Kryteria oceny w nauczaniu zintegrowanym klasa pierwsza
Ocenianie bieżące i informowanie o wynikach nauczania:1.Uczniowie będą informowani o postępach w nauce za pomocą oceny opisowej.2. Rodzice na bieżąco będą informowani o osiągnięciach uczniów poprzez:- notatki w zeszytach i ćwiczeniach,- częste kontakty nauczyciela z rodzicami,- wywiadówki,- półroczną i roczną ocenę opisową,- dzień otwarty - czwartek - 12.15 - 13.30.Dokumentowanie ocen.1. Systematyczne wpisy postępów do "Dziennika zajęć".2. Ocena miesięcznych osiągnięć.3. Analiza wyników w nauce poszczególnych uczniów poprzez częste badania ich postępów.4. Półroczną i roczną ocenę ucznia zapisuje się w arkuszach ocen w formie opisowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.04.1999 r. D.U.Nr 41.KRYTERIA OCENY KLASY I.EDUKACJA POLONISTYCZNAWSPANIALE- opracowany tekst czyta poprawnie, płynnie, z odpowiednią intonacją;- rozumie tekst po jednorazowym głośnym i cichym przeczytaniu;- wygłasza z pamięci wiersze;- rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające i rozkazujące;- zna i stosuje zasady pisowni wielką literą;- poprawnie pisze z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania o pisowni zgodnej z zasadami;- samodzielnie układa i zapisuje zdania;- swobodnie wypowiada się na podany temat;BARDZO DOBRZE- potrafi się skupić i wysłuchać cudzej wypowiedzi;- opracowany tekst czyta zdaniami, poprawnie;- rozumie tekst głośno i cicho czytany;- wypowiada się pełnymi zdaniami na temat tekstu;- poprawnie i estetycznie przepisuje teksty drukowane i pisane;- umie samodzielnie ułożyć i zapisać wyrazy i zdania;- rozróżnia głoski, samogłoski, spółgłoski i sylaby;- potrafi pisać z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania w zakresie opracowanego słownictwa;- uzupełnia teksty z lukami.ZADOWALAJĄCO- wypowiada się pojedynczym zdaniem;- poprawnie czyta opracowane wyrazy, zdania i krótkie teksty;- rozumie głośno czytany tekst;- rozumie pytania i polecenia nauczyciela;- przepisuje poprawnie wyrazy i zdania drukowane i pisane;- w pisaniu z pamięci popełnia nieliczne błędy;- dzieli wyrazy na głoski, sylaby;- układa wyrazy z sylab;- stara się pisać starannie, estetycznie i poprawnie;- wie, że na początku zdania piszemy wielką literę;- stosuje na końcu zdania kropkę, pytajnik lub wykrzyknik.PRZECIĘTNIE- na postawione pytania udziela odpowiedzi pojedynczym wyrazem;- ma problemy ze zrozumieniem niektórych poleceń nauczyciela;- czyta głoskami, rzadziej sylabami;- nie zawsze rozumie czytany tekst;- prawidłowo pisze kształty liter, utrzymuje pismo w liniach;- przepisuje wyrazy, zdania i krótkie teksty pod kierunkiem nauczyciela;- w pisaniu z pamięci popełnia dużo błędów;- układa z rozsypanki wyrazowej proste zdania z pomocą nauczyciela;.MUSISZ JESZCZE POPRACOWAĆ- czyta wyrazy głoskując;- dokonuje analizy i syntezy krótkich wyrazów;- myli litery drukowane z pisanymi;- popełnia błędy łączenia;- ma trudności z przepisywaniem tekstu drukowanego;- nie pisze z pamięci;- nie wyróżnia samogłosek;- proste ćwiczenia wykonuje tylko z pomocą nauczyciela;- na pytania nauczyciela odpowiada jednym wyrazem albo w ogóle nie udziela odpowiedzi;- ma trudności ze zrozumieniem czytanego i słuchanego tekstu.EDUKACJA MATEMATYCZNAWSPANIALE- zna zapis cyfrowy liczb naturalnych w zakresie 100;- rozumie, że dodawanie i odejmowanie to działania wzajemnie odwrotne;- sprawnie dodaje i odejmuje liczby w zakresie 25 z przekroczeniem progu dziesiątkowego;- samodzielnie rozwiązuje proste i złożone zadania tekstowe;- samodzielnie układa proste zadania tekstowe;- sprawnie mnoży i dzieli w zakresie 20;- w liczbach dwucyfrowych wyodrębnia cyfrę jedności i dziesiątek;- zna dni tygodnia, liczy pieniądze, mierzy odcinki, zna nazwy miesięcy.BARDZO DOBRZE- nazywa i rozróżnia figury geometryczne;- zna dni tygodnia, nazwy miesięcy;- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego;- posługuje się pojęciem liczby we wszystkich jej aspektach;- samodzielnie rozwiązuje proste zadania tekstowe;- samodzielnie układa proste zadania tekstowe;- zna i stosuje poznane jednostki miar;- mnoży i dzieli w zakresie 20.ZADOWALAJĄCO- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 10 bez konkretów;- dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 20;- porządkuje i porównuje liczby w zakresie 20;- rozwiązuje proste zadania tekstowe;- potrafi przedstawić mnożenie jako dodawanie jednakowych składników;- rozwiązuje proste równania typu x + 5 = 10;- nazywa i rozróżnia podstawowe figury geometryczne;PRZECIĘTNIE- zna kolejność dni tygodnia;- pisze prawidłowo cyfry;- liczy w zakresie 20;- dodaje i odejmuje liczby na konkretach w zakresie 10;- dodaje i odejmuje liczby na konkretach w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego;- rozwiązuje proste zadania tekstowe z pomocą nauczyciela;- porównuje i porządkuje liczby w zakresie 10;MUSISZ JESZCZE POPRACOWAĆ- rozróżnia proste figury geometryczne: koło, prostokąt, kwadrat, trójkąt;- liczy przedmioty i posługuje się liczbą porządkową w zakresie 20;- dodaje i odejmuje w zakresie 10 z pomocą nauczyciela;- z pomocą nauczyciela rozkłada liczby na składniki przy pomocy liczmanów;- rozwiązuje proste zadania tekstowe za pomocą konkretów z pomocą nauczyciela;- ma problemy z przyswojeniem w części treści programowych;EDUKACJA ŚRODOWISKOWAWSPANIALE- potrafi zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku i opowiadać o nich;- rozpoznaje i nazywa kilka gatunków roślin i zwierząt z najbliższego otoczenia;- wie, jak opiekować się roślinami i zwierzętami;- rozróżnia owady, ptaki i ssaki;- rozumie konieczność ochrony środowiska;- dba o estetykę otoczenia;- zna podstawową strukturę rodziny, nazywa jej członków;- określa pracę zawodową rodziców;- zna typowe zawody mieszkańców swojej miejscowości;- umie poprawnie zachować się w klasie, w szkole i w drodze do szkoły;BARDZO DOBRZE- zna i stosuje zasady zachowania się obowiązujące w klasie i w szkole;- dba o estetykę otoczenia;- rozumie, że należy chronić środowisko;- rozpoznaje i nazywa pospolite drzewa i krzewy;- rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe i leśne;- potrafi zaobserwować zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku;- zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach i przestrzega ich;- zna swój adres zamieszkania;ZADOWALAJĄCO- umie zachować się w klasie, w szkole i w drodze do domu czy szkoły;- dba o higienę osobistą;- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie;- rozpoznaje drzewa i krzewy rosnące wokół szkoły i wokół domu;- rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe;- zna strukturę swojej rodziny, potrafi nazwać jej członków;PRZECIĘTNIE- wie, w jakim zawodzie pracują jego rodzice;- potrafi nazwać członków swojej rodziny;- rozumie potrzebę opiekowania się roślinami i zwierzętami;- wie, że należy dbać o środowisko;- potrafi rozpoznać i nazwać często spotykane drzewa i krzewy;- nazywa zwierzęta domowe;MUSISZ JESZCZE POPRACOWAĆ- uczeń nie przyswoił w pełni treści programowych;- z pomocą nauczyciela potrafi dokonać podziału znanych zwierząt na ssaki i ptaki;- dba o porządek wokół siebie;- zna członków rodziny i potrafi ich nazwać;EDUKACJA ARTYSTYCZNA I RUCHOWAWSPANIALE- potrafi organizować warsztat swojej pracy;- prace wykonuje starannie i estetycznie;- prawidłowo rozmieszcza elementy na karcie papieru;- prace wykonuje bogate w szczegóły;- stosuje szeroką gamę barw;- prace są oryginalne i pomysłowe;- ładnie śpiewa poznane piosenki;- potrafi wystukać podstawowe rytmy;- rozróżnia i nazywa wartości nut;- zna nazwy solmizacyjne dźwięków;- potrafi zilustrować ruchem muzykę;- zwinnie i precyzyjnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;BARDZO DOBRZE- potrafi organizować warsztat własnej pracy;- stara się estetycznie wykonywać prace plastyczne i techniczne;- potrafi prawidłowo rozmieścić elementy na karcie;- stosuje szeroką gamę barw;- prace wykonuje ciekawie;- potrafi zaśpiewać poznane piosenki;- zapamiętuje tekst piosenek;- zna wartości rytmiczne nut oraz nazwy solmizacyjne dźwięków;- dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;- szybko zapamiętuje zasady nowych gier i zabaw;ZADOWALAJĄCO- dba o warsztat własnej pracy;- prace plastyczne i techniczne stara się wykonywać poprawnie;- stosuje dość szeroką gamę barw;- potrafi zaśpiewać poznane piosenki w grupie;- zna nazwy solmizacyjne poznanych dźwięków;- stara się jak najlepiej wykonywać ćwiczenia gimnastyczne;- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw;PRZECIĘTNIE- prace plastyczne i techniczne wykonuje niezbyt estetycznie i poprawnie;- stosuje wąską gamę barw;- stara się śpiewać fragmenty poznanych piosenek w grupie;- ćwiczenia gimnastyczne wykonuje poprawnie;- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas gier i zabaw;ROZWÓJ SPOŁECZNO - EMOCJONALNYWSPANIALE- jest zawsze wzorowo przygotowany do zajęć (prace domowe, przybory szkolne itp.) ; - bierze aktywny udział w zajęciach;- jest współorganizatorem życia klasowego i szkolnego;- nawiązuje kontakty z nauczycielem, zadaje pytania;- szanuje kolegów i inne osoby;- zachowuje się kulturalnie w szkole i poza nią;- łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, pomaga w razie potrzeby;BARDZO DOBRZE- jest bardzo dobrze przygotowany do zajęć;- aktywnie uczestniczy w życiu klasy;- jest grzeczny, uprzejmy i odpowiedzialny;- jest zgodny i szanuje kolegów;- zgodnie pracuje w zespole;- nawiązuje kontakty z rówieśnikami i akceptuje zasady współżycia w grupie;- pamięta o obowiązkach ucznia;ZADOWALAJĄCO- uczestniczy w życiu klasy;- nawiązuje kontakty z rówieśnikami;- akceptuje obowiązki ucznia;- zachowuje się odpowiednio do danej sytuacji;- zgodnie pracuje w zespole;- potrafi opanować własne emocje;PRZECIĘTNIE- nawiązuje kontakt z rówieśnikami;- odpowiada tylko wtedy, gdy jest pytany;- zdarza się, że nie potrafi opanować własnych emocji;- w miarę możliwości wywiązuje się z obowiązków ucznia
Jasia545