fusan 731.txt

(1 KB) Pobierz
FuSAn 731
Y-Bodenstelle FuSAn 733
Hans E-Meß Geraet



radary wtórne Freya-Egon - był to radar odpowiedzialny za okrelenie kierunku i odległoć od własnego samolotu. Ideš technicznš radarów wtórnych jest, podobnie do namierników, wykrywanie ródeł sygnałów odzewowych. Freya-EGON wysyłała sygnały, które po odesłaniu przez zainstalowany na samolocie transponder FuG 25a ("Erstling") trafiały z powrotem do EGONa.
Heinrich Peiler - zabudowany na drewnianej wieży, był urzšdzeniem służšcym do okrelania namiaru na własny samolot, wyposażony w pokładowe urzšdzenie odzewowe (transponder) typu FuG 16ZY. Heinrich-Peiler służył wyłšcznie do odbioru sygnału i okrelania kierunku jego pochodzenia (z dokładnociš do 1 stopnia kštowego).

Hans E-Meß Geraet (z pojdeynczš antęnš prętowš) - był urzšdzeniem aktywnym i służył do nadawania sygnału oraz okrelania odległoci (E - Entfernung) do samolotu, do którego sygnał ów dotarł (z dokładnociš szacowanš na 300 metrów). Hans pracował w parze z Heinrichem. Hans wysyłał sygnał (zapytanie), który był następnie odsyłany przez samolot z transponderem (urzšdzeniem odzewowym). Powracajšcy sygnał (odpowied) był przechwytywany przez Hansa, który zliczał odległoć oraz przez powišzanego z nim Heinricha, który okrelał namiar na ródło sygnału odpowiedzi.
Dodatkowš funkcjš zestawu FuSAn 733, oprócz lokalizowania własnych samolotów z włšczonymi transponderami, była pomoc nawigacyjna dla pilotów myliwców, którzy wg sygnałów stacji typu Y orientowali się w swoim położeniu.

Jeli stacja typu Y miała 5 par Hans+Heinrich (okrelanych symbolem FuSAn 733), to mogła prowadzić jednoczenie 5 myliwców lub grup myliwców, w których jeden z samolotów był liderem wyposażonym w transponder.

Urzšdzenia na Anabergu wspierały obronę fabrykę benzyny syntetycznej w okolicy Kędzierzyna-Kola i były prawdopodobnie obsadzone przez żołnierzy 11.JägerleitKp II./LnRgt /219 (11 kompania 219 pułku).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin