DROGA DO PRZEDSZKOLA.doc

(31 KB) Pobierz

DROGA DO  PRZEDSZKOLA

-  „Przygoda na ulicy” – słuchanie opowiadania

I. Salach ilustrowanego obrazkami, ukazanie niewłaściwego zachowania się na ulicy.

-  „Światełko” – słuchanie wiersza I. Salach – zapoznanie z wyglądem sygnalizatora świetlnego, utrwalenie znajomości barw.

- Kolorowe kółka -  ćw. oddechowe – dmuchanie na bibułkowe kółka zawieszone na sznurku.

-  „Gdzie siedzi lalka” – określenie zmian we wzajemnym położeniu. Posługiwanie się zaimkami „przed”, „za”, „obok”. Oczekiwanie na swoją kolej w trakcie udzielania odpowiedzi.

-  Malowanie farbami plakatowymi na temat dowolny na dużych arkuszach papieru. Zapoznanie z barwą czerwoną. estetyczne wykonanie pracy.

-  Zajęcia ruchowe wg własnego układu.

-  Zabawy  w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem kółek, krążków. Bieg na wprost

z oznaczonego miejsca. Próba toczenia kółek

i krążków.

-  Sygnalizator świetlny – przyklejanie na kartkę kolorowych kółek.

-  Czerwone kółeczko – ułożenie kółka składającego się z trzech elementów.

-  Układanie z kolorowego sznurka na temat dowolny – układanie fantazyjnych wzorów, kształtów. Próby nazywania własnych wytworów.

-  Moja wizytówka – wyszukiwanie swojego imienia wśród innych imion.

-  Co słychać wokół nas? – ćw. słuchowe. Uważne słuchanie i określanie różnorodnych odgłosów znanych z otoczenia (szuranie krzesłem, gniecenie papieru, pukanie palcem o podłogę).

obszar ed. w zakresie mowy

i myślenia

Obszar ed. plastycznej

 

 

 

obszar ed. matematycznej

 

Obszar ed. plastycznej

 

Obszar ed. ruchowej i zdrowotnej

 

 

Obszar ed. plastyczno – konstrukcyjnej

 

Obszar ed. w zakresie przygotowania do nauki czytania

Obszar ed. muzycznej

 

-  lubi słuchać krótkie opowiadania

-  umie wypowiadać się na temat złego zachowania się na ulicy

-  uważnie słucha wierszy recytowanych przez nauczycielkę

-  poznało kolory : żółty, czerwony i zielony

 

-  umie posługiwać się zaimkami „przed, za, obok” w trakcie zabaw

 

 

-  umie prawidłowo posługiwać się pędzlem w trakcie malowania

-  rozróżnia kolor czerwony wśród innych kolorów

-  prawidłowo myje ręce po skończonej zabawie

 

 

-  potrafi przykleić na kartkę kółeczka

 

-  umie ułożyć kółko z wyciętych elementów

-  potrafi ułożyć różne kształty ze sznurka

-  wypowiada się na temat swoich wytworów

-  odnajduje własne imię wśród imion kolegów

-  rozróżnia odgłosy z otoczenia

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin