PLAN DYDAKTYCZNy na grudzień.docx

(61 KB) Pobierz

 

 

 

 

PLAN DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZY

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

GRUPY  V

 

 

 

Blok tematyczny: Urządzenia elektryczne.

 

Cel główny:

·         Zapoznanie się ze sposobami oświetlenia mieszkań dawniej i dziś

·         Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

·         Kształtowanie słuchu i pamięci

·         Rozwijanie sprawności manualnej

·         Dostarczenie wiedzy dotyczącej możliwości wykorzystania komputera w zdobywaniu wiedzy  i uświadamianie konieczności ograniczenia czasu spędzanego przy tym urządzeniu

·         Wyznaczenie wyniku dodawania za pomocą liczenia na liczmanach

·         Wyrażanie swoich przeżyć w formie ekspresji plastycznej

·         Zapoznanie z możliwością wykorzystywania urządzeń elektrycznych ułatwiających pracę ludziom w życiu codziennym

·         Praktyczne wykorzystanie miksera

 

·         Ćwiczenia poranne zestaw nr XIII wg. K. Wlaźnik

·         Zabawa ruchowo – naśladowa:  „ Idź – stój”

·         Zabawa ruchowa: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

·         Zabawa ruchowa – Popcorn

Obszar działalności edukacyjnej

Treści edukacyjne

Temat zajęć

Oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka

Umiejętności rozszerzone

Data realizacji

Nr 4 Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia

1) Przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie  będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach

 

3) Stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć

 

 

 

 

„ Robię pstryk i światło w mig”

- Wymienia sposoby oświetlenia pomieszczenia dawniej i dziś, wypowiada się na temat treści opowiadania

- wymienia kilka nazw urządzeń technicznych, uwzględniając podział na te, które ułatwiają pracę człowiekowi

- rozumie zasadę dotyczącą bezwzględnego zakazu samodzielnego korzystania z urządzeń elektrycznych

- umie zaprojektować urządzenie, określić jego zastosowanie, podać nazwę, wymyśleć odgłosy, jakie urządzenie wydaje, opowiedzieć jak powstała praca

 

Nr 8 Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i tańce

1) Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu

4)W skupieniu słucha muzyki, w tym także muzyki poważnej

 

 

 

Zabawy przy piosence „Domowe sprzęty elektryczne”

- potrafi określić tempo i nastrój piosenki

- wymieni sprzęt elektryczny o którym była mowa w piosence i powie do czego one służą

- powtórzy za nauczycielem fragmenty melodii na sylaby: la,la, na, na, ta, ta.

- Potrafi rozpoznać nagrane odgłosy pracujących sprzętów elektronicznych

 

Nr 14 Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania

5)słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami

6)układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;

 

Słuchanie opowiadania

D. Krawczyńskiej „ Terka z komputerka”

- rozwiąże zagadkę

- wyjaśni dlaczego zbyt długie siedzenie przed komputerem jest szkodliwe

- obliczy na palcach i poda wynik

 

Nr 9 Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne

2)Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych kompozycji i form konstrukcyjnych

3)Wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą

 

„ Na szklanym ekranie” – malowanie farbami na kartce w kształcie ekranu telewizyjnego

- rozwiąże zagadki słowne

- wyszuka na obrazku urządzeń elektrycznych

- potrafi wyrazić swój nastrój poprzez ruch

- wypowie się na temat ulubionych programów telewizyjnych

- odgadnie jakich zabawek są widoczne cienie na ścianie

 

Nr 3Wspomaganie rozwoju mowy dziecka

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr 4 Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia

 

Nr 10 Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

3)uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach

4)w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach

 

2)grupuje obiekty w sensowny sposób i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, itp.

 

 

3) interesuje się urządzeniami technicznymi, próbuje rozumieć, jak one działają i zachowuje ostrożność przy korzystaniu z nich

 

 

 

 

 

Zabawa w kojarzenia

„Co do siebie pasuje?”

- dopasuje kartoniki do siebie i ułoży je parami

- opisze wygląd miksera

- poszukuje odpowiedzi na pytanie „ Dlaczego urządzenia elektryczne pomagają w domu?”

- oceni wartość logiczną usłyszanych zdań

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blok tematyczny: Pory roku – ZIMA

 

Cel główny:

·        Zapoznanie z charakterystycznymi cechami zimy

·        Zapoznanie ze sposobem chronienia się przed zimnym wiatrem

·        Uświadamianie potrzeby ubierania się odpowiednio do pogody

·        Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

·        Rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności wypowiadania się

·        Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie określonego zbioru

·        Umuzykalnianie dzieci

·         

 

 

·        Ćwiczenia poranne zestaw nr XIII

·        zabawa ruchowa – koty i myszy – zazazazabawa ruchowa – koty i myszy zabawa z elementami czworakowania

·        zabawa zabawa skoczna – Zuch

·        zabawa ruchowa z elementami orientacyjno porządkowymi „Kto cię woła”

·        zabawa ruchowa z elementem podskoku – Popcorn

·        zabawa ruchowa z elementem czworakowania – pieski w budzie

 

 

 

 

 

Obszar działalności edukacyjnej

Treści edukacyjne

Temat zajęć

Oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka

Umiejętności rozszerzone

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin