A 913 Franchising to: A rodzaj umowy pomidzy niezalenymi przedsibiorstwami B umowa dzierawy C umowa sprzeday D umowa o dostaw E korporacyjny kana dystrybucji A 914 Najwikszy stopie integracji czynnoci dystrybucyjnych wystpuje w kanaach: A konwencjonalnych B korporacyjnych C kontraktowych D administrowanych E dugich B 915 Logistyka marketingowa to: A okrelony system dostaw B ogniwo w fizycznym ruchu towarw C rodzaj transakcji D sposb transportu E dzia bada marketingowych A 916 Na cakowite koszty dystrybucji skadaj si: 1) cakowite koszty produkcji 2) cakowite koszty transportu 3) cakowite koszty magazynowania 4) koszty utraconych korzyci Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 4 B 001 Rysunek przedstawia reklam jako proces komunikacji. Jaki element tego procesu przedstawia prostokt oznaczony "X" -------------------- [ kana transmisji ] -------------------- ----------- -------------- ------------ [ nadawca ] [ zakcenia ] [ odbiorca ] ----------- -------------- ------------ -------------- [ X ] -------------- A sygna odbiorcy B kodowanie hasa C rekodowanie D pomiar efektw E przetwarzanie hasa D 002 System promocji przyczynia si do tworzenia zespou uytecznoci: 1) formy 2) czasu 3) miejsca 4) posiadania Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 4 B 003 System komunikowania si przedsibiorstwa z rynkiem peni funkcje: 1) zasileniowe 2) informacyjne 3) pobudzajce 4) weryfikacyjne Wypowied jest: A prawidowo 2 i 3 B prawidowo 1 i 2 C prawidowo 1 i 4 D prawidowo 1 i 3 E prawidowo 3 i 4 A 004 Budet promocyjny firma moe ustali na podstawie: 1) analizy wasnych moliwoci finansowych 2) relacji nakadw na promocj do osiganego obrotu lub zysku 3) celw programu promocyjnego Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 1 i 2 A 005 Typowe metody badania skutecznoci dziaa promocyjnych to: 1) test odtworzeniowy 2) panel sklepw 3) panel konsumentw 4) test rezultatw handlowych Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 4 A 006 Typowe cechy charakteryzujce istot reklamy to: 1) depersonifikacja przekazu 2) odpatno 3) indywidualizacja przekazu 4) masowo Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 4 D 007 Obszar moliwych decyzji w zakresie podziau budetu promocyjnego w czasie wyznaczony jest pomidzy promocj cig a promocj ........ W miejsce kropek naley wpisa: A rwnomiern B pulsacyjn C zdywersyfikowan D sukcesywn E selektywn B 008 Moliwoci przyjcia informacji przekazywanych przez reklam s ograniczone i sigaj zazwyczaj okoo ........ A 5-10% B 30-40% C 15-20% D 20-30% E 10-15% E 009 Schemat A - I - D - A obejmuje nastpujce etapy: 1) badanie postaw 2) wzbudzanie zainteresowania 3) przyciganie uwagi 4) wywoanie decyzji posiadania 5) spowodowanie dziaania Wypowied jest: A bdnie 1 B bdnie 2 C bdnie 3 D bdbie 4 E bdnie 5 A 010 Gwne czynniki determinujce wybr rodkw reklamy to: 1) faza cyklu ycia produktu 2) rodzaj produktu 3) charakter obsugiwanego rynku 4) koszty reklamy Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 4 A 011 Gwna funkcja peniona przez reklam w stosunku do produktw znajdujcych si w fazie nasycenia i spadku swojego cyklu ycia na rynku to funkcja: A informacyjna B minimalizujca ryzyko C przypominajca D identyfikujca E porwnawcza C 012 Kluczowe elemety procesu zarzdzania personelem sprzedaowym to: 1) ksztatowanie systemu pac 2) nabr pracownikw 3) ustalenie rozmiarw zatrudnienia 4) kontrola i ocena pracy 5) szkolenie Kolejno faz odpowiadajca logicznej sekwencji dziaania jest nastpujca: A 1 - 3 - 4 - 5 - 2 B 3 - 2 - 5 - 1 - 4 C 2 - 3 - 1 - 4 - 5 D 5 - 4 - 3 - 1 - 2 E 3 - 1 - 5 - 4 - 2 B 013 "Public relations" obejmuje midzy innymi nastpujce elementy: 1) nawiazywanie kontaktw z pras 2) publikowanie materiaw informacyjnych 3) organizowanie "dni otwartych" przedsibiorstwa 4) sponsorowanie sportu, nauki i kultury Wypowied jest: A bdnie 1 B bdnie 2 C bdnie 3 D bdnie 4 E poprawna E 014 Badanie skutecznoci reklamy polega na analizie: 1) stopnia dotarcia rodkw reklamy do adresatw 2) stopnia dotarcia rodkw reklamy do wiadomoci adresatw 3) wpywu reklamy na zmian stosunku odbiorcy reklamy do produktu i przedsibiorstwa 4) wpywu reklamy na wielko sprzeday Wypowied jest: A poprawna B bdnie 1 C bdnie 2 D bdnie 3 E bdnie 4 A 015 Model DAGMAR suy do badania: A stopnia dotarcia rodkw reklamy do adresata B efektywnoci reklamy C stopnia dotarcia rodkw reklamy do wiadomoci adresatw D wpywu reklamy na wielko sprzeday E wpywu reklamy na zmian stosunku odbiorcy reklamy do produktu i przedsibiorstwa C
lestan