CC700 -POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA.pdf
(
981 KB
)
Pobierz
CC700 -POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA
CINQUECENTO 700 – POMIAR CIŚNIENIA SPRĘśANIA
Pomiar ciśnienia spręŜania silnika słuŜy do wstępnego sprawdzenia stopnia
zuŜycia tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz zaworów i ich gniazd
a takŜe stanu uszczelki pod głowicą.
Potrzebne narzędzia:
-
Miernik ciśnienia spręŜania, moŜe być dalekowschodni. Jego cena jest
taka, Ŝe samodzielne wykonanie pomiaru pozwoli na zaoszczędzenie na piwo
w porównaniu z ceną usługi w warsztacie samochodowym.
-
Klucz do świec – są kłopoty z odkręcaniem świec w tym samochodzie,
ale, jeŜeli uŜyjemy klucza do świec (z wkładką gumową) o długości 90mm i pokrętki
120mm, dostęp jest wystarczający (nie wiem, jak jest z Aisanem, mam FOSa).
-
Rękawice bawełniane niezbyt grube.
Czynności wstępne:
Przed wykonaniem pomiarów dobrze jest na zimno przetrenować wszystkie
czynności, przymierzyć manometr do otworów świec aby w czasie konkretnego
mierzenia mieć juŜ wprawę, poniewaŜ pomiar wykonuje się na gorącym silniku
i trzeba to robić szybko, by nie ostygł.
Trzeba teŜ zatrudnić drugą osobę do wciskania pedału gazu i kręcenia
rozrusznikiem.
MoŜemy teŜ wykonać to bez pomocy ale musimy dodatkowo zaopatrzyć się
w kawałek przewodu, do którego z jednej strony zamocujemy krokodylek do łapania
za plusową końcówkę akumulatora, z drugiej zamocujemy złączkę - wsuwkę Ŝeńską
do wsunięcia zamiast przewodu do uruchomienia rozrusznika, najlepiej w obudowie
plastikowej. W środku naleŜy zamocować wyłącznik a blisko krokodylka, na wszelki
wypadek, naprzewodowy bezpiecznik na niewielki prąd np. 7,5A.
Trzeba teŜ dobrać odpowiedniej długości kołek ( u mnie 20,5cm) do
całkowitego wciśnięcia i podparcia pedału gazu.
Warunkiem prawidłowego pomiaru jest, aby rozrusznik był sprawny,
a akumulator sprawny i naładowany,.
Kolejność czynności
:
-
Nagrzewamy silnik do temperatury pracy, minimalna temperatura pod
koniec pomiaru 70°C.
-
Zdejmujemy kable WN i wykręcamy świece.
-
Zdejmujemy do góry zabezpieczenie i wyjmujemy do dołu wtyk
modułu zapłonowego.
-
JeŜeli pracujemy samodzielnie, wysuwamy z rozrusznika wtyk
elektromagnesu na końcu przewodu czerwonego (najlepiej z poziomu kanału)
i zastępujemy go naszym przewodem, uwaŜając, by nie stykał się z gorącym
wydechem. Drugim końcem naszego przewodu, zakończonym krokodylkiem, łapiemy
za „+” akumulatora. Przygotowanym kołkiem podpieramy pedał gazu. JeŜeli
pracujemy z pomocnikiem, sadzamy go za kółkiem, prosimy, by wcisnął do końca
pedał gazu i sprzęgła, umawiamy się, w jaki sposób sygnalizujemy sobie moment
włączenia i wyłączenia rozrusznika.
-
JeŜeli mamy instalację gazową, mamy w tym przypadku dodatkowy
plus – ustawiamy przełącznik pracy na neutralny i, jeŜeli zgasiliśmy silnik na gazie,
będzie nam dmuchało z otworów świec czystym powietrzem, nie mieszanką, jak to
ma miejsce w przypadku pracy na benzynie, W tym przypadku naleŜy zachować
ostroŜność z ogniem. MoŜna tego uniknąć ale naleŜałoby zdjąć górę z gaźnika,
zaślepić przewód paliwa a paliwo z gaźnika wyssać przy uŜyciu strzykawki.
-
Gumową końcówkę miernika wkładamy do otworu świecy, mocno
dociskamy, starając się uszczelnić i wciskamy przycisk (lub wydajemy komendę) do
uruchomienia rozrusznika. Powinien mieć obroty minimum 100, 150 na minutę. JeŜeli
słyszymy trzaski jak z pistoletu, to znaczy, Ŝe niedostatecznie uszczelniliśmy otwór.
Szczególnie mało miejsca jest w okolicy pierwszego cylindra. Jednocześnie
obserwujemy skalę manometru i jeŜeli wskazówka juŜ się nie podnosi, przerywamy
kręcenie, odczytujemy, wypuszczamy powietrze z miernika i przechodzimy do
kolejnego cylindra.
I to jest koniec pomiarów. Sprowadzamy wszystko do stanu sprzed pomiarów.
Oglądamy zapisane wyniki, porównujemy z danymi naszego pojazdu i cieszymy się,
Ŝe nie jest tak źle.
Plik z chomika:
bakafaka
Inne pliki z tego folderu:
CC 700 - WYMIANA USZCZELNIACZY POMPY OLEJU I CIECZY CHŁODZĄCEJ.pdf
(11951 KB)
CC- NAPRAWA KOLUMNY ZAWIESZENIA.pdf
(449 KB)
WYMIANA KOSTKI STACYJKI.pdf
(2456 KB)
CC700 - DEMONTAŻ SKRZYNI BIEGÓW.pdf
(1347 KB)
CC700 - ELEKTRYCZNA POMPA PALIWA.pdf
(5423 KB)
Inne foldery tego chomika:
ETKA 7 VW,AUDI,SKODA
Volvo V40 i S40
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin