Sporządzanie mapy sytuacyjno-wysokościowej na podstawie pomiarów terenowych.pdf

(843 KB) Pobierz
Technik_geodeta_311[10].Z1.10_u
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Marek Rosa
Sporządzanie mapy sytuacyjno-wysokościowej na
podstawie pomiarów terenowych 311[10].Z1.10
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
385564534.005.png 385564534.006.png 385564534.007.png 385564534.008.png
Recenzenci:
mgr inŜ. Adam Bielawa
mgr inŜ. Ewelina Mikulska-Pietrzak
Opracowanie redakcyjne:
mgr inŜ. Marek Rosa
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sienna
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[10].Z1.10
„Sporządzanie mapy sytuacyjno-wysokościowej na podstawie pomiarów terenowych”,
zawartego w programie nauczania dla zawodu technik geodeta.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
385564534.001.png
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Projektowanie i pomiar osnowy pomiarowej z jednym punktem
węzłowym
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
11
4.1.4. Sprawdzian postępów
16
4.2. Prowadzenie pomiaru tachimetrycznego
17
4.2.2. Pytania sprawdzające
20
4.2.3. Ćwiczenia
20
4.2.4. Sprawdzian postępów
20
4.3. Opracowanie mapy sytuacyjno-wysokościowej techniką komputerową
21
4.3.1. Materiał nauczania
21
4.3.2. Pytania sprawdzające
23
4.3.3. Ćwiczenia
23
4.3.4. Sprawdzian postępów
24
5. Sprawdzian osiągnięć
25
6. Literatura
32
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.1.3. Ćwiczenia
11
4.2.1. Materiał nauczania
17
385564534.002.png
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny podczas ćwiczeń geodezyjnych dotyczących opracowania
mapy sytuacyjno-wysokościowej.
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć juŜ ukształtowane,
abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika,
-
cele kształcenia – wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
-
materiał nauczania – wiadomości teoretyczne niezbędne do opanowania treści jednostki
modułowej,
-
zestaw pytań, abyś mógł sprawdzić, czy juŜ opanowałeś określone treści,
-
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
-
sprawdzian postępów,
-
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań. Zaliczenie testu potwierdzi
opanowanie materiału całej jednostki modułowej,
-
literaturę uzupełniającą.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
385564534.003.png
311[10].Z1
Mapa sytuacyjno-wysokościowa
311[10].Z1.01
Stosowanie instrumentów
geodezyjnych
311[10].Z1.02
Opracowywanie mapy sytuacyjnej
311[10].Z1.03
Aktualizacja mapy sytuacyjnej na
podstawie pomiarów terenowych
311[10].Z1.04
Opracowywanie przekrojów
podłuŜnych i poprzecznych
311[10].Z1.05
Wykonywanie mapy warstwicowej
311[10].Z1.06
Stosowanie rachunku współrzędnych
w obliczeniach geodezyjnych
311[10].Z1.07
Wykorzystywanie teorii błędów do
opracowywania pomiarów
geodezyjnych
311[10].Z1.08
Projektowanie, pomiar i wyrównanie
szczegółowej osnowy geodezyjnej
311[10].Z1.09
Wykonywanie pomiarów sytuacyjnych
i sytuacyjno-wysokościowych
311[10].Z1.10
Sporządzenie mapy sytuacyjno-
wysokościowej na podstawie
pomiarów terenowych
311[10].Z1.11
Stosowanie technologii GPS
w pomiarach geodezyjnych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
385564534.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin