Razem_w_przedszkolu_5_cz_5_rozklad_materialu.doc

(223 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci – MAJ /cz

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – MAJ /cz. V/

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: WSZYSTKO WOKÓŁ KWITNIE

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

 

 

Językowa i literacka

 

Matematyczna

 

Słuchowa, muzyczna

 

Plastyczna

 

Gry i zabawy ruchowe

 

 

Wszystko wokół kwitnie

 

„Sadzimy bratki” – działanie dzieci. Zapoznanie ze sposobem sadzenia rozsady kwiatowej. Rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu. Wdrażanie do pielęgnowania roślin.

„W ogrodzie” – obserwacje najbliższego otoczenia. Rozpoznawanie i nazywanie roślin w najbliższym otoczeniu. Zwracanie uwagi na ich bogata kolorystykę i zapachy. 

„Wszystko wokół kwitnie” – praca z obrazkiem. Posługiwanie się nazwami roślin kwitnących wiosną. Dzielenie się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami.

Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Liczenie elementów i określanie ich liczby liczebnikiem. Posługiwanie się określeniem tyle samo.

 

„Zrywamy kwiaty” – zabawa przy muzyce. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy. Doskonalenie poruszania się w korowodzie.

„Kolorowy kwiat” – praca plastyczna. Wypychanie wszystkich części z tekturki. Dokładne składanie ich na połowę wzdłuż przerywanych linii. Dopasowywanie do rysunku. Smarowanie klejem i naklejanie.

„Kolorowe kwiaty” – praca plastyczna. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń. Wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.

Zabawa z elementem równowagi „Nie podepcz grządek”.

 

 

 

K 5, s. 1

 

 

W 5, s. 1,2

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 12, p. 1

 

 

Ad 13, p. 1

 

 

Ad 14, p. 3

 

Ad 5, p. 4

 

Wiosna wśród owadów

 

 

„Czy to owad?” – zabawa dydaktyczna. Wyodrębnienie owadów spośród zwierząt. Globalne czytanie wyrazu owady.

Obserwowanie biedronek w ogrodzie przedszkolnym. Pokaz nauczycielki, w jaki sposób można wziąć biedronkę na podstawiony liść i przenieść ją w bezpieczne miejsce.

 

 

 

Słuchanie opowiadania Mateusza Galicy „Wiercipiętek poznaje owady”. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści.

Wykonanie zadania z wyprawki pięciolatka.

Rozpoznawanie na obrazkach i nazywanie owadów. Globalne czytanie i dopasowywanie podpisów do obrazków: ul, komar, konik polny, kret, motyl, ptak, osa, kot, biedronka.

 

Wykonanie zadania z wyprawki pięciolatka. Łączenie motyli z cyfrą zgodnie z odpowiednia liczbą kółek na skrzydełkach.

Liczenie w zakresie 1 – 10.

„Owady” – ćwiczenia słuchowe.

Wskazywanie obrazka, którego nazwa rozpoczyna się głoską: k oraz tych, których nazwy nauczycielka wypowiada głoskami.

„Wiosenne odgłosy” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez owady i przyporządkowywanie ich do obrazka.

„Zwierzęta” – składanie z części obrazków. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, uważności i dokładności. Wdrażanie do doprowadzenia pracy do końca.

Rysowanie ilustracji do opowiadania „Wiercipiętek poznaje owady”. Odzwierciedlanie w formie plastycznej zapamiętanych treści utworu. Próby samodzielnego opowiadania w oparciu o rysunki ułożone według chronologii wydarzeń.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Motyle i kwiaty”.

„Taniec muszek” – zabawa z elementem biegu przy utworze Ireny Garzteckiej.

 

 

W 5, s. 5

 

 

W 5, s. 3

 

Płyta CD 2, efekty 30

 

W 5, s. 6

 

Płyta CD 2, utwór 29

 

Podstawa programowa

 

Ad 12, p. 2

 

Ad 3, p. 3

 

Ad 13, p. 1

 

Ad 14, p. 6

 

Ad 4, p. 1

Ad 9, p.2

 

 

 

Ad 5, p. 4

 

Drzewo mieszkaniem wielu zwierząt

 

„Drzewa” – wypowiedzi przy obrazkach. Wzbogacanie słownika o nazwy drzew: dąb, wierzba, brzoza, topola, sosna, świerk oraz określenia dotyczące ich wyglądu: smukłe, strzeliste, rozłożyste, potężne...

„Drzewo i jego mieszkańcy” – praca z obrazkiem. Poznanie budowy drzewa. Rozumienie zależności pomiędzy światem roślin i zwierząt.

W ogrodzie obserwowanie drzew – nazywanie, określanie cech.

„Dobieramy wyrazy” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Wzbogacanie słownika. Wyszukiwanie wyrazów przeciwstawnych. Globalne czytanie podpisów do obrazków.

 

Wykonanie zadania z wyprawki pięciolatka. Doskonalenie liczenia i utrwalanie znajomości cyfr w zakresie 5 – 10.

„Liczę i koloruję” – wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Doskonalenie liczenia w zakresie 10. Utrwalanie znajomości cyfr w zakresie 2 – 10.

Wprowadzenie do nauki piosenki „Drzewo mieszkanie”. Zapoznanie ze słowami i melodią.

Rysowanie flamastrami ilustracji do piosenki „Drzewo mieszkanie”. Odzwierciedlanie w formie plastycznej wiadomości zdobytych na zajęciach.

„Drzewo” – zabawa odprężająca.

 

 

 

K 5, s. 4

 

W 5, s. 7

K 5, s. 2

 

Płyta CD 2, piosenka 27

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 12, p. 1

Ad 3, p. 2

 

Ad 3

 

Ad 13, p. 1

 

Ad 8, p. 1

 

Ad 9, p. 2

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin