konkursy1.doc

(35 KB) Pobierz
omysł na "Andrzejki" - zabawy i konkursy dla dzieci

omysł na "Andrzejki" - zabawy i konkursy dla dzieci

Cel: przeprowadzenie zabawy Andrzejkowej dla dzieci

Miejsce: klasa szkolna, świetlica środowiskowa, itp.

Uczestnicy: dzieci należące do klasy, świetlicy

Organizatorzy: nauczyciel i 2-3 uczniów ze starszej klasy

Przebieg imprezy "Andrzejkowej":

Prezentacja organizatorów i zaproszenie do wspólnej zabawy.
Zaproszenie do udziału w konkursach.
 

Konkurs nr 1



Rekwizyty: balony

Przebieg konkursu: odbijamy balon jedną ręką w rytm muzyki wygrywa ten, kto najdłużej będzie odbijać balon w rytm muzyki

Nagrody: drobna rzecz dla każdego z uczestników konkursu

(ze względu na znikomy stopień trudności zwycięzcami są wszyscy uczestnicy)

Uwagi:

Należy zapewnić tyle balonów ilu będzie uczestników konkursu.
Do udziału w konkursie zachęcamy wszystkie obecne dzieci.

Cel: "rozruszanie towarzystwa"

Konkurs nr 2



Rekwizyty: jabłka, do ogonków jabłek przywiązujemy nitki

Konkurs polega na: jedzeniu jabłka bez użycia rąk.

Przebieg konkursu: uczestnicy dobierają się parami. Jedna osoba trzyma jabłko za sznurek, druga klęka trzyma ręce splecione z tyłu. Zadaniem osoby klęczącej jest zjedzenie jabłka bez użycia rąk.
Wygrywa ten, kto najszybciej zje jabłko.

Nagrody: dwa jednakowe upominki dla wygrywającej pary

Uwagi: może okazać się, że wygrają dwie pary, musimy mieć przygotowanych więcej nagród.

Konkurs nr 3



Rekwizyty: balony

Konkurs polega na: tańcu dwóch osób z balonami w rytm muzyki

Przebieg konkursu: uczestnicy dobierają się parami. Między czołami umieszczają balon, tańczą w rytm muzyki.
Wygrywa ta para, która najdłużej utrzyma balon.

Nagrody: dwie jednakowe niespodzianki dla wygrywającej pary

Uwagi: -

Konkurs nr 4



Rekwizyty: krzesła

Przebieg konkursu: ustawiamy w kręgu tyle krzeseł ilu jest uczestników.

Przed przystąpieniem do zabawy zabieramy jedno krzesło. Gra muzyka. W momencie, kiedy przerywamy muzykę uczestnicy konkursu siadają na krzesłach. Odpada ta osoba dla której zabraknie krzesła. Sytuację powtarzamy, aż do momentu gdy zostanie jedno krzesło.

Nagrody: nagradzamy osobę, która wygrała konkurs.

Uwagi: -

Konkurs nr 5



Rekwizyty: buty

Konkurs polega na: ustawianiu butów

Przebieg konkursu: uczestnicy zdejmują po jednym bucie. Ustawiamy buty jeden za drugim od rogu pokoju. Wygrywa ten, kogo but wyjdzie pierwszy za drzwi.

Nagrody: nagradzamy osobę, która wygrała konkurs.

Uwagi: możemy przewidzieć nagrodę dla osoby, której but będzie ostatni.

Konkurs nr 6



Rekwizyty: gazeta

Konkurs polega na: tańcu dwóch osób na gazecie w rytm muzyki

Przebieg konkursu: uczestnicy dobierają się parami.

Tańczą na gazecie w rytm muzyki. Przerywamy muzykę, gazetę składamy na pół. Tańczący nie mogą wykraczać poza obszar gazety.
Wygrywa ta para, która najdłużej utrzyma się na gazecie.

Nagrody: dwie jednakowe rzeczy dla wygrywającej pary

Uwagi: można przeprowadzić różne modernizacje tańca na gazecie np. szybka dynamiczna muzyka i wygrywa ta para, która najmniej porwie gazetę

Konkurs nr 7



Rekwizyty: "gorąca czapka" - czapka typu "kaszkietówka" lub kapelusz

Przebieg konkursu: uczestnicy ustawiają się w koło. Jedna z osób na głowie ma czapkę lub kapelusz. Gra muzyka, posiadacz czapki zakłada ją na głowę następnej osobie itd. W momencie kiedy przerywamy muzykę - odpada ten, kto ma na głowie czapkę.

Nagrody: nagradzamy osobę, która wygrała konkurs.

Uwagi: -

Konkurs nr 8



Rekwizyty: -

Konkurs polega na: wykonywaniu skoków na jednej nodze

Przebieg konkursu: uczestnicy ustawiają się w rzędzie. Gra muzyka, uczestnicy skaczą na jednej nodze. W momencie kiedy przerywamy muzykę uczestnicy stają nieruchomo. Nie można się podpierać. Wygrywa ta osoba lub grupa osób, która będzie najbardziej wytrzymała.

Nagrody: nagradzamy osobę, która wygrała konkurs.

Uwagi: dobrze jest przewidzieć drobny upominek dla każdego z uczestników konkursu


Uwagi ogólne

Przed Andrzejkami musimy ustalić czy chcemy nagrodzić tylko pierwszych zwycięzców czy bierzemy pod uwagę drugie i trzecie miejsca.W znacznym stopniu będzie to zależało od liczby uczestników "imprezy"

Należy pamiętać o dobrej zasadzie - żeby każde dziecko biorące udział w zabawie zostało nagrodzone - szczególnie jeżeli organizujemy Andrzejki klasowe lub Andrzejki dla małej grupy dzieci np. ze świetlicy środowiskowej.

Po zakończeniu konkursów zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy, w rytm ulubionych przebojów. Możemy jako dodatkową atrakcję wprowadzić "koncert życzeń" tzn. każdy z uczestników ma możliwość zamówienia i zadedykowania ulubionego utworu wybranej osobie.

Uroczyste pożegnanie z podziękowaniem za wspólną zabawę.

Projekt "Andrzejki" wg. przedstawionego projektu przygotowała i przeprowadziła w świetlicy środowiskowo - terapeutycznej dla dzieci ze Starego Miasta w Lublinie mgr Bożena Barbara Jarmuł (nauczyciel Zespołu Szkól Energetycznych) przy współudziale uczniów kl. 3bt Zespołu Szkół Energetycznych z Lublina - dnia 16 listopada 2001r.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin