puchar_swiata_w_skokach_narciarskich_-_zakopane_2011.pdf
(
800 KB
)
Pobierz
Puchar Świata
w skokach narciarskich
Zakopane 2011
Puchar Świata w skokach narciarskich Zakopane 2011
Spis treści
Wstęp
......................................................................................................................................................
3
Wnioski wizerunkowe
.............................................................................................................................
4
Dane statystyczne
...................................................................................................................................
5
Porównanie konkursów
........................................................................................................................
13
Strona 2
media intelligence
Puchar Świata w skokach narciarskich Zakopane 2011
Wstęp
Na podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie od 1 grudnia 2010 do 24 stycznia 2011 roku,
traktujących na temat miasta Zakopane oraz trzech konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich, które
odbyły się w styczniu 2011 roku w Zakopanem, opracowano raport podsumowujący i systematyzujący pozyskane
informacje. Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu ponad 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej,
regionalnej, branŜowej oraz specjalistycznej.
Raport składa się z trzech podstawowych części:
Wnioski wizerunkowe
–
tekstowe podsumowanie danych zebranych w procesie
analizy prasowej.
Dane statystyczne
–
rozdział poświęcony graficznej prezentacji statystyk związanych
z analizowanym zagadnieniem. Ponadto w tej części raportu przedstawiono nazwiska
dziennikarzy, którzy w analizowanym okresie czasu najczęściej pisali na temat
Zakopanego i konkursów Pucharu Świata.
Porównanie konkursów –
dane statystyczne na temat tegorocznych zawodów
Pucharu Świata, zestawione z wartościami dotyczącymi konkursów sprzed roku i dwóch
lat.
Strona 3
media intelligence
Puchar Świata w skokach narciarskich Zakopane 2011
Wnioski wizerunkowe
Setki gazet piszą o Małyszu!
W 2011 roku – po raz pierwszy w historii – Zakopane zorganizowało aŜ trzy konkursy Pucharu Świata
w skokach narciarskich. Niedzielny, ostatni z turniejów, został rozegrany w zastępstwie odwołanych w grudniu
2010 roku zawodów w Harrachovie.
Sytuacja związana z anulowaniem konkursów w Czechach oraz staraniem się Zakopanego o organizację
dodatkowych zawodów, stała się bardzo medialnym tematem. Dzięki tym wydarzeniom oraz relacjom medialnym
z samych konkursów, stolica polskich Tatr zyskała ogromy rozgłos w środkach społecznego przekazu.
Od początku grudnia, na temat miasta, pojawiło się blisko 2,5 tysiąca artykułów prasowych. Niemal 20 procent
z nich opisywało Zakopane w kontekście turniejów Pucharu Świata.
O Zakopanem pisano niemal we wszystkich rodzajach gazet. Artykuły moŜna było znaleźć w prasie
sportowej, opiniotwórczych dziennikach, a nawet w tytułach lokalnych niezwiązanych z Małopolską. Większość
z artykułów opublikowano w mediach bezpośrednio przed, w trakcie trwania oraz dzień po zakończeniu zawodów.
W przeciągu ośmiu dni, między 17 a 24 stycznia, na temat Zakopanego w kontekście turniejów Pucharu Świata,
opublikowano w prasie niemal 300 materiałów, czyli dokładnie połowę ze wszystkich artykułów, w którym choćby
wymieniono słowo Zakopane!
Wpływ na tak duŜe zainteresowanie mediów mogła mieć znakomita forma polskich skoczków. W piątek
na najwyŜszym stopniu podium stanął Adam Małysz, a w niedzielę jego wyczyn powtórzył Kamil Stoch.
Fenomenalna postawa polskich sportowców przyczyniła się do promocji Zakopanego. Małysz i „spółka” sprawili
ogromną radość tysiącom kibiców i w ogromnej mierze przyczynili się do promocji Zakopanego w Polsce
i na całym świecie.
Rekordowy rok
Zakopiańskie konkursy Pucharu Świata, co roku cieszą się olbrzymim zainteresowaniem medialnym.
W 2011 roku padł swoisty rekord popularności. Dziennikarze prasowi, tylko w przeciągu czterech dni, opublikowali
blisko 200 relacji z zawodów. To około dwa razy więcej artykułów niŜ w przypadku turniejów, które odbyły
się w 2010 i 2009 roku. NaleŜy jednak podkreślić, Ŝe w poprzednich latach na Wielkiej Krokwi odbywały się dwa
konkursy, a w 2011 roku były aŜ trzy. Mimo to, tegoroczne zawody cieszyły się rekordowym zainteresowaniem
mediów, a o polskiej stolicy Tatr – w kontekście konkursów – pisano wyjątkowo często.
Strona 4
media intelligence
Puchar Świata w skokach narciarskich Zakopane 2011
Dane statystyczne
3000
2472
2500
2000
1500
1000
565
500
0
Miasto Zakopane
Puchar Świata w skokach
narciarskich
Wykres 1. Suma publikacji na temat miasta Zakopane oraz konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich
w Zakopanem
Puchar Świata w
skokach
narciarskich
18,6%
Miasto Zakopane
81,4%
Wykres 2. Udział procentowy publikacji na temat miasta Zakopane oraz konkursów Pucharu Świata w skokach
narciarskich w Zakopanem
Strona 5
media intelligence
Plik z chomika:
marketingsportowy
Inne pliki z tego folderu:
raport_o_stanie_polskiej_pilki_marzec-maj_2011.pdf
(2103 KB)
dziewczyny_i_zony_pilkarzy_-_raport_medialny_-_8_czerwca-1_lipca_2012.pdf
(1155 KB)
raport_medialny_-_polska_pilka_marzec_2012.pdf
(1675 KB)
raport_medialny_-_polska_pilka_wrzesien_2011.pdf
(1329 KB)
raport_medialny_-_polska_pilka_sierpien_2012.pdf
(1448 KB)
Inne foldery tego chomika:
1na1
Andrzej Iwan - Spalony (audiobook)
As wywiadu
Bieganie
BIEGANIE & OUTDOOR
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin