konspekt.doc

(35 KB) Pobierz
Unterrichtsentwurf

Unterrichtsentwurf

 

Thema: Ich fahre nach Munchen, wo gerade das Oktoberfest stattfindet.

 

 

Grobziel: Uczniowie potrafią opisać swoją podróż do Monachium, używając przy tym zdań względnych.

 

Zahl der Schüller:        20

Niveau:                          Mittelstufe

Zielgruppe:                   Schüller der 3. Klasie Gymnasiums

Zeit der Realisierung: 90 Minuten

Form des Unterrichts: Arbeit mit dem Film „München, wo es am schonsten ist”

                                        von Rainer Hartl

 

 

I Przed oglądaniem:

 

  1. Uczniowie słuchają fragmentu ścieżki dźwiękowej z filmu „Monachium”.  W trakcie słuchania zapisują swoje wrażenia, skojarzenia na kartkach a następnie porównują na forum klasy.

 

    • forma socjalnaà praca samodzielna/ plenum
    • przeznaczony czasà 4 minuty

 

  1. Uczniowie dostają od nauczyciela tekst ze zdaniami względnymi, opowiadający o      pewnym mieście. Czytając tekst zwracają uwagę na budowę zdań i określają ich typ. Informacje zawarte w tekście mają pomóc uczniom odgadnąć o które miasto chodzi. Po przeczytaniu zdań uczniowie podają nazwę miasta, której dotyczy tekst

 

·                                   Forma socjalnaàpraca indywidualna/ plenum

  • Przeznaczony czasà5 minut

 

  1. Uczniowie otrzymują blat z mapką Niemiec. Nauczyciel prosi o wskazanie miasta     Monachium. Uczniowie określają również w jakim landzie znajduje się to miasto oraz  wymieniają rzeki przez nie płynące.

 

    • forma socjalnaà praca samodzielna
    • przeznaczony czasà 5 minut

 

  1. Nauczyciel pisze na tablicy nazwę MONACHIUM. Uczniowie z wykorzystaniem tekstu,  mapy oraz własnej wiedzy o mieście podają nauczycielowi informacje dotyczące Monachium, które nauczyciel zapisuje na tablicy wokół nazwy.

 

    • forma socjalnaà praca w parach
    • przeznaczony czasà 12 minut

 

 

 

 

II W trakcie oglądania

 

5. Uczniowie dostają kartki z obrazkami, przedstawiającymi zabytki. W tkacie oglądania fragmentu filmu uczniowie przypisują obrazkom numerki zgodnie z kolejnością omawianych w filmie zabytków. Po oglądaniu filmu porównują swoje rozwiązania na forum klasy.

 

  • forma socjalnaà praca samodzielna/ plenum
  • przeznaczony czasà5 minut

 

  1. Uczniowie otrzymują kartki na których znajdują się zdjęcia trzech muzeów. W trakcie oglądania odpowiedniego fragmentu filmu przyporządkowują budynkom ich nazwy. Po oglądnięciu fragmentu porównują swoje rezultaty na forum klasy.

 

  • forma socjalnaà praca samodzielna/ plenum
  • przeznaczony czasà 7 minut

 

7.  Uczniowie otrzymują kartki ze zdaniami, w których znajdują się luki. Oglądają fragment filmu, na którego podstawie wypełniają zdania względne. Uzupełniają je samodzielnie, a następnie porównują swoje wyniki na plenum.

 

  • forma socjalnaà praca samodzielna/ plenum
  • przeznaczony czasà 10 minut

 

 

8. Uczniowie dostają rozsypankę z informacjami. W trakcie oglądania filmu zakreślają te informacje, które nawiązują do omawianej we fragmencie filmu ulicy Ludwika (Ludwigstrasse).  Zadanie rozwiązują w parach. Po dwukrotnym oglądaniu fragmentu porównują swoje rozwiązania z pozostałymi uczniami na forum klasy.

 

  • forma pracyà praca w parach/ plenum
  • przeznaczony czasà10 minut

 

 

 

III Po oglądaniu:

 

  1. Uczniowie otrzymują 10 zdań względnych, związanych treściowo z filmem o Monachium, które muszą uzupełnić. W nawiasach znajdują się słówka, których muszą użyć, aby zbudować brakującą część zdania tj. zdanie względne. Zadanie rozwiązują samodzielnie, później następuje wspólne odczytanie wyników pracy.

 

  • forma pracyà praca samodzielna/ plenum
  • przeznaczony czasà 12 minut

 

 

 

 

  1. Uczniowie opisują swoją podróż do Monachium stosując przy tym zdania względne oraz słownictwo z filmu. Nauczyciel zbiera prace i przynosi je poprawione na następną lekcję.

 

  • forma pracyàpraca indywidualna
  • przeznaczony czasà 20 minut

 

 

Praca domowa:

 

Uczniowie otrzymują kartki pocztowe na których widnieje ulica Ludwika- ich zadaniem jest napisanie kartki z Monachium do przyjaciela i opisanie tejże ulicy za pomocą zdań względnych oraz materiału leksykalnego zawartego w zadaniu 8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin