Unterrichtsentwurf
Thema: Ich fahre nach Munchen, wo gerade das Oktoberfest stattfindet.
Grobziel: Uczniowie potrafią opisać swoją podróż do Monachium, używając przy tym zdań względnych.
Zahl der Schüller: 20
Niveau: Mittelstufe
Zielgruppe: Schüller der 3. Klasie Gymnasiums
Zeit der Realisierung: 90 Minuten
Form des Unterrichts: Arbeit mit dem Film „München, wo es am schonsten ist”
von Rainer Hartl
I Przed oglądaniem:
· Forma socjalnaàpraca indywidualna/ plenum
II W trakcie oglądania
5. Uczniowie dostają kartki z obrazkami, przedstawiającymi zabytki. W tkacie oglądania fragmentu filmu uczniowie przypisują obrazkom numerki zgodnie z kolejnością omawianych w filmie zabytków. Po oglądaniu filmu porównują swoje rozwiązania na forum klasy.
7. Uczniowie otrzymują kartki ze zdaniami, w których znajdują się luki. Oglądają fragment filmu, na którego podstawie wypełniają zdania względne. Uzupełniają je samodzielnie, a następnie porównują swoje wyniki na plenum.
8. Uczniowie dostają rozsypankę z informacjami. W trakcie oglądania filmu zakreślają te informacje, które nawiązują do omawianej we fragmencie filmu ulicy Ludwika (Ludwigstrasse). Zadanie rozwiązują w parach. Po dwukrotnym oglądaniu fragmentu porównują swoje rozwiązania z pozostałymi uczniami na forum klasy.
III Po oglądaniu:
Praca domowa:
Uczniowie otrzymują kartki pocztowe na których widnieje ulica Ludwika- ich zadaniem jest napisanie kartki z Monachium do przyjaciela i opisanie tejże ulicy za pomocą zdań względnych oraz materiału leksykalnego zawartego w zadaniu 8.
elfriede20