Nr9- scenariusz zajęcia-Zwierzęta z wiejskiego podwórka.doc

(76 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 3-4 LETNICH

SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI AKADEMIA MALUCHA 

TEMAT: POZNAJEMY ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA  

Cele ogólne:

·         tworzenie sytuacji doskonalących umiejętność skupiania uwagi

·         doskonalenie umiejętności ozdabiania rysunku różnorodnym materiałem

·         wywołanie radosnego nastroju sprzyjającego dobrej zabawie

 

Cele szczegółowe:Dzieci:

·         określają znaczenie słowa „przygoda”

·         nazywają zwierzątka występujące w wierszu

·         wymieniają inne zwierzęta mieszkające w zagrodzie wiejskiej

·         naśladują wybrane głosy zwierząt wiejskich,

·         rozpoznają zwierzęta po głosie, nazywają je

·         bawią się piłkami

·         ozdabia owieczkę pociętą włóczką, nakleja trawkę z kłosków zboża, koloruje niebo i części owieczki

 

Środki wspomagające:

tekst wiersza D. Gellner pt. „Piłka”, kolorowe piłki, nagrania muzyczne -CD Szkoła sześciolatka – cz. 1 / Nr 44)  ; CD Szkoła sześciolatka – cz. 2 / Nr 38) ; seria obrazków do wiersza  D. Gellner pt. „Piłka” ; rysunek owieczki do ozdobienia, włóczka, kredki, klej, kłosy zboża

 

Przebieg zajęcia: 

1.       Pląs integracyjny „Wszyscy są”

            Wszyscy są, witam was

            zaczynamy już czas - wszyscy maszerują po kole

           Jestem ja – każdy wskazuje na siebie

           Jesteś ty – każdy wskazuje na inne dziecko

           Raz, dwa, trzy – trzy klaśnięcia w swoje dłonie. 

2.       Zabawa ożywiająca przy muzyce „ Na łące -marsz, bieg, podskoki”   

        (CD Szkoła sześciolatka – cz. 1 / Nr 44)

3.       Zaproszenie dzieci do koła – dzieci siadają w kole

4.       Rozmowa na temat  „Co to jest przygoda ? ”.

Dzieci podają przykłady przygód, jakie im się ostatnio przytrafiły.

Czy przygoda zawsze kończy się szczęśliwie?

Posłuchajcie, co przydarzyło się pewnej piłce, która wyskoczyła  z domu

5.       Słuchanie wiersza D. Gellner pt. „Piłka” ilustrowanego obrazkami

Po cichutku, po kryjomu

Wyskoczyła piłka z domu

Hop! Hop! W górę! W dół

Przeskoczyła świata pół

                  Zatrzymała się pod płotem

                  Zatańczyła z burym kotem

                  Hop! Hop! Raz i dwa

                 Obudziła złego psa!

         

                Gdzie jest teraz? Pośród kaczek.

Kaczki kwaczą: kto tak skacze?

Ale piłka dalej zmyka

Patrzcie! Wpadła do kurnika

Hop! Hop! W górę! W dół

Przestraszyła stado kur!

              Gdy odpocząć chciała chwilę

              Siadły na niej dwa motyle

              Każdy z nich pomyślał tak:

              Jaki duży, piękny kwiat!

          Biała koza, białą nóżką

          Potoczyła piłkę dróżką.

          Pędzi piłka w stronę wiadra

          Bęc! Do zimnej wody wpadła!

            Oj! Do licha! – rzekła brzydko                                                                          

             Chcę do domu! I to szybko!

              Choć nie miała wcale nóg

              Przeskoczyła – hop! – przez próg

              Zatrzasnęła z hukiem drzwi 

             I pod łóżkiem grzecznie śpi.                                                                                                          

6.       Omówienie treści wiersza-  Jakie zwierzątka spotkała piłka?

7.       Zabawa dźwięko - naśladowcza „ Zwierzęta z wiejskiego podwórka” (CD Szkoła sześciolatka – cz. 2 / Nr 38),        Rozpoznawanie głosów zwierząt- nazywanie  zwierząt. Naśladowanie  głosów zwierząt

8.       Zabawa dydaktyczna „Które zwierzątka spotkała piłka? Dzieci oglądają sylwety zwierząt, nazywają je

9.       Rozmowa na temat : Jakie jeszcze zwierzęta mieszkają na wsi? ( owce, baranki, świnki, króliczki, gąski, indyki…)

10.    Wyczarowanie piłek – powtarzanie rymowanki:

Czary – mary, hokus – pokus

To nasze zaklęcie

Niech tu zaraz w naszej sali

Owieczka przybędzie                                                                                                                                

11.    Praca plastyczna – prezentacja pracy plastycznej , omówienie kolejności wykonania- Owieczka - 1. kolorowanie : niebo, głowa i nogi owieczki , 2.ozdabianie baranka pociętą włóczką 3. naklejanie trawki – kłoski żyta

12.    Omówienie prac.

13.    Czynności porządkowe i higieniczne.

14.    Poczęstunek owocową herbatką

15.    Zabawy w kącikach zainteresowań

16.    Zabawy ruchowe z  piłkami - ustawienie w kole

         nauczycielka rzuca kolejno piłkę do każdego dziecka ( dziecko chwyta i odrzuca do pani)

         wszyscy siedzą – jeden za drugim- podawanie piłki górą do tyłu

         wszyscy stoją w rozkroku ( tunel) podawanie piłki dołem ( w tunelu) do tyłu)

 

przygotowała : Wiesława Kruczkowska

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin