Montaż tempomatu Astra F.pdf

(1237 KB) Pobierz
427536597 UNPDF
Montaż tempomatu Astra F
Autor: sklejek
Jako że w F-ce X16XEL nie jest przystosowany do tempomatu musiałem dokonać pewnych
modyfikacji na obudowie przepustnicy.
Części potrzebne do podłączenia tempomatu:
* manetka
* mechanizm silniczek z elektroniką i linką do przepustnicy
* wtyczka z przewodami do mechanizmu
* dodatkowo czujnik sprzęgła (na razie go nie mam, można jeździć bez niego)
Można spotkać manetkę sterowaniem tempomatem w dwóch wersjach kolorystycznych
kabli poniżej rozpiska kabelków.
427536597.001.png
Manetka Typ I
Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czarny
"I" - Czarno żółty
"R" - Czarno brązowy
"O" (zero, reset) - czarno czerwony
Manetka Typ II
Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czerwony
"I" - zielony
"R" - niebieski
"O" (zero, reset) – szary
Kostka zasilająco sterująca do tempomatu posiada oznaczenia literowe od A do K wszystkie
litery są wytłoczone w gnieździe tempomatu. I tak:
A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego
naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V.
B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz
zwiększanie prędkości.
C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości.
D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V.
(czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe.
E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta).
F - przewód idzie do +12V, max 5A
G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu
niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty.
H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone.
I - pusty
J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. pozostawić niepodłączone
przy skrzyni manualnej.
K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem pod pin nr 12 w kostce 12 pinowej
od DIDa, TIDa, MIDa.
Jako że u mnie nie ma fabrycznego miejsca dla gniazda linki tempomatu zamontowałem
blaszkę i przykręciłem do korpusu obudowy przepustnicy, oraz musiałem wykonać uchwyt
trzymający linkę w przepustnicy.
Miejsce trzymania linki oparcie obudowy pancerza:
427536597.002.png
Widok na miejsce zakotwienia (zamocowania linki):
427536597.003.png
Widok na cały mechanizm bez linki:
427536597.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin