ARKUSZ AKACEPTACJI.docx

(33 KB) Pobierz
Akceptacja rodziców

Arkusz obserwacji rozwoju umiejętności dziecka – akceptacja rodziców                            Strona 2 z 5

Akceptacja rodziców

 

Akceptuję w całości                                                                                                                Nie akceptuję

.................................                                                                                                  ............................................

 

 

Akceptuję z wyjątkiem: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

............................................                                                                                    ……….………………………..

(miejscowość, dnia)                                                                                                                (podpis rodzica)

 

 

ARKUSZ OBSERWACJI ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA

 

Imię, nazwisko dziecka: ……………………………………………...……………………………………………………

 

Data urodzenia: …………………………………………………………………………………………………………….

Rok szkolny ………………………………

 

Lp.

Umiejętności

      IX/X 

     V/VI

Umiejętności społeczne dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,
zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

 

1.         

Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują

 

 

2.         

Grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy

 

 

3.         

Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych

 

 

4.         

W miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań

 

 

5.         

Wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować innych

 

 

6.         

Umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania

 

 

7.         

Wie, komu można podawać takie informacje

 

 

Czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, utrzymywanie ładu i porządku

 

1.         

Umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby

 

 

2.         

Właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie

 

 

3.         

Samodzielnie korzysta z toalety

 

 

4.         

Samodzielnie ubiera się i rozbiera

 

 

5.         

Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież

 

 

6.         

Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu

 

 

Rozwój mowy

 

1.         

Zwraca się bezpośrednio do rozmówcy

 

 

2.         

Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym

 

 

3.         

Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin