Informacja o wynikach sprawdzianu OKE w klasie VI szkoły podstawowej w kwietniu 2006 roku
1. Wstęp
Poniżej przedstawiono informacje o wynikach sprawdzianu w klasie VI SP. Analizowany arkusz egzaminacyjny zawiera 25 zadań, w tym zadań zamkniętych wielokrotnego wyboru oraz 5 zadań otwartych, których rozwiązanie wymaga samodzielnego formułowania odpowiedzi przez uczniów. Za rozwiązanie wszystkich zadań uczeń może otrzymać maksymalnie 40 punktów.
Zadania zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego oraz standardami wymagań egzaminacyjnych.
Po próbnym egzaminie gimnazjalnym oceniono prac uczniów z naszej szkoły.
Poniżej przedstawiono wyniki analizy ilościowej arkusza zastosowanego w próbnym sprawdzianie uzyskane na podstawie oceny prac uczniów poddanych badaniu.
Podstawowe dane statystyczne wyników badanej grupy
Statystyczny uczeń otrzymał średnio punktów, co stanowi możliwych do uzyskania punktów. Środkowy uczeń (mediana) otrzymał punktów, czyli możliwych do uzyskania. Najczęstszym wynikiem uczniów (modalna) jest punktów.
uczniów czyli przedział – pkt,
uczniów czyli przedział – pkt
uczeń czyli przedział – pkt
Rozkład wyników w badanej grupie
W grupie zadań bardzo trudnych jest zadań, stanowią one punktów możliwych do uzyskania w tym arkuszu ,w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a pkt za zadania otwarte. Wśród zadań bardzo trudnych
W grupie zadań trudnych znalazło się zadania , łącznie za możliwych do uzyskania , w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a pkt za zadania otwarte. Wśród zadań trudnych.
W grupie zadań umiarkowanie trudnych znalazło się zadanie, łącznie za możliwych do uzyskania , w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a za zadania otwarte pkt. Wśród zadań umiarkowanie trudnych .
W grupie zadań łatwych znalazło się zadania, łącznie za możliwych do uzyskania , w tym pkt uczniowie uzyskali za zadania zamknięte a pkt za zadania otwarte . Wśród zadań łatwych
W grupie zadań bardzo łatwych znalazło się zadania, łącznie za możliwych do uzyskania , w tym pkt uczeń mógł uzyskać za zadania zamknięte a pkt za zadania otwarte. Wśród zadań bardzo łatwych
Łatwość obszaru I w badanej grupie uczniów wynosi .
Najłatwiejsze było:
zadanie zamknięte
zadanie otwarte
Najwięcej trudności sprawiło uczniom
Na możliwych do uzyskania pkt ,w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali pkt.
Łatwość zadań w obrębie obszaru II wynosi .
Na możliwych do uzyskania punktów w tym obszarze najczęściej uczniowie uzyskiwali pkt.
Łatwość zadań z obszaru III wynosi . Najłatwiejsze było:
a
Najwięcej trudności sprawiło uczniom :
Łatwość zadań obszaru IV wynosi. Najłatwiejsze było:
Łatwość zadań obszaru V wynosi . Najłatwiejsze było:
sp3przeworsk