uwagi_o_centrowaniu_kominow.pdf
(
112 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - uwagi_o_centrowaniu_kominow.doc
UWAGI O CENTROWANIU KOMINÓW
Celem jest zawsze szybkie i pewne wej
cie w komin z minimalnym ryzykiem
jego zgubienia.
1.
Kr
enie rozpoczynaj natychmiast, gdy czujesz zdecydowany przyrost noszenia
a
wskazówka wariometru idzie do góry.
2.
Pierwsze okr
enie powinno by
zawsze ciasne
.
3.
Kr
ciasno
( du
e przechylenie, mała pr
dko
) aby nie oddala
si
od obszaru
noszenia.
4. Je
li szybko
noszenia wzrasta utrzymuj parametry kr
enia.
5.
Je
eli spada po rozpocz
ciu kr
enia
-
wykonaj zakr
t o nieco mniej ni
270
stopni, wyprostuj lot na chwil
po czym kontynuuj kr
enie. Powinno ci
to
doprowadzi
do miejsca gdzie poczułe
noszenie.
6.
Nigdy nie odwracaj kierunku kr
enia
.
7. Zawsze
rób poprawki stanowczo
u
ywaj
c pełnych wychyle
lotek i steru kierunku
podczas wyprostowywania kr
enia i powracania do kr
enia.
8. Nigdy nie prostuj kr
enia i nie czekaj a
noszenie wzro
nie. Przej
cie
do lotu
prostego zawsze zmniejsza opadanie i wariometr to wykazuje
.
9.
Przesuwaj ka
de okr
enie
i sprawdzaj czy noszenie nie wzrasta.
10. Je
eli komin jest dobrze wycentrowany ale noszenie jest niespodziewanie słabe,
stopniowo zwi
kszaj promie
kr
enia aby spenetrowa
wi
kszy obszar.
11.
Je
eli wyczujesz nowy rdze
komina niezwłocznie zacie
nij zakr
t zwi
kszaj
c
przechylenie i zmniejszaj
c pr
dko
.
12. Je
eli ciasno kr
c poczujesz rdze
komina kontynuuj kr
enie aby
wyprostowa
je na chwil
zanim wejdziesz ponownie na kierunek jego wyst
pienia.
13.
Je
eli podczas kr
enia odczuwasz opadanie, kontynuuj kr
enie jeszcze około
90 stopni a nast
pnie wyprostuj aby si
od niego oddali
.
14. Nigdy
nie utrzymuj kr
enia w pół noszeniu - pół duszeniu
.
15.
Nigdy nie rozp
dzaj szybowca w duszeniu podczas kr
enia
.
16. Kr
c z pr
dko
ci
k
tow
20-25 stopni wykonuj poprawki bardzo wcze
nie i
szybko aby przemiesci
orbit
kr
enia w planowanym kierunku.
17. Wyprostowuj
c kr
enie na chwil
w
prowadzaj
w nie ponownie
gdy
tylko
skrzydła
osi
gn
poziom
.
(referat jaki Derek Piggot wygłosił na Mi
dzynarodowej Konwencji Szybowcowej w
Dallas w styczniu 97 r.)
Plik z chomika:
Jaszczomp
Inne pliki z tego folderu:
wzrokowe sygnaly na ziemi.pdf
(264 KB)
uwagi_o_centrowaniu_kominow.pdf
(112 KB)
trening_szybowcowy.pdf
(193 KB)
Trening szybowcowy - Lotnictwo(1).pdf
(193 KB)
Trening szybowcowy - Lotnictwo.pdf
(193 KB)
Inne foldery tego chomika:
książki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin