Grupa I (uczniowie szkół podstawowych) Zestaw I
1. Co obejmuje konkurencja ćwiczenie bojowe dla jednostek OSP .
2. Jakie zadania realizuje Krajowy System Ratowniczo – Gaśniczy?
3. Jaki stopień funkcjonariusza Państwowej Straży Pożarnej przedstawia poniższa dystynkcja.
4. Co to za sprzęt i powiedz do czego służy.
Grupa I (uczniowie szkół podstawowych) Zestaw II
1. Co wchodzi w zakres sprzedaży gazu na stacji gazu płynnego?
2. Jakie winny być stosowane w budynku punkty poboru wody do celów przeciwpożarowych.
Grupa I (uczniowie szkół podstawowych) Zestaw III
1. Powiedz ogólnie z jakich okazji w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej i jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych przeprowadza się uroczyste apele. Podaj trzy przykłady takich okoliczności.
2. Wymień pięć jednostek ochrony przeciwpożarowej, które w myśl ustawy o ochronie przeciwpożarowej tworzą system ochrony przeciwpożarowej w naszym kraju.
Grupa I (uczniowie szkół podstawowych) Zestaw IV
1. Co to jest strefa zagrożenia wybuchem?
2. Wymień zasady wyposażania stref pożarowych w gaśnice.
Grupa I (uczniowie szkół podstawowych) Zestaw V
1. Podaj podział budynków pod względem wysokości.
2. Jakie uprawnienia w okolicznościach uzasadnionych stanem wyższej konieczności ma strażak kierujący akcją ratowniczą? Co może zarządzić?
4.. Co to za sprzęt i powiedz do czego służy.
Grupa II (uczniowie szkół gimnazjalnych) Zestaw I
1. Wymień co najmniej trzy typy drabin pożarniczych.
2. Co to są urządzenia przeciwpożarowe. Wymień co najmniej sześć rodzajów.
Grupa II (uczniowie szkół gimnazjalnych) Zestaw II
1. Wymień sześć elementów wchodzące w skład ekwipunku osobistego strażaka ochotnika.
2. Kto jest uprawniony do dysponowania sił i środków KSRG.
Grupa II (uczniowie szkół gimnazjalnych) Zestaw III
1. Wymień obowiązki członka OSP:
2. Wymień rodzaje pożarów lasów.
Grupa II (uczniowie szkół gimnazjalnych) Zestaw IV
1. Komu (jednostkom i osobom) nadaje wyróżnienia zarząd gminny Związku OSP RP:
2. W jakim zakresie przeprowadzane są przez Państwową Straż Pożarną czynności kontrolno – rozpoznawcze.
Grupa II (uczniowie szkół gimnazjalnych) Zestaw V
1. Podaj władze naczelne Związku OSP
2. Wymień jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej
Grupa III (uczniowie szkół ponadgimnazjalnych) Zestaw I
1. W jakim systemie zmianowym pracują strażacy Komendy Powiatowej PSP w Janowie Lubelskim:
- Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza,
- dyżurni operacyjni
- strażacy systemu codziennego.
2. Kto jest uprawniony do kierowania interwencyjnego?
Grupa III (uczniowie szkół ponadgimnazjalnych) Zestaw II
1. Wymień zadania prowadzącego zakład w przypadku powstania poważnej awarii przemysłowej.
2. Wymień co najmniej sześć jednostek OSP z terenu powiatu janowskiego włączonych do KSRG.
Grupa III (uczniowie szkół ponadgimnazjalnych) Zestaw III
1. Jakie grupy specjalistyczne mogą wchodzić w skład brygad stanowiących odwód operacyjny.
2. Jak dzieli się budynki ze względu na przeznaczenie i sposób użytkowania ?
...
jolinda