Grudzień
Urządzenia techniczne ułatwiają nam życie
Dziecko:
Niedługo Boże Narodzenie – Mikołaju czekamy
i prezentach – niespodziankach,
i doświadczeniami wyniesionymi z domu rodzinnego
Temat kompleksowy : Urządzenia techniczne ułatwiają nam życie
Temat dnia
Aktywność
Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna
społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna
językowa i literacka
matematyczna
słuchowa, muzyczna
plastyczna
gry i zabawy ruchowe
Urządzenia techniczne
„Urządzenia techniczne” – praca z obrazkami.
Nazywanie urządzeń i określanie czynności wykonywanych przy ich użyciu. Wyszukiwanie i wskazywanie na obrazkach urządzeń, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami.
Poznanie zasad bezpiecznego obchodzenia się z prądem.
Prezentacja znaku ostrzegającego Uwaga prąd.
„Pod samą chmurą” – słuchanie wiersza Ludwika Jerzego Kerna. Poznanie urządzeń elektrycznych wykorzystywanych w domu. Omówienie zasad bezpieczeństwa dotyczących obsługi urządzeń elektrycznych
Co to za urządzenie?” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów wydawanych przez urządzenia techniczne.
„Urządzenia techniczne” – kolorowanie obrazków związanych z tematem. Dorysowywanie urządzeniom elektrycznym brakujących elementów, np. wtyczka w radiu...
Zabawa z elem. celowania
„ Podanie piłki górą”
Zabawa bieżna „ Obiegnij swoja parę”
Zabawa naśladowcza „Roboty”
ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 1/XII
Wt.
Płyta CD, efekty 39
Podstawa programowa
Ad 6, p. 1
Ad 10, p. 3
Ad 14, p. 3, 6
Ad 5, p. 4
Telewizor i ja
„Telewizor” – słuchanie wiersza Stanisława Grochowiaka. Udzielanie odpowiedzi na pytania:
„Jak nazywa autor wiersza naszą wyobraźnię, czym ona jest?”, „Jakie programy proponuje wybierać w telewizji do oglądania?”
„Przed telewizorem” – opowiadanie obrazka sytuacyjnego połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Wyjaśnienie konieczności wybierania odpowiednich programów telewizyjnych. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski e litery: e, E. Globalne czytanie wyrazu ekierki. Doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
„Gdzie słychać e?” – ćwiczenia słuchowe połączone z wykonaniem zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Globalne czytanie wyrazów: korale, motyle, elf, ule, ekran.
Wypchanie z tekturki liter: e, E . Określanie, gdzie w wyrazie liście słychać głoskę e. Odrysowywanie kształtu liter na osobnej kartce i ozdabianie według własnego pomysłu. Z chętnymi dziećmi układanie sylab i wyrazów z poznanych liter
Zabawa z elem. podskoku „ Przeskocz przez linkę”
Zabawa z elem. czworakowania „Kotki”
Zabawa z elem. równowagi „Przejście po kamieniach”
„Gotowanie na ekranie” – przygotowanie potrawy według instrukcji słownej.
Śr.
K 3, s. 6, 7
W 3, s. 5
W 3, s. 8
Ad 14, p. 6, 7
Alicjom