Scenariusz zajęć adaptacyjnych 31 sierpień.doc

(47 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć adaptacyjnych

Scenariusz zajęć adaptacyjnych

Grupa Odkrywcy

Temat zajęć: zabawy z figurami geometrycznymi

 

Data: 30. 08. 2012

Prowadząca zajęcia: mgr Honorata Antkowiak

Cel ogólny:

·         integracja grupy

 

Cele szczegółowe:

·         rozwijanie inwencji twórczej, pomysłowości

·         utrwalenie kierunków w prawo i w lewo

·         rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

·         doskonalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni

·         utrwalanie kształtów i   nazw figur geometrycznych

·         kształtowanie spostrzegawczości

 

Środki dydaktyczne:

·         piosenka

·         figury geometryczne

·         piłeczka

·         kreatywne pianki, woda

 

Formy pracy:

·         zbiorowa

·         praca w parach, trójkach

 

Metody pracy:

·         werbalna: śpiew,

·         oglądowa: pokaz ilustracji

·         oparta na działalności praktycznej

·         kinezjologia edukacyjna

 

 

 

Realizacja podstawy programowej:

·         obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu

·         przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych)

·         utrzymuje porządek w swoim otoczeniu

·         zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;

·         mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;

·         uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach;

·         grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;

·         uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach

·         śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru

·         liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego

·         rozróżnia stronę lewą i prawą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

1.                  Na dzień dobry!

Wspólny śpiew piosenki powitalnej

Dzień dobry dzień dobry wszyscy się witamy

Dzień dobry dzień dobry, dobry humor mamy.

 

2.                  Kinezjologia edukacyjna:

·                    kreślenie leniwej ósemki w powietrzu,

·                    słoń

 

3.                  „W prawo i w lewo” – zabawa integracyjna

W rytm muzyki dzieci przekazują sobie piłeczkę w koło  z prawej ręki do prawej ręki kolegi, przerwa w muzyce oznacza zmianę kierunku ruchu. Następnie zmiana rąk

 

4.                  Praczki” –  zabawa ruchowa ze śpiewem 

Śpiewamy piosenkę  z równoczesnym wykonywaniem określonych czynności, piosenka nr 45 cz. II. „W co się bawić dziećmi. Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń”. Marta Bogdanowicz

 

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam                            /dzieci pokazują ręce

Jak praczki pracują pokażę ja wam                                          

Tak piorą tak piorą przez cały długi dzień   2 x                            /zaciskają dłonie w pięści i

                                                                                         pocierają ręką o rękę

..........Wieszają , wieszają przez cały długi dzień   2x              /podnoszą ręce do góry

      .........Prasują , prasują przez cały długi dzień   2x              /dłoń zwijają w pięść i poruszają

                                                                                                ręką w poziomie

     ..........Składają , składają  przez cały długi dzień  2x              /wykonują ruchy naśladujące

                                                                                              składanie bielizny

     .........Tańcują , tańcują przez cały wolny dzień  2 x              /tańczą

 

 

 

 

 

 

5.                  Układanki”- zabawa dydaktyczna

Dzieci w grupach otrzymują figury geometryczne( koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) nazywa je, starają się wspólnie ułożyć je wg wzoru

 

6.                  „Kółko czy kwadrat?”- zabawa ruchowa, orientacyjno- porządkowa

Dzieci spacerują po obwodzie koła, nauczyciel pokazuje figury geometryczne. Każda figura odpowiada określonym czynnościom. Kwadrat- podskoki, koło- skłony, trójkąt- wiatraczki.

 

7.                  „Kreatywne pianki”- działalność plastyczna- konstrukcyjna

Tworzenie z kreatywnych kolorowych pianek przedmiotów według wzoru podanego przez nauczyciela lub na dowolny temat np. ślimak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała:

mgr Honorata Antkowiak

Zgłoś jeśli naruszono regulamin