analiza sprawdzianu ogólna ver 6.doc

(1283 KB) Pobierz
Informacja o wynikach wewnętrznego testu kompetencji w części matematyczno-przyrodniczej w klasie I gimnazjum w MAJU 2005 roku

Informacja o wynikach  sprawdzianu OKE w klasie VI  szkoły podstawowej w kwietniu 2006 roku

 

 

 

 

1. Wstęp

 

              Poniżej przedstawiono informacje o wynikach  sprawdzianu w klasie VI SP. Analizowany arkusz egzaminacyjny zawiera 25 zadań, w tym zadań zamkniętych wielokrotnego wyboru oraz 5  zadań otwartych, których rozwiązanie wymaga samodzielnego formułowania odpowiedzi przez uczniów. Za rozwiązanie wszystkich zadań uczeń może otrzymać maksymalnie 40 punktów.

Zadania zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego oraz standardami wymagań egzaminacyjnych.

Po próbnym egzaminie gimnazjalnym oceniono prac uczniów z naszej szkoły.

              Poniżej przedstawiono wyniki analizy ilościowej arkusza zastosowanego w próbnym sprawdzianie uzyskane na podstawie oceny prac uczniów poddanych badaniu.


Podstawowe dane statystyczne wyników badanej grupy

 

Statystyczny uczeń otrzymał średnio punktów, co stanowi możliwych do uzyskania punktów. Środkowy uczeń (mediana) otrzymał punktów, czyli możliwych do uzyskania. Najczęstszym wynikiem uczniów (modalna) jest punktów.

uczniów czyli przedział pkt,

uczniów czyli  przedział pkt

uczeń czyli   przedział pkt

uczniów czyli   przedział pkt

uczeń czyli   przedział pkt

uczeń czyli   przedział pkt

uczniów czyli przedział pkt

uczniów czyli przedział pkt

uczniów czyli przedział pkt

Rozkład wyników w badanej grupie

W grupie zadań bardzo trudnych jest zadań, stanowią one punktów możliwych do uzyskania w tym arkuszu  ,w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a  pkt za zadania otwarte. Wśród zadań bardzo trudnych 

W grupie zadań trudnych znalazło się zadania , łącznie za możliwych do uzyskania , w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a  pkt za zadania otwarte. Wśród zadań  trudnych.

W grupie zadań umiarkowanie trudnych znalazło się zadanie, łącznie za  możliwych do uzyskania , w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a  za zadania otwarte pkt. Wśród zadań umiarkowanie trudnych .

W grupie zadań łatwych znalazło się zadania, łącznie za możliwych do uzyskania , w tym pkt uczniowie  uzyskali za zadania zamknięte a  pkt za zadania otwarte . Wśród zadań łatwych

W grupie zadań bardzo łatwych znalazło się zadania, łącznie za   możliwych do uzyskania , w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a   pkt za zadania otwarte. Wśród zadań bardzo łatwych

 

 

 

Łatwość obszaru I w badanej grupie uczniów wynosi .

Najłatwiejsze było:

zadanie zamknięte

zadanie otwarte

 

Najwięcej trudności sprawiło uczniom

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

Na  możliwych do uzyskania pkt ,w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali  pkt.

 

 

 

Łatwość zadań w obrębie obszaru II wynosi .

Najłatwiejsze było:

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

 

Najwięcej trudności sprawiło uczniom

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

 

Na  możliwych  do  uzyskania punktów w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali  pkt.

 

Łatwość zadań z obszaru III wynosi . Najłatwiejsze było:

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

a

 

Najwięcej trudności  sprawiło uczniom :

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

Na  możliwych  do uzyskania punktów w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali  pkt.

 

 

 

 

Łatwość zadań obszaru IV wynosi. Najłatwiejsze było:

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

 

Najwięcej trudności sprawiło uczniom :

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

 

Na  możliwych do  uzyskania punktów w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali  pkt.

 

 

 

Łatwość zadań obszaru V wynosi . Najłatwiejsze było:

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

 

Najwięcej trudności sprawiło uczniom :

zadanie zamknięte

 

zadanie otwarte

Na  możliwych do  uzyskania  punktów w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali  pkt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin