polska_pilka_-_czerwiec_2012.pdf

(1444 KB) Pobierz
Raport medialny
POLSKA PIŁKA
czerwiec 2012
915984736.016.png
POLSKA PIŁKA
czerwiec 2012
Spis treści
Wstęp.........................................................................................................................................................3
Komentarz ..................................................................................................................................................4
Dane historyczne .........................................................................................................................................6
Medialność w regionach..............................................................................................................................11
Rozdział I – Dane miesięczne ................................................................................................................12
Prasa + internet ........................................................................................................................................12
Rozdział II – Ekstraklasa .......................................................................................................................15
Prasa ........................................................................................................................................................15
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................18
Internet ....................................................................................................................................................19
Rozdział III – I liga ................................................................................................................................20
Prasa ........................................................................................................................................................20
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................23
Internet ....................................................................................................................................................24
Rozdział IV – Bramkarze ........................................................................................................................25
Prasa ........................................................................................................................................................25
Ekwiwalent reklamowy ...............................................................................................................................26
Internet ....................................................................................................................................................27
Rozdział V – Podsumowanie ..................................................................................................................28
Prasa + internet ........................................................................................................................................28
Strona 2
media intelligence
915984736.017.png 915984736.018.png 915984736.019.png
POLSKA PIŁKA
czerwiec 2012
Wstęp
Na podstawie materiałów medialnych zebranych w czerwcu 2012 roku, opracowano raport podsumowujący i systematyzujący
pozyskane informacje. Analizie poddano kluby piłkarskie występujące w Ekstraklasie oraz I lidze. Ponadto w raporcie
przedstawiono dane na temat jednego czołowego zawodnika z każdej z drużyn Ekstraklasy (piłkarze wybierani przez rzeczników
prasowych każdego z zespołów). Zestawienia pokazują również medialne zainteresowanie polskimi bramkarzami, występującymi
w zachodnioeuropejskich drużynach. Analizie poddano dziesięciu golkiperów: Artura Boruca, Łukasza Fabiańskiego, Tomasza
Kuszczaka, Wojciecha Szczęsnego, Przemysława Tytonia, Grzegorza Sandomierskiego, Łukasza Załuskę, Marcina Cabaja,
Wojciecha Kowalewskiego i Pawła Kieszka.
Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej, branżowej i specjalistycznej
oraz z 20 wybranych portali internetowych: www.sport.onet.pl, www.sport.wp.pl, www.sport.interia.pl, www.sportfan.pl,
www.se.com.pl,
www.efakt.pl,
www.dziennik.pl,
www.rp.pl,
www.sport.pl,
www.sports.pl,
www.sport.tvp.pl,
www.ekstraklasa.net,
www.tvn24.pl,
www.eurosport.pl,
www.90minut.pl,
www.pilkanozna.pl,
www.sportowefakty.pl,
www.futbol.pl, www.tylkopilka.pl oraz www.sport24.pl.
Raport składa się z następujących części:
Dane historyczne: podsumowanie trzech najbardziej medialnych klubów piłkarskich
z Ekstraklasy, I ligi oraz gwiazd Ekstraklasy oraz polskich bramkarzy występujących w ligach
zagranicznych.
Medialność w regionach: Mapa przedstawiająca sumę informacji prasowych na temat
wszystkich klubów Ekstraklasy oraz I ligi w podziale na zasięg tytułów regionalnych.
Rozdział I – Dane miesięczne: podsumowanie polskich klubów Ekstraklasy i I ligi oraz
zestawienia prezentujące polskie gwiazdy i bramkarzy z lig europejskich. Publikacje zawarte w tym
rozdziale pochodzą z analizy prasy i internetu. Przedstawiają statystyki z analizowanego miesiąca.
Rozdział II – Ekstraklasa: rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji na temat
zespołów występujących w Ekstraklasie. Analizie poddane zostały tytuły prasowe oraz wybrane
portale internetowe. Wykresy prezentują najbardziej medialne kluby piłkarskie, najaktywniejsze
województwa oraz najczęściej piszące o poszczególnych zespołach gazety i portale. W rozdziale
tym można znaleźć również wycenę publikacji prasowych dla poszczególnych zespołów
Ekstraklasy.
Rozdział III – I liga: rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji na temat zespołów
występujących w I lidze. Analizie poddane zostały tytuły prasowe oraz wybrane portale
internetowe. Wykresy prezentują najbardziej medialne kluby piłkarskie i najaktywniejsze
województwa. W rozdziale tym można znaleźć również wycenę publikacji prasowych dla
poszczególnych zespołów I ligi.
Rozdział IV – Bramkarze : rozdział ukazujący zestawienia ilościowe publikacji, w których
występują nazwiska polskich bramkarzy grających w zachodnioeuropejskich klubach. Analizie
poddane zostały tytuły prasowe oraz wybrane portale internetowe. Wykresy prezentują ilości
publikacji na temat zawodników oraz wycenę materiałów prasowych.
Rozdział V – Podsumowanie: graficzne zestawienie wybranych informacji prasowych
i internetowych. Prezentacja bieżących wyników i danych z poprzednich miesięcy. Każdy kolejny
raport będzie uzupełniany o aktualne wiadomości.
Strona 3
media intelligence
915984736.001.png 915984736.002.png 915984736.003.png 915984736.004.png 915984736.005.png 915984736.006.png 915984736.007.png 915984736.008.png 915984736.009.png
POLSKA PIŁKA
czerwiec 2012
Komentarz
Lech Poznań wraca na czoło
W trakcie Mistrzostw Europy w piłce nożnej zainteresowanie klubami polskiej ligi
zdecydowanie spadło. Doszło też do wielu zmian w kształcie rankingu najbardziej
medialnych drużyn. Tylko trzy z nich zachowały miejsca sprzed miesiąca. Czerwiec
rokrocznie jest miesiącem, w którym o naszej rodzimej lidze pisze się najmniej –
w związku z przerwą międzysezonową.
Na czoło wysunął się poznański Lech. Niebiesko-biali powrócili na pierwsze miejsce po
trzynastu miesiącach przerwy. Po raz ostatni uplasowali się na nim w maju 2011 roku.
Obecnie jest to rezultat najwcześniejszego – spośród polskich zespołów – startu
w rozgrywkach międzynarodowych. Lechici musieli przebrnąć już przez pierwszą rundę
eliminacyjną Ligi Europy. To dlatego wcześniej powrócili z urlopów, co zachęciło
dziennikarzy do częstszego informowania o wydarzeniach z klubu. Łącznie w prasie
i wybranych serwisach internetowych w ciągu trzydziestu dni czerwca ukazało się
o Lechu 1,4 tys. tekstów. Co ciekawe, jeszcze miesiąc wcześniej było ich niemal dwa
razy tyle – 2,6 tys. To wystarczyło jednak, by znaleźć się na pierwszej pozycji.
Drugie miejsce sprzed miesiąca zachował Śląsk Wrocław (1,3 tys. publikacji). Na
ostatnim stopniu podium znalazła się warszawska Legia (1,2 tys.), która straciła
prowadzenie na rzecz Lecha. Dalsze pozycje zajmują: Wisła Kraków, Ruch Chorzów
i Polonia Warszawa. Znaczący spadek względem pozostałych klubów zanotowała Lechia
Gdańsk, która uplasowała się dopiero na miejscu ósmym.
Najmniej medialne było Podbeskidzie Bielsko-Biała, o którym ukazało się niecałe 300
publikacji, czyli średnio mniej niż 10 dziennie. W przypadku klubu sportowego na takim
szczeblu to bardzo mało. Niewiele lepszy był PGE GKS Bełchatów oraz Piast Gliwice.
Cracovia miażdży resztę pierwszoligowców
O kilku klubach pierwszej ligi mówiło się w czerwcu więcej niż o części zespołów
T-Mobile Ekstraklasy. Na czele znalazła się Cracovia. Spadkowicz należał nawet do
czołówki najbardziej medialnych zespołów najwyższej klasy rozgrywkowej, pomimo
osiąganych wyników sportowych. Daleko za jego plecami jest Arka Gdynia. Kolejne
miejsca zajęły Zawisza Bydgoszcz, GKS Bogdanka i Warta Poznań. Najmniej medialny
w I lidze był Dolcan Ząbki (poniżej 150 publikacji), Okocimski Brzesko i Kolejarz Stróże.
Strona 4
media intelligence
915984736.010.png 915984736.011.png 915984736.012.png
POLSKA PIŁKA
czerwiec 2012
Tytoń przerywa rekordową passę Szczęsnego
Poważna zmiana nastąpiła też w rankingu najbardziej medialnych polskich bramkarzy
występujących zagranicą. Pierwsze miejsce stracił Wojciech Szczęsny. Podobnie jak
w bramce reprezentacji Polski, jego miejsce zajął Przemysław Tytoń. Golkiper PSV
Eindhoven odnotował jednak tylko o kilkadziesiąt publikacji więcej. Pozostali bramkarze
pozostali bardzo daleko w tyle. Na temat trzeciego Artura Boruca dziennikarze napisali
około 300 razy, w kontekście 1,9 tys. publikacji na temat Tytonia i 1,8 tys. dotyczących
Szczęsnego.
Strona 5
media intelligence
915984736.013.png 915984736.014.png 915984736.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin