrzającej (5).
Przechowywać korek ochronny w czystym miejscu.
Podłączyć przeźroczysta rurkę do odpowietrznika (5).
UWAGA : Koniec przezroczystego przewodu musi być zanurzony w płynie hamulcowym.
Obrócić śrubę odpowietrzającą (5) o pół obrotu (kierunek ruchu wskazówek zegara).
Pozwolić na wyciek grawitacyjny płynu hamulcowego.
Zamknąć śrubę odpowietrzającą (5) (kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara).
Odłączyć przeźroczystą rurkę.
Założyć korek ochronny śruby odpowietrzającej (5).
2.3. System odpowietrzania z śrubą (System śruby 6 kątnej)
Rysunek : b2bg00fd
401662542.005.png
Zdemontować : Korek ochronny śruby odpowietrzającej (6).
Przechowywać korek ochronny w czystym miejscu.
Podłączyć przeźroczysta rurkę do odpowietrznika (6).
UWAGA : Koniec przezroczystego przewodu musi być zanurzony w płynie hamulcowym.
Obrócić śrubę odpowietrzającą (6) (kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara).
Pozwolić na wyciek grawitacyjny płynu hamulcowego.
Zamknąć śrubę odpowietrzającą (6) (kierunek ruchu wskazówek zegara).
Odłączyć przeźroczystą rurkę.
Założyć korek ochronny śruby odpowietrzającej (6).
2.4. System odpowietrzania z śrubą (System śruby 6 kątnej)
Rysunek : b2bg02hd
Zdemontować : Korek ochronny śruby odpowietrzającej (7).
Przechowywać korek ochronny w czystym miejscu.
Podłączyć przeźroczysta rurkę do odpowietrznika (7).
UWAGA : Koniec przezroczystego przewodu musi być zanurzony w płynie hamulcowym.
Obrócić śrubę odpowietrzającą (7) (kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara).
Pozwolić na wyciek grawitacyjny płynu hamulcowego.
Zamknąć śrubę odpowietrzającą (7) (kierunek ruchu wskazówek zegara).
Odłączyć przeźroczystą rurkę.
Założyć korek ochronny śruby odpowietrzającej (7).
3. Cylinder pompy sterowania hydraulicznego z połączeniem cylindrycznym na pedale sprzęgła
3.1. Demontaż
UWAGA : W czasie podłączania lub odłączania, manipulować przewodem hydraulicznym w jego
osi i nie zginać go aby uniknąć wszelkiego uszkodzenia.
UWAGA : Nie złamać występów główki popychacza pompy sterowania hydraulicznego sprzęgła.
401662542.006.png
Rysunek : b2bg02id
Zwolnić zatrzaski : Popychacz pompy sterowania hydraulicznego sprzęgła (8) ( w "b").
UWAGA : Wziąć pod uwagę możliwość wypływania płynu hamulcowego. Użyć szmatki.
Rozłączyć : Przewód zasilania (9) ( w "c").
Zatkać otwór zbiornika płynu hamulcowego ( w "c") ; Czystym korkiem.
Rozpiąć spinkę (10).
Odłączyć przewód hydrauliczny (11) ( w "d").
Odblokować pompę sterowania hydraulicznego sprzęgła (12) (Obrócić o jedną ósmą obrotu w
kierunku ruchu wskazówek zegara).
Zdemontować pompę sterowania hydraulicznego sprzęgła (12).
3.2. Montaż
UWAGA : W czasie podłączania, manipulować przewodem hydraulicznym w jego osi i nie zginać
go aby uniknąć wszelkiego uszkodzenia.
Posmarować lekko połączenie pomiędzy pompą sterowania hydraulicznego sprzęgła i obudową
pedałów ; Smarem G7.
Zamontować pompę sterowania hydraulicznego sprzęgła (12).
Zablokować pompę sterowania hydraulicznego sprzęgła (12) (Obrócić o jedną ósmą obrotu w
kierunku ruchu przeciwnym do wskazówek zegara).
Zapiąć spinkę (10).
401662542.001.png
Połączyć :
• Przewód hydrauliczny (11) ( w "d")
• Przewód zasilania (9) ( w "c")
Rysunek : b2bg00id
Zacisnąć : Popychacz pompy sterowania hydraulicznego sprzęgła (8) ( w "b").
Sprawdzić zatrzaśnięcie popychacza pompy sterowania hydraulicznego (8) ( w "b") (Pociagnąć-
popchnąć).
4. Cylinder pompy sterowania hydraulicznego z połączeniem przegubowym na pedale sprzęgła
4.1. Demontaż
UWAGA : W czasie podłączania lub odłączania, manipulować przewodem hydraulicznym w jego
osi i nie zginać go aby uniknąć wszelkiego uszkodzenia.
UWAGA : Nie złamać występów główki popychacza pompy sterowania hydraulicznego sprzęgła.
Rysunek : b2bg02ld
Wykonać jednocześnie następujące operacje :
• Ścisnąć występy zatrzasku (14) ; Za pomocą klucza oczkowego 10 mm
• Odsunąć popychacz (13) od pedału ; Za pomocą plastykowej łopatki
401662542.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin