14 milosc W i L.docx

(433 KB) Pobierz

NR 14

KARTA PRACY UCZNIA

„Miłość wszystko przetrzyma…”,

czyli historia miłości Ligii i Winicjusza.

PUNKTY

PODPIS RODZICA/ WYCHOWAWCY

                                                       IMIĘ I NAZWISKO ……………………………………………..

                                                  DATA …………………………………………..

ĆWICZENIA

1.       Zgromadź wyrazy pokrewne do wyrazu miłość.





miłość







             







……………………………                            ……………………………       ……………………………..      ……………………………….

              ………………



…………………………….                                                 ……………………………….    …………………………………….   ………………….

 

                                                       

…………………………………………………………………………………

2.      Z podanych związków frazeologicznych wybierz te, których można użyć, mówiąc o miłości Ligii  i Winicjusza.

miłość po grób, pierwsza miłość, szalona miłość, zapłonąć do kogoś miłością, prawdziwa miłość, wyleczyć się z miłości, miłość rodzicielska, umrzeć z miłości, miłość własna,

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ANALIZA TEKSTU LEKTURY

1.      

zauroczenie i zachwyt niezwykłą urodą Ligii, niespełniona miłość, gwałtowna fala namiętności, nieszczęśliwa i zabójcza miłość, brak zgody na odrzucenie, wzburzenie ucieczką Ligii, niszczące uczucie, uczucie wyższości nad zakładniczką Rzymu, brak zrozumienia religii Ligii, pożądanie, niepewność i zgryzota, wyuzdanie, szczęście i spełnienie,

2.      Z podanych wyrażeń i zwrotów wybierz te, które charakteryzowały uczucie Winicjusza do Ligii.

 

 

 

 

 

Uczucie Winicjusza do Ligii:

©       ………………………………………………………………………………………………….

©       ………………………………………………………………………………………………….

©       …………………………………………………………………………………………………

©       ………………………………………………………………………………………………….

©       …………………………………………………………………………………………………

©       …………………………………………………………………………………………………

©       ………………………………………………………………………………………………..

©       …………………………………………………………………………………………

©       ………………………………………………………………………………………..

3.      Z podanych wyrażeń i zwrotów wybierz te, które charakteryzowały uczucie Ligii do Winicjusza.

zauroczenie Winicjuszem, odraza i niechęć wobec Winicjusza,  pierwsza młodzieńcza miłość, kolejny niewiele znaczący związek, wycofanie i brak akceptacji sposobu życia Winicjusza, brak akceptacji dla systemu wartości Winicjusza, chęć zaspokojenia własnych pragnień, uczucie pełne sprzeczności, strach przed uczuciem do poganina, szczere i czyste uczucie,

 

 

 

Uczucie Ligii do Winicjusza:

©       …………………………………………………………………………………………..

©       ………………………………………………………………………………………….

©       ………………………………………………………………………………………….

©       …………………………………………………………………………………………

©       …………………………………………………………………………………………

©       …………………………………………………………………………………………

©       ……………………………………………………………………………………………

 

4.      Jak miłość zmieniła Ligię, a jak wpłynęła na Winicjusza?

 

Jacy byli Winicjusz i Ligia????

 

Ligia

Winicjusz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIE DOMOWE

1.       Dopisz wyrazy pokrewne do wyrazu szkoła.

szkoła

 

 

 

 

 

2.     
E:\Dokumenty\SPECIAL4\MATERIAŁY\wygraj z dysleksją\D2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 


E:\Dokumenty\SPECIAL4\MATERIAŁY\wygraj z dysleksją\D3.jpg
3.

 

 

 

 

 

 

 

5.   Uzupełnij wyrazy brakującymi literami.

E:\Dokumenty\SPECIAL4\MATERIAŁY\WESOŁE DYKTANDA\3\PIRACI.jpg

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin